MotorBike.gr

MOTOGP GURU 2019, No9 Sachsenring: Δέκα με τόνο

12/07/2019 Michelin, Honda, Yamaha, Ducati, Suzuki MotoGP Guru

O Μάρκεθ και οι δυο μούντζες

Τα στατιστικά πριν τον αγώνα ήταν πολύ “δυνατά”: ο Marc Marquez είχε διαπρέψει σε αυτή την πίστα από το 2010 μέχρι το 2018, αφού είχε πετύχει εννέα νίκες σε όλες τις κατηγορίες του Παγκοσμίου, ξεκινώντας από τα 125cc. Και ο Marc διέπρεψε παίρνοντας και την δέκατη συνεχόμενη νίκη του στη γερμανική πίστα.

*  Από την εκκίνηση κιόλας φεύγει πρώτος και μέχρι τον τερματισμό… “μην τον είδατε, μην τον απαντήσατε”, κι έτσι εμείς είδαμε έναν από τους πιο βαρετούς αγώνες της χρονιάς, από πλευράς ανταγωνισμού για την πρώτη θέση.

Μέσα από τον κίτρινο καπνό των οπαδών του Rossi ξεπετάγεται ο Marquez!

*  Στους τελευταίους γύρους, ο Marc μόνο μηνύματα από το κινητό του δεν έστελνε στους οπαδούς στις κερκίδες , ενώ σε μια επίδειξη ικανοτήτων τερματίζει “έχοντας σβήσει τον κινητήρα του” με τα χέρια σταυρωμένα στο στήθος. Μόνο High-5 δεν κάνει με τους ανθρώπους του team που κρέμονται στο pit wall.

*  Μετά τον αγώνα, o Ισπανός πρωταθλητής, κι όλοι οι συντελεστές της ομάδας του ποζάρουν μπροστά στον φωτογραφικό φακό “μουντζώνοντας” και με τα δύο χέρια: “10 χρόνια τραγούδια”, 10η Νίκη, 10η pole position! To αστείο είναι ότι μετά τη Γερμανία, δέκα είναι και οι αγώνες που απομένουν για να ολοκληρωθεί το πρωτάθλημα!

Δεύτερος ο Maveric Vinales 4,5″ πίσω από τον νικητή

*  Η διαφορά των βαθμών του Marc Μarquez από τους υπόλοιπους αναβάτες είναι πλέον τεράστια, αφού έχει μαζέψει 185 βαθμούς. 58 λιγότερους έχει ο Andrea Dovizioso, -64 o Petrucci, -84 o Rins, -100 o Vinales. Όπως είπαν και οι σχολιαστές, μπορεί κάλλιστα να κάνει καλοκαιρινές διακοπές, να μην τρέξει σε δυο αγώνες κι ύστερα να επιστρέψει και πάλι πρωτοπόρος στη βαθμολογία.

*  Εκτός απροόπτου λοιπόν… spoiler έρχεται ετοιμαστείτε: πρωταθλητής του 2019 είναι ο Marc Marquez!

*  Στην “καλή δεξιά στροφή του Sachsenring” o Marc Marquez πετύχαινε κλίση 66 μοιρών, ενώ πήγαινε με 100 χιλιόμετρα την ώρα… “και μη χαμηλότερα”…

Να εδώ είναι που έπιανε τις 66 μοίρες κλίσης ο Marquez!

*  Ο Alex Rins (Suzuki) για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα έπεσε μόνος του και γι’ άλλη μια φορά πολλοί σχολιάζουν ότι τον περιορίζει το ιδιόμορφο στιλ οδήγησής του, ο τρόπος που τοποθετεί το σώμα του πάνω στη μοτοσυκλέτα. Α ρε γατάκια, ο MotoGP Guru τα λέει από πέρσι αυτά.

*  Η εκπροσώπηση της Suzuki, μετά την πτώση του Rins, πέρασε στα χέρια του Joan Mir, που λες και είπε “καθίστε μάγκες αναλαμβάνω εγώ” κι έκανε τον αγώνα της ζωής του, κοντράροντας Dovizioso, Petrucci, Rossi, Miller. Σε κάποια φάση, μάλιστα, βρέθηκε ακόμα και στη δεύτερη θέση.

“Τάπα” κάτω οι Rins (42) και Vinales (12)

*  Αυτά που λέγαμε την προηγούμενη φορά, ότι τα φάρμακα και τα παυσίπονα δουλεύουν και κάνουν τους αναβάτες να πηγαίνουν καλύτερα, δούλεψε και σε αυτό τον αγώνα. Οι τραυματισμένοι Petrucci και Crutchlow χαπακωμένοι τα πήγαιναν μία χαρά!

*  Η ατυχία χτύπησε τον Quartararo που έπεσε σημειώνοντας την πρώτη του πτώση σε αγώνα φέτος. Αμέσως μετά τον ακολούθησε στα χώματα και ο συμπατριώτης του Zarco. Η διαφορά βεβαίως ήταν μεγάλη: ο πρώτος έπεσε διεκδικώντας μία θέση στο βάθρο, ενώ ο δεύτερος παλεύοντας για μία θέση στην εικοσάδα…

Πολύ καλά τα πήγε – προσωρινά – στον αγώνα ο Joan Mir (Suzuki)

*  Σε αντίθεση με τον βαρετό αγώνα των MotoGP ο αγώνας των Μoto2 είχε ωραίο ανταγωνισμό. Το αστέρι στο Sachsenring ήταν ο Ιker Lecuona, ο 19χρονος Ισπανός πάνω στη σέλα μιας KTM, που έκανε τον αγώνα της ζωής του. Πολύ καλό στυλ οδήγησης, καθαρός αναβάτης, με λίγα λάθη και πολύ ανταγωνιστικός έκανε δύσκολη τη ζωή του εργοστασιακού αναβάτη της KTM Brad Binder, του Alex Μarquez και του Marcel Schrotter.

