MotorBike.gr

ΗΠΑ: Τα παλιά-καλά On-Off ζουν και βασιλεύουν!

02/03/2022

Οι Αμερικάνοι τα κρατούν με ευλάβεια στην αγορά τους

Η κατηγορία των μοτοσυκλετών ψευδοεντούρο (ή On-Off) ήταν πολύ δημοφιλής παλαιότερα στην ελληνική αγορά, ιδίως τις δεκαετίες του ’80 και ’90, ενώ από τη δεκαετία του 2000 και μετά άρχισε σταδιακά να “φθίνει”. Υποτίθεται ότι ήταν το μειωμένο ενδιαφέρον του κόσμου που εξαφάνισε τα On-Off, αλλά στην πραγματικότητα οι κατασκευαστές ήταν αυτοί που “τράβηξαν την πρίζα”. Έχει πολύ ενδιαφέρον όμως να δούμε πως όλα αυτά δεν ίσχυσαν ποτέ για τις ΗΠΑ. Εκεί οι ψευδοεντούρο ποτέ δεν έφυγαν από την αγορά και συνεχίζουν ακάθεκτες μέχρι σήμερα – μάλιστα, πολλά μοντέλα  συνεχίζουν αναλλοίωτα από “τότε”.

Μοτοσυκλέτες θρύλοι, μοτοσυκλέτες που έγραψαν ιστορία μαζί με τους θαρραλέους αναβάτες τους στο χώμα και στην άσφαλτο, στις βόλτες και τα ταξίδια, σε εξερευνήσεις και σε ερασιτεχνικούς αγώνες εντούρο και trail ride. Μοντέλα σαν το Kawasaki KLR 650, το Suzuki DR-Z 400, το Honda XR650, το Suzuki DR650S.

Απλές μοτοσυκλέτες στην κατασκευή τους, αποτελεσματικές, αξιόπιστες με αντοχή στο χρόνο, με ικανότητες διαχρονικές. Φιλικές προς τους ιδιοκτήτες τους, εύχρηστες στην πόλη και στο χώμα και απόλυτα “υπάκουες”, έγιναν οι καλύτεροι σύντροφοι χιλιάδων μοτοσυκλετιστών… επί πολλά χρόνια.

Και ξαφνικά η κατηγορία μεταμορφώθηκε σε κάτι άλλο, έγινε Adventure, έγινε Crossover, μετακινήθηκε προς την ασφάλτινη χρήση, ξέχασε τον έναν κύλινδρο, αφήνοντας το κομμάτι ‘χώμα’ σχεδόν στο περιθώριο.

Οι γνώστες, όμως, φροντίζουν να διατηρούν μοτοσυκλέτες που αξίζουν. Έτσι και οι Αμερικάνοι δίτροχοι συνάδελφοί μας κρατούν με νύχια και με δόντια πολλά από τα θρυλικά παραπάνω μοντέλα κι εξακολουθούν να απολαμβάνουν τις χάρες τους, ακόμα και το 2022. Ας δούμε ποια είναι αυτά.

Ας αρχίσουμε με ένα παλιό-καλό αγαπημένο 250άρι που έχει να εμφανιστεί στην Ελλάδα καμιά δεκαετία πάνω-κάτω, ενώ ακόμα και σήμερα διατηρεί υψηλές τιμές μεταπώλησης σαν μεταχειρισμένο. Είναι το Kawasaki KLX250 που για το 2022 παρέμεινε ίδιο κατά 95% με αυτό που γνωρίζουμε… αφού στην Αμερική κυκλοφορεί σαν Kawasaki KLX300, με κινητήρα 292 κυβικών εκατοστών πλέον.

Σχεδιασμένο για ροπή στις χαμηλές στροφές και ικανό να ανεβάζει πολλές στροφές στην άσφαλτο, έχει έναν εξαιρετικό κινητήρα ιπποδύναμης σχεδόν 25 ίππων, περιμετρικό πλαίσιο, αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών και εργονομία τύπου μοτοκρός ΚΧ. Η τιμή του στις ΗΠΑ δεν ξεπερνάει τις 5.700 δολάρια, δηλαδή 5.100 ευρώ.

Δυναμική η Suzuki στην Αμερική, έχει διατηρήσει ανέπαφα στη γκάμα της δυο πολύ σημαντικά μοντέλα, αμφότερα μονοκύλινδρα, το ένα 650 κυβικών και το άλλο 400.

Το μεγάλο είναι το Suzuki DR650S, απλό, σεμνό, κομψό και αερόψυκτο με έναν μεγάλο ροπάτο κινητήρα που συνεχίζει να τροφοδοτείται με καρμπυρατέρ (40mm) και η απόδοσή του δίνει έμφαση στις χαμηλές-μεσαίες στροφές και διαδρομές μπροστά/πίσω 260 χιλιοστών!

Καθόλου άσχημα για μια μοτοσυκλέτα με δισκόφρενα μπροστά-πίσω, τροχό 21 ιντσών μπροστά και 17 πίσω, όπως πρέπει δηλαδή για “καλές” βόλτες στο χώμα. Η τιμή του είναι 6.800 δολάρια, ήτοι κάτι παραπάνω από 6.000 ευρώ. Καλό ε;

Το 400 της Suzuki που συνεχίζει ακάθεκτο είναι το θρυλικό και πολύ αγαπημένο στην Ελλάδα Suzuki DR-Z 400S που τόσο κόσμο έμαθε να οδηγεί στην άσφαλτο και το χώμα, είτε σαν μοτοσυκλέτα διπλής προσωπικότητας, είτε σαν supermotard, είτε σαν εντούρο, τομείς στους οποίους τα κατάφερνε περίφημα χωρίς κανέναν δισταγμό και με υψηλή αξιοπιστία.

