MotorBike.gr

ΙΝΔΙΑ: Τεράστια χώρα – ελάχιστες πωλήσεις στα “μεγάλα”

16/09/2019

Χαμηλά τα “μεγάλα” προς το παρόν, αλλά στο μέλλον…

Η τεράστια αγορά δικύκλων στην Ινδία εμφανίζει πολύ υψηλούς αριθμούς πωλήσεων στα βασικά μοτοσυκλετάκια μετακίνησης τοπικής παραγωγής και ελάχιστες πωλήσεις μεγάλων μοτοσυκλετών που φτιάχνονται στο εξωτερικό. Πόση όμως είναι η διαφορά; Με μια λέξη… αδιανόητη.

Το 2017, η Ινδία ξεπέρασε την Κίνα σε ετήσιες πