Η πτώση του Alex Marquez αλλάζει τα δεδομένα
Ο 10ος γύρος της σεζόν είδε τον Marc Marquez να κάνει και πάλι το απόλυτο, μαζεύοντας και τους 37 βαθμούς του Σαββατοκύριακου, σε μια πίστα μάλιστα που θεωρητικά δεν του ταιριάζει ιδιαίτερα και όπου περιμέναμε τον Alex Marquez να κάνει την επίθεσή του. Η νίκη αυτή ήταν η 68η του Marc στη μεγάλη κατηγορία, ισοφαρίζοντας τις νίκες του θρυλικού Giacomo Agostini. Κείμενο: MGP Guru
Η πίστα του Assen βρίσκεται στο ημερολόγιο από την πρώτη χρονιά του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος (το 1949) και με εξαίρεση μόνο το 2020 όπου δεν πραγματοποιήθηκε Grand Prix λόγω της πανδημίας, κάθε χρονιά έχουμε αναμέτρηση στην ολλανδική πίστα.
Μάλιστα η ιστορία της ξεπερνάει αυτή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, με τους πρώτους αγώνες να πραγματοποιούνται εδώ το 1925 και την πίστα του Assen να γιορτάζει φέτος τα 100 χρόνια αγώνων.
Μια ιστορική στιγμή που είδε τον Fabio Quartararo και την Yamaha του να παίρνουν άλλη μια Pole Position, όμως ήταν ο Marc Marquez που κέρδισε τον αγώνα Sprint, ξεκινώντας από την τέταρτη θέση.
Όπως και στον αγώνα Sprint του Σαββάτου, έτσι και στο Grand Prix της Κυριακής, ο Marc Marquez επέλεξε την εξωτερική γραμμή στην εκκίνηση του αγώνα για να προσεγγίσει την πρώτη στροφή, όμως αυτή τη φορά ήταν ο Francesco Bagnaia που κατάφερε να στρίψει πρώτος, με τον Alex Marquez να ακολουθεί και τον Marc να είναι τρίτος.
Ο κάτοχος της Pole Position, Fabio Quartararo, είχε υποχωρήσει στην τέταρτη θέση, ενώ από εκεί και πέρα θα έχανε κάμποσες ακόμα.
Στην πρώτη στροφή του δεύτερου γύρου, ο Marc επιτέθηκε στον αδερφό του, Alex, και ανέβηκε στη δεύτερη θέση, ενώ στο τέλος του ίδιου γύρου ο Marco Bezzecchi (ο οποίος είχε δείξει πολύ καλό ρυθμό όλο το Σαββατοκύριακο) πέρασε και αυτός τον Alex για να ανέβει στις θέσεις του βάθρου.
Λίγο αργότερα, ήταν η σειρά του Pedro Acosta να περάσει τον αναβάτη της Gresini Ducati, ενώ μπροστά ο Marc Marquez επιτέθηκε στον Pecco Bagnaia στην 16η στροφή (την αρχή του τελικού σικέιν) του πέμπτου γύρου και πέρασε πρώτος, χωρίς ο Bagnaia να καταφέρει να απαντήσει στην πρώτη στροφή.
Στον επόμενο γύρο, ο Alex Marquez πήρε την εσωτερική του Acosta στην πέμπτη στροφή, οι δύο Ισπανοί ήρθαν σε επαφή και βγαίνοντας στην ευθεία πριν την έκτη στροφή μια δεύτερη επαφή έστειλε τον Alex στο έδαφος.
Ο Alex Marquez, που είναι δεύτερος στη γενική βαθμολογία, υπέστη κάταγμα στο αριστερό του χέρι και θα χρειαστεί να χειρουργηθεί, με αποτέλεσμα, η συμμετοχή του στο Grand Prix της Γερμανίας, σε δύο εβδομάδες από τώρα, να τίθεται υπό αμφισβήτηση.
Ο αγώνας χειροτέρεψε για την ομάδα της Gresini, καθώς και ο δεύτερος αναβάτης της, Fermin Aldeguer, είχε ένα highside στην 11η στροφή, με τον Quartararo να τον αποφεύγει παρά τρίχα, αλλά ο Joan Mir που ερχόταν από πίσω χτύπησε την πεσμένη μοτοσυκλέτα και βρέθηκε και αυτός στην αμμοπαγίδα.
Μπροστά, ο Marc Marquez παρέμενε στην κορυφή, όμως ο Bagnaia δεχόταν πλέον την πίεση του Marco Bezzecchi, ο οποίος έκανε την κίνησή του στην 16η στροφή του όγδοου γύρου, ενώ και ο Acosta έφτασε στην ουρά του δύο φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή της Ducati και σύντομα του πήρε και την τρίτη θέση.
Οι Marquez και Bezzecchi είχαν αρχίσει να ξεφεύγουν μπροστά, ανταλλάσσοντας ταχύτερους γύρους, με τον Bagnaia να δείχνει να ξαναβρίσκει την φόρμα του και στον 14ο γύρο ανέκτησε την τρίτη θέση από τον Acosta.
Μάλιστα λίγο μετά έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, όμως τελικά δεν κατάφερε να πλησιάσει τους δύο πρωτοπόρους.
Ο Bezzecchi παρέμενε σταθερά 2-3 δέκατα πίσω από τον Marquez, χωρίς όμως να μπορεί να φτάσει αρκετά κοντά για να κάνει κάποια κίνηση.
Μπαίνοντας μάλιστα στον τελευταίο γύρο, φάνηκε ότι ο Marquez είχε φυλάξει δυνάμεις και ελαστικό, καθώς άνοιξε τη διαφορά στο μισό δευτερόλεπτο και μετά στα 7 δέκατα, για να πάρει τελικά τη νίκη με διαφορά 635 χιλιοστών του δευτερολέπτου, με τον Bezzecchi να κατακτά τη δεύτερη θέση.
Όλα αυτά, το ίδιο Σαββατοκύριακο που ανακοινώθηκε ότι ο Jorge Martin θα λύσει το συμβόλαιό του με την Aprilia ένα χρόνο νωρίτερα και θα κινηθεί προς την Honda, η οποία του προσφέρει πολύ περισσότερα χρήματα.
Το βάθρο του Assen συμπλήρωσε ο Francesco Bagnaia, με τον Ιταλό να μην μπορεί για άλλη μια φορά να ακολουθήσει τον ρυθμό του ομοσταύλου του μετά τους πρώτους γύρους.
Σχεδόν τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω από τον Bagnaia τερμάτισε ο Pedro Acosta, ο οποίος έκανε έναν από τους καλύτερους αγώνες του φέτος, με τον Maverick Viñales να τερματίζει πέμπτος.
Ο Fabio Di Giannantonio κέρδισε τον “εμφύλιο” της VR46, τερματίζοντας μπροστά από τον Franco Morbidelli (ο οποίος είχε δεχτεί ποινή μεγάλου γύρου γιατί “έκοψε δρόμο” μέσα από την 17η στροφή μετά από μια μάχη με τον Di Giannantonio).
O Raul Fernandez πήρε την όγδοη θέση, ενώ οι Enea Bastianini και Fabio Quartararo συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.