MotorBike.gr

ΕΛΛΑΔΑ 2018: Tα best seller όλων των κατηγοριών

30/01/2019

Οι νικήτριες του 2018

Μπορεί η χρονιά που πέρασε να μην “έσπασε τα ταμεία” του χώρου της μοτοσυκλέτας όσον αφορά στις ταξινομήσεις-πωλήσεις, αλλά από την άλλη δεν ήταν καθόλου άσχημη η αύξηση κατά 16% των πωλήσεων σε σχέση με πέρσι. Κείμενο: Νίκος Παντελούς

Είναι γνωστό ότι η κρίση των τελευταίων χρόνων έφερε στην ελληνική αγορά των δύο τροχών έντονη μείωση των πωλήσεων, σε όλες τις κατηγορίες. Τα τελευταία χρόνια όμως η αγορά δείχνει να ανακάμπτει, έστω και με αργό βηματισμό. Κοιτώντας κάποιος τις ταξινομήσεις ίσως να βλέπει και κάποια “παράδοξα” φαινόμενα.

Κάποιες κατηγορίες μπορεί παρέμειναν ψηλά στην κατάταξη των συνολικών πωλήσεων, αλλά και πάλι τα απόλυτα νούμερα είναι μικρά. Για παράδειγμα οι BMW R 1200 GS και GS Adventure φιγουράρουν στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης, μαζεύοντας το 2018 219 ταξινομήσεις. Το γεγονός ότι υπήρξαν κάτι παραπάνω από δυο εκατοντάδες άνθρωποι μέσα σε έναν χρόνο – ικανής οικονομικής κατάστασης – που τις απέκτησαν, δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη.

Που είναι τα 125άρια;

Έκπληξη αποτέλεσε το γεγονός ότι μια μοτοσυκλέτα 1200 κυβικών πήρε την τρίτη θέση στο βάθρο των πωλήσεων, τη στιγμή που το πρώτο 125άρι είναι στη 14η! Εδώ εντοπίζεται το “πρόβλημα”, όμως κάτι που έχει την εξήγησή του. Οι αρχάριοι, αυτοί που παίρνουν το πρώτο τους δίπλωμα, δεν προτιμούν τα μοτοσυκλετάκια 125 κυβικών, αλλά τα σκούτερ και τα παπιά.

Το Honda CBF 125 που ήταν πρώτο 125άρι το 2018 με μόλις 83 ταξινομήσεις, αν συγκριθεί με τον πραγματικό του ανταγωνισμό, στεκόταν απέναντι στο Piaggio Liberty 125 με 1.035 ταξινομήσεις και το Daytona DY 125 RS με 1.818 ταξινομήσεις. Για κάθε μοτοσυκλέτα 125 κυβικών, 12 σκούτερ και 22 παπιά που βγήκαν στους ελληνικούς δρόμους το 2018!

Στους μεγαλύτερους κυβισμούς… μοτοσυκλέτες

Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι στα best seller μοντέλα μοτοσυκλετών στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ψηλά στην κατάταξη μικροί κυβισμοί, με τις 6 πρώτες θέσεις να τις καταλαμβάνουν μοντέλα με κινητήρες από 500 μέχρι 1200 κυβικά. Από τα 500 cc και πάνω οι μοτοσυκλέτες “κάνουν κουμάντο”. Ενδεικτικό είναι ότι στις 273 Honda CB 500 X που πουλήθηκαν τη χρονιά που πέρασε, αντιπαρατίθενται από την κατηγορία των σκούτερ, το Yamaha ΤΜΑΧ 530 με 153 μονάδες και το Kymco ΑΚ 550 με 88. Ακόμα και να αθροίσουμε τις ταξινομήσεις των δυο αυτών “500αριών” σκούτερ δεν θα φτάσουμε τις ταξινομήσεις της πρώτης σε πωλήσεις μοτοσυκλέτας της κατηγορίας.

Να βγάλουμε δυο συμπεράσματα; Οι μικρές κατηγορίες κυβισμών ανήκουν κυρίως στα παπιά και στα σκούτερ και από 500 και πάνω κυβικά προτιμούνται οι μοτοσυκλέτες.

Πάμε τώρα να δούμε τους νικητές, τα πιο ευπώλητα μοντέλα μοτοσυκλετών σε κάθε κατηγορία για το 2018.

Κατηγορία 125 κυβικών

Πρώτο, όπως είπαμε και παραπάνω ήταν το οικονομικό Honda CBF 125.

Δεύτερο, σχετικά κοντά, το μικρών διαστάσεων, γυμνό Daytona Hobby 125 και τρίτο, ένα ακόμα μοντέλο μικρών διαστάσεων (!), το Benelli Tornado Naked T 125. Ένα “κανονικό” και δυο “συμπαθητικά μικρόσωμα” ήταν η επίδοση της κατηγορίας.