Καλοφτιαγμένο,  έχοντας αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών (29 εκατοστών η μπροστινή, με καλάμια διαμέτρου 49 χιλιοστών!), λογικό βάρος κοντά στα 130 κιλά, ιπποδύναμη κοντά στους 40 ίππους, γινόταν ιδανική και διασκεδαστική μοτοσυκλέτα για αναβάτες οποιασδήποτε εμπειρίας. Μια μοτοσυκλέτα “παιχνίδι” που σε έκανε να την αγαπήσεις. Η τιμή της στην Αμερική είναι στα 6.999 δολάρια, που αν τα μετατρέψουμε στο νόμισμά μας, δεν ξεπερνούν τα 6.300 ευρώ.

Η Yamaha πάντα αγαπούσε (όπως και πολύς κόσμος) τα ιδιαίτερα χρήσιμα και φιλικά Serow είτε είχαν 225, είτε 250 κυβικά και για αυτό το λόγο συνεχίζει να πουλάει στις Ηνωμένες Πολιτείες το συμπαθέστατο και πολύ πρακτικό ψευδοεντουράκι της, το οποίο ονομάζει Yamaha ΧΤ 250.

Με τιμή στα 5.100 δολάρια (4.600 ευρώ) το αερόψυκτο μονοκύλινδρο γίνεται ιδανικό για αρχαρίους, ένας αξιόπιστος μεταφορέας μέσα στην πόλη και διασκεδαστικό ψευδοεντούρο στο χώμα. Η σέλα είναι χαμηλή, οι αναρτήσεις ικανοποιητικής διαδρομής και το βάρος του σε λογικά πλαίσια, τη στιγμή που οι τροχοί έχουν διάμετρο 21 και 18 ίντσες μπροστά και πίσω αντίστοιχα.

Το Kawasaki KLR 650 είναι μια μοτοσυκλέτα-περίπτωση. Αειθαλές και πάντα μια σταθερή αξία. Είχε υγρόψυκτο κινητήρα ήδη από τη δεκαετία του ’80, όταν οι άλλοι δεν είχαν σκεφτεί καν κάτι παραπάνω από την αερόψυξη στα μεγάλα μονοκύλινδρά τους.

Το 650 ήταν πάντα ένα “εργαλείο” με απλή τεχνολογία, κινητήρα 652 cc, που τώρα διαθέτει πλέον ψεκασμό στην τροφοδοσία και δίνει έμφαση στις μεσαίες στροφές.

Για το ’22 λαμβάνει βελτιώσεις (αμέ) όπως νέο υποπλαίσιο και ψαλίδι, καθώς και βελτιωμένο πίσω φρένο. Φτιαγμένο για περιπετειώδεις “εξερευνήσεις στα χώματα”, το 24άρι ντεπόζιτό του σε πηγαίνει μακριά χωρίς μεγάλη ανάγκη ανεφοδιασμών. Οι τροχοί είναι 21-17 μπροστά-πίσω και η εμφάνισή του πάει να θυμίσει λίγο μοτοσυκλέτες Rally. H προσιτή τιμή του στα 6.999 δολάρια, δηλαδή τα 6.300 ευρώ (!) το κρατάει επί δεκαετίες δημοφιλές για αναβάτες που ξέρουν τι θέλουν.

Όμως και η Honda έχει κρατήσει ένα μεγάλο, αερόψυκτο μονοκύλινδρο στη γκάμα των ΗΠΑ, κι αυτό δεν είναι άλλο από το XR650L. Προσέξτε, όχι το υδρόψυκτο 650 που ξέραμε στην Ελλάδα αλλά ένα ιδιαίτερο, υπερκυβισμένο ΧR600, το οποίο ανέκαθεν φτιαχνόταν για την αμερικάνικη αγορά και φυσικά συνεχίζει να είναι αερόψυκτο.

Λατρεμένη μοτοσυκλέτα όπου βρέθηκε και πουλήθηκε, το μεγάλο XR με “μοτερούκλα” και μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, αλλά και κάμποσο βάρος (άνω των 160 κιλών), ζητούσε δυνατούς και θαρραλέους αναβάτες που το πήγαιναν ακόμα και στα δύσκολα κομμάτια εντούρο, ενώ παράλληλα το τρέλαιναν στη σούζα. Και το XR650L πωλείται στην Αμερικη 6.999 δολάρια (6.300 ευρώ), τιμή που όπως καταλαβαίνετε είναι κοντά σε αυτές των ανταγωνιστών του, για ευνόητους λόγους.

Υπάρχει άραγε φως στην άκρη του τούνελ για την επιστροφή των ψευδοεντούρο στην Ευρώπη και την Ελλάδα; Ναι, υπάρχει.

Κατ’ αρχάς πρέπει να δώσουμε τα εύσημα στη Honda, η οποία ποτέ δεν παράτησε τη μεσαία κατηγορία και προσφέρει και σήμερα το CRF300L, ενώ στο παιχνίδι μπαίνει και η Voge με την ίδια συνταγή, το 300 Rally. Eλπίζουμε να τους μιμηθούν κι άλλοι κατασκευαστές στο μέλλον.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!