O Vierge έχει να δείξει πολλά στο μέλλον, αρκεί να μην τον πετάνε κάτω οι συναθλητές του

*  Προσπαθώντας να περάσει τον Γερμανό Schrotter… στη Γερμανία, ο Lecuona στην τελευταία στροφή έγειρε πολύ τη μοτοσυκλέτα του και το φθαρμένο μπροστινό ελαστικό του τον πρόδωσε, ρίχνοντας τον στην αμμοπαγίδα. Με αυτή του την απόδοση όμως έδειξε ότι μπορεί να διακριθεί στο μέλλον. Στο μεταξύ ο ομόσταυλός του Alex Marquez κέρδιζε για άλλη μια φορά τον αγώνα.

*  Μεγάλη ατυχία για τον Χavi Vierge που για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα βρέθηκε στο έδαφος εξαιτίας άλλου αναβάτη. Αυτή τη φορά ύστερα από λάθος του Ελβετού Thomas Luthi, που γενικά είναι πολύ προσεκτικός. O Vierge χτυπιόταν και έβριζε θεούς και δαίμονες μετά την πτώση του και με το δίκιο του.

Oι “μούντζες” που λέγαμε από τον Marquez και το team

*  Ορθά ο Thomas Luthi τιμωρήθηκε με διέλευση Long Lap (από την “καβάτζα” της πίστας) μέσα στον αγώνα, αλλά αυτό δεν άλλαξε σε τίποτα την τελική του επίδοση, αφού τερμάτισε στη θέση που βρισκόταν έτσι κι αλλιώς (5η).

*  Στα Μoto3 είχαμε μεγάλες στιγμές για τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, αφού την pole position την είχε κατακτήσει – μετά από πολλά χρόνια – ένας Ιάπωνας αναβάτης ο Αyumu Sasaki.

Ζευγαράκι πηγαίναν στον αγώνα τα δυο Ducati με τον Petrucci (8) να “φυλάει” τον Dovizioso (4)

*  Ευτυχώς για την κατηγορία και τον αγώνα, ο “εξολοθρευτής Darryl Binder” ήταν στην 18η θέση και έτσι οι πρωτοπόροι δεν κινδύνευαν από τη μανία του και τις άλλες επικίνδυνες προσπεράσεις του. Κι επειδή το “μάτι” του MotoGP Guru πιάνει, ο Binder έπεσε (για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα) στον τελευταίο γύρο…

*  Ο ανταγωνισμός της Μoto3 ήταν για άλλη μία φορά πολύ υψηλός με είκοσι αναβάτες να κινούνται όλοι μαζί με διαφορά 2,6 δευτερολέπτων.

Ο πολύς κόσμος στο Sachsenring είδε για άλλη μια φορά τον Marquez να κερδίζει

*  Στη Γερμανία, ο Keito Toba (όχι Κάτω Τούμπα, ρε άσχετοι) σημείωσε τούμπα και την 4η συνεχόμενη εγκατάλειψη σε αγώνα.

*  Αντίθετα, ο – όπως πάντα – προσεκτικός Lorenzo Dalla Porta κατάφερε να πάρει την πρώτη του νίκη για φέτος, μετά από έναν πολύ μεγάλο αγώνα και μπόλικο ανταγωνισμό. Είχε να κερδίσει GP από τον περσινό αγώνα του Misano, τον Σεπτέμβριο.

Τελείωσε το πρωτάθλημα; Όχι γιατί απομένουν 10 ακόμα γύροι…

*  Στο Sachsenring είχαμε μία ακόμα ιστορική στιγμή, αφού έγινε για πρώτη φορά αγώνας με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες για λογαριασμό του πρώτου ηλεκτρικού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Moto E. Στην πίστα … μούγκα, κάτι σφυρίγματα ακούγονταν μόνο.

*  Εκτός από την πάλη των αναβατών να στρίψουν τις βαριές μοτοσυκλέτες της MotoE, είχαμε κι άλλα τραγελαφικά, όπως για παράδειγμα τη διακοπή του ενός αγώνα του οποίου η διάρκεια είχε ήδη μειωθεί σε επτά γύρους.

O πρώτος νικητής ηλεκτρικού GP του Παγκοσμίου ήταν ο Φιλανδός Νiki Tuuli

*  Η διακοπή έγινε για προληπτικούς λόγους – μετά την πτώση του Lorenzo Savadori, ο οποίος έγραψε κι αυτός τη δική του ιστορία αφού έγινε ο πρώτος αναβάτης που πέφτει σε αγώνα του παγκοσμίου με ηλεκτρική μοτοσυκλέτα… και τρυπάει και τον αερο-φράχτη. Σημειώστε ότι όλες οι μοτοσυκλέτες ήταν της Energica κι ότι ο χρόνος που έκανε ο νικητής Νiki Tuuli ήταν 1.28.322, με μέση ωριαία τα 151,1 χιλιόμετρα την ώρα.

*  Ο αντίστοιχος χρόνος των Μοto3 ήταν 1.26.714 και 153,4 km/h. Προς γνώση και συμμόρφωση.

*  Άλλο ένα στατιστικό που θα γραφτεί κι αυτό στην ιστορία είναι ότι, με τούτα και με τ’ άλλα, ο πρώτος GP αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες διήρκεσε μόλις οχτώ λεπτά!

Ο επόμενος αγώνας γίνεται στο Brno τηςΤσεχίας, στις 4 Aυγούστου.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!