  1. Honda CBF 125… 83 μονάδες
  2. Daytona Hobby 125… 69
  3. Benelli Tornado Naked T 125… 52

Κατηγορία 250-350 κυβικών

Στην πολύ καλή 7η θέση της γενικής κατάταξης βρέθηκε το BMW G 310 GS, μια “έξυπνη” μοτοσυκλέτα της βαυαρικής εταιρίας, που υπόσχεται επιδόσεις σε άσφαλτο και χώμα και το image του εμβλήματος.

 Πίσω του το πιο τουριστικό-crossover Suzuki DL 250 και στην τρίτη θέση το πιο χωματερό ψευδοεντούρο (όπως τα ξέραμε παλαιότερα τουλάχιστον) Honda CRF 250L. Δυο μονοκύλινδρα κι ένα δικύλινδρο στη μικρο-μεσαία κατηγορία.

  1. BMW G 310 GS 11μονάδες
  2. Suzuki DL 250 85
  3. Honda CRF 250 L… 52

Κατηγορία 400-500 κυβικών

Πρώτο στη γενική κατάταξη, αλλά και στην κατηγορία 500 cc ήταν το Honda CB 500 X.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η δεύτερη θέση, όπου συναντάμε μια μοτοσυκλέτα της ιταλικής Benelli, την crossover TRK 502 με 114 μονάδες, στην απλή και την έκδοση Χ. Πίσω της το KTM 390 Duke με 96 μονάδες.

  1. Honda CB 500 X… 273 μονάδες
  2. Benelli TRK 502… 114
  3. KTM 390 Duke… 96

Κατηγορία 650 κυβικών

Ένα – έστω και μικρότερο του παρελθόντος – comeback δείχνει να κάνει η Suzuki DL 650 V-Strom έχοντας επιτύχει την 4η θέση της γενικής κατάταξης και την πρώτη στην κατηγορία της.

Δεύτερη, η Kawasaki Versys 650, που ήταν και η πρώτη μοτοσυκλέτα της Kawasaki σε πωλήσεις και τρίτη μια ακόμα Suzuki, η SV 650.

  1. Suzuki DL 650 V-Strom… 144 μονάδες
  2. Kawasaki Versys 650… 69
  3. Suzuki SV 650… 40

Κατηγορία 700-750 κυβικών

Μια ακόμα Honda βρίσκεται στην πρώτη θέση των πωλήσεων της κατηγορίας με την on-off Honda NC 750 και στις δυο της εκδόσεις, με το κανονικό κιβώτιο και με το αυτόματο.

Aπό κοντά, πίσω από την Ηοnda βρέθηκαν οι Yamaha ΜΤ-07 και Yamaha Tracer 700

  1. Honda NC 750… 138 μονάδες
  2. Yamaha ΜΤ-07… 121
  3. Yamaha Tracer 700… 115

Κατηγορία 900-1000 κυβικών

Πρώτη στη μεγάλη κατηγορία είναι η Yamaha Tracer 900 και στις δυο εκδόσεις, με άθροισμα ταξινομήσεων για την απλή έκδοση και την έκδοση GT. Ακολουθεί δεύτερη η Honda Africa Twin CRF1000L και αυτή σε όλες τις εκδόσεις αθροιστικά με αυτόματο και κανονικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Στην τελευταία θέση του βάθρου ξαναμπαίνει η Yamaha Tracer 900, αφού το 2018 ήταν χρονιά λανσαρίσματος του καινούργιου 900 και ξεστοκαρίσματος της προηγούμενης έκδοσης. Αν δεν έμπαινε η προηγούμενη Tracer τότε στην τριάδα θα έμπαινε η Ducati Multistrada 950

  1. Yamaha Tracer 900 254 μονάδες
  2. Honda CRF1000L… 99
  3. Yamaha Tracer 900 (Old) 70

Κατηγορία άνω των 1000 κυβικών

Πρώτη σε ταξινομήσεις στην Ελλάδα το 2018 στην κατηγορία των άνω των 1000 κυβικών ήταν η BMW R 1200 GS στην απλή και στην έκδοση Adventure. 

Τις τετραπλάσιες πωλήσεις πέτυχε η BMW 1200, από την δεύτερη στην κατάταξη Ducati Multistrada 1260. Μια ακόμα ευρωπαϊκή μοτοσυκλέτα, η ΚΤΜ 1290 Adventure S, βρίσκεται στην τρίτη θέση.

  1. BMW R 1200 GS, GS Adventure… 219 μονάδες
  2. Ducati Multistrada 1260… 56
  3. KTM 1290 Adventure S… 47

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!