MotorBike.gr

ΕΡΕΥΝΑ: Πού θα πάει η αγορά των 2 τροχών μετά την πανδημία;

21/05/2020

Τι επιφυλάσσει το μέλλον στην αγορά των δύο τροχών

Καταρχάς θα παραδεχτούμε ότι δεν έχουμε μαντικές ικανότητες. Έπειτα θα πιάσουμε τα στατιστικά στοιχεία δυο μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών, θα αναλύσουμε την πτώση των πωλήσεων και μετά θα προσπαθήσουμε να προσδιορίσουμε, στο μέτρο του δυνατού, τι πρόκειται να γίνει στο μέλλον και πότε. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος

Θα αναλύσουμε τη γαλλική και την ιταλική αγορά δύο τροχών, μιας και είναι οι μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Πρώτα θα κάνουμε μια ανασκόπηση για να δούμε πού βρίσκονταν οι αγορές πριν την πανδημία.

Εδώ και χρόνια, η γαλλική αγορά μηχανοκίνητων δύο τροχών (μοτοσυκλέτες-σκούτερ-μοτοποδήλατα 50cc) είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη, μπροστά από την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γερμανία.

Οι πωλήσεις της γαλλικής αγοράς του 2019 πλησίαζε τις 290.000 μονάδες. Μέχρι την ολοκλήρωση του διμήνου Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου του 2020 οι πωλήσεις είχαν φτάσει τις 40.463 και ήταν αυξημένες κατά 9,8%.

Στη Γαλλία, όπως και στην Ιταλία όπως και στην Ελλάδα, το πρώτο δίμηνο του 2020 φάνταζε αισιόδοξο. Η επικινδυνότητα του κορονοϊού υποτιμήθηκε από τη γαλλική κυβέρνηση και τα πρώτα μέτρα (όπως και στην Ιταλία) ελήφθησαν αργά, στα μέσα Μαρτίου, με κίνδυνο να μεταδοθεί ο ιός σε μεγάλη κλίμακα. Σαν επακόλουθο οι πωλήσεις του μηνός Μάρτιου έφτασαν τις 14.179, ένα “μεγάλο” σχετικά νούμερο για περίοδο lockdown (-52%), και τον Απρίλιο τις 5.340 μονάδες (-82%). Το πρώτο τρίμηνο έκλεισε με 54.650 μονάδες.

Και για την Ιταλία το 2019 ήταν ένα αρχικά θετικό έτος με τις πωλήσεις στη γειτονική χώρα να φτάνουν τις 260.353, με αύξηση για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, επιβεβαιώνοντας ότι η ιταλική αγορά είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, μετά τη Γαλλία.

Η ιταλική αγορά δύο τροχών εμφάνιζε μια καλή δυναμική μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, με τους πρώτους δύο μήνες να φτάνουν τις 36.489 μονάδες, αυξημένες κατά 9,3% από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Μόλις 10 ημέρες μετά, όλοι οι έμποροι έκλεισαν τα μαγαζιά τους και πολύ σύντομα όλοι οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών και σκούτερ που εδρεύουν στην Ιταλία σταμάτησαν την παραγωγή, κλείνοντας τα εργοστασιά τους.
Τον Μάρτιο, οι πωλήσεις μοτοσυκλετών και σκούτερ ήταν 8.519 (-65%) κλείνοντας το πρώτο τρίμηνο με 45.004 μονάδες (-25,7%), ενώ τον Απρίλιο ήταν 897 (-96,9%).

Η επανεκκίνηση των εμπορικών δραστηριοτήτων στις ευρωπαϊκές αγορές και στην Ελλάδα άρχισε από τα μέσα-τέλη Μαΐου και καλώς εχόντων των πραγμάτων θα έχει επιστρέψει σε “κανονικά επίπεδα” έως τα τέλη Ιουλίου.

Η κινητικότητα και η ζήτηση από πλευράς καταναλωτών θα χρειαστεί τουλάχιστον δύο μήνες για να ανακάμψει σταδιακά και η αγορά των δύο τροχών θα εμφανίσει μείωση πωλήσεων παραπάνω από 50% μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020.

Το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα είναι ελαφρώς βελτιωμένο σε σχέση με το πρώτο, κάτι που βεβαίως θα εξαρτηθεί από το πότε θα επανεμφανιστεί ο κορονοϊός και  ποιος θα είναι ο ρυθμός μεταδοτικότητάς του από τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο και μετά.

Η μεγάλη ελπίδα της αγοράς μετατίθεται πλέον για το 2021, το οποίο θα δείξει στατιστικά και πραγματικά το πόσο μεγάλη θα είναι η ανάκαμψη. Σίγουρα όμως δεν θα πιάσει τα νούμερα του 2019.

Μετά την παγκόσμια οικονομική ύφεση του 2008 η αγορά δοκιμάστηκε για άλλη μια φορά κατά την περίοδο 2017-2018, από την εισαγωγή νέων ευρωπαϊκών προδιαγραφών-ορίων εκπομπών, η οποία ήταν ο κύριος λόγος για την πτώση των πωλήσεων.

Μετά ήρθε το 2020 ο κορονοϊός και ένα σημαντικό θέμα για τους κατασκευαστές, που μένει να προσδιοριστεί-ανακοινωθεί, είναι το πότε θα εφαρμοστούν οι αυστηρότερες προδιαγραφές Euro5, οι οποίες θα επιβραδύνουν και πάλι την κίνηση της αγοράς.

Για την ιταλική αγορά οι προβλέψεις σχετικά με το 2020 μιλούν για 140-160.000 πωλήσεις – ένα -40,5% σε σύγκριση με το 2019.

Σύμφωνα με υπολογισμούς, οι πωλήσεις στη Γαλλία το έτος 2020 θα είναι είναι κοντά στις 170 με 190.000 μονάδες (μοτοσυκλέτες-σκούτερ-μοτοποδήλατα), μια μεγάλη πτώση σε σχέση με τις  287.000 που είχε πετύχει το 2019.

Η αγορά θα επιστρέψει σαφώς ισχυρότερη το 2021 με τις πωλήσεις να προβάλλονται κοντά στις 210.000 για την Ιταλία και τις 240.000 για τη Γαλλία και πάλι όμως αρκετά χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2019.

Μεγάλος ο δρόμος μπροστά μας και κακοτράχαλος…

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!