MotorBike.gr

ΙΑΠΩΝΙΑ 2021: Άντεξε την πανδημία – συνεχίζει με θετικό πρόσημο

03/08/2021

Με φόρα οι Γιαπωνέζοι το 2021

Η Ιαπωνική αγορά έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όχι μόνο για τον προφανή λόγο του ότι αποτελεί το εντός έδρας πεδίο στο οποίο ανταγωνίζονται οι Honda, Suzuki, Kawasaki και Yamaha, αλλά επίσης γιατί οι Ιάπωνες αναβάτες έχουν μια εντελώς διαφορετική οπτική στα πράγματα από αυτή των Δυτικών… και όχι μόνο.

Οι Ιάπωνες αναβάτες, κατά καιρούς ακολουθούν
περίεργες και ακατανόητες για τον υπόλοιπο κόσμο μοτο-κουλτούρες και τάσεις, με πολλές εξ αυτών να είναι βασισμένες στον κόσμο των Anime / Manga.

Είναι γνωστοί επίσης για τη λατρεία που έχουν στο εξωτικό (βλέπε εισαγόμενο), ενώ μερικά από τα πιο φανατικά και πιστά club ευρωπαϊκών και αμερικανικών μοτοσυκλετών βρίσκονται στη χώρα αυτή.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτά, καθότι η διαδικασία για την έκδοση ιαπωνικής άδειας οδήγησης για μοτοσυκλέτες άνω των 400cc, είναι πολύ δύσκολη, χρονοβόρα και ακριβή.

Παραδοσιακά λοιπόν στην Ιαπωνία οι κατηγορίες που σημείωναν τις μεγαλύτερες πωλήσεις ήταν αυτές των >400cc και δεν είναι φυσικά τυχαίο ότι στην Ιαπωνία παράγονταν και συνεχίζουν να παράγονται μοντέλα 400cc, τα οποία είχαμε γνωρίσει και στα μέρη μας την εποχή της αθρόας εισαγωγής μεταχειρισμένων από εκεί.

Τα τελευταία χρόνια ωστόσο παρατηρείται και μια ακατανόητη τακτική του ιαπωνικού κράτους που θέλει να «εξαφανίσει» τα 50άρια από τους δρόμους, μια κατηγορία πολύ δημοφιλή στη χώρα.

Με βάση όλα αυτά τα δεδομένα, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η ιαπωνική αγορά έχει πολύ συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες, που την καθιστούν ως μια από τις μεγαλύτερες αλλά και πιο ξεχωριστές του κόσμου.

Το 2020, η ιαπωνική αγορά ήταν από τις λίγες που άντεξε το χτύπημα της πανδημίας, σημειώνοντας μάλιστα μια μικρή άνοδο της τάξεως του 1,4% σε σχέση με το 2019.

Προφανώς το ποσοστό θα ήταν μεγαλύτερο αν δεν συνέτρεχε αυτή η παγκόσμια υγειονομική κρίση, αλλά δεν παύει να είναι εντυπωσιακό το πώς διατηρήθηκε ένα μικρό αλλά θετικό πρόσημο.

Οι λόγοι έχουν να κάνουν με το ότι η καθημερινότητα των Ιαπώνων δεν επηρεάστηκε πολύ από την πανδημία, με τα lockdown να είναι λίγα και μικρά σε διάρκεια και αυτό οφείλεται τόσο στην καλή διαχείριση από το ιαπωνικό κράτος (έπρεπε, γιατί είχαν και «εκκρεμότητα» την Ολυμπιάδα), όσο και στο ότι οι Ιάπωνες είναι από τους πιο πειθαρχημένους λαούς στον κόσμο.

Για το πρώτο εξάμηνο του 2021 λοιπόν, τα πράγματα είναι ακόμη καλύτερα, με την ιαπωνική αγορά να σημειώνει άνοδο της τάξεως του 19,5%.

Το ποσοστό αυτό φαίνεται μικρό συγκριτικά με την άνοδο που έχει επιτευχθεί σε άλλες αγορές της Ευρώπης, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι αυτές έκλεισαν το 2020 με σημαντικές απώλειες.

Η χρονιά αναφοράς για την εξαγωγή σίγουρων συμπερασμάτων είναι το 2019 και με βάση αυτό τον υπολογισμό, η ιαπωνική αγορά είναι στο +9,5%, ένα ποσοστό που συμβαδίζει με τα μοντέλα φυσιολογικής ανάπτυξης και αποτελεί ένδειξη για επιστροφή στην περιβόητη κανονικότητα.

Σε ό,τι αφορά τις εταιρίες, η Honda είναι πρώτη με 77.035 μονάδες ποσοστό αύξησης 16,5%, ακολουθούμενη από την Suzuki με 36.304 μονάδες και ποσοστό αύξησης 38%.

Τρίτη αλλά πιο κερδισμένη η Yamaha, που με 28.856 μονάδες και ποσοστό 11,2%, επιστρέφει στα θετικά αποτελέσματα, μετά από την ζημιά που έπαθε το 2020, όντας μια από τις λίγες εταιρίες που είδαν τα ποσοστά τους να καταγράφουν υποχώρηση σε αρνητικές τιμές (-7,2%).

Από τις ευρωπαϊκές εταιρίες, ξεχωρίζουν δύο, η Triumph με μια κατά 66,8% άνοδο στις πωλήσεις που έρχεται να προστεθεί μάλιστα σε μια πολύ καλή επίδοση το 2020, με 18,8% και η MV Agusta, με ένα εκπληκτικό 101% αύξηση στις πωλήσεις της!

Όσον αφορά την Kawasaki, ακόμα δεν έχει «δείξει» που λένε στις αγορές, αλλά οι αναλυτές περιμένουν πολλά πράγματα μόνο και μόνο από το γεγονός της παρουσίασης της νέας μπράντας Meguro, που αποτίει φόρο τιμής στις ρίζες της εταιρίας.

Το Kawasaki W800 που παράγεται με το έμβλημα της Meguro στο ρεζερβουάρ του, έχει προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον στην Ιαπωνία και αναμένεται μια άνθηση στις πωλήσεις του, η οποία θα φανεί στο δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς.

(σημ. στο βίντεο που ακολουθεί παίρνουμε μια γεύση του πώς είναι να οδηγείς μοτοσυκλέτα στο Τόκιο τη νύχτα, κι έχει ενδιαφέρον σε κάποια σημεία)

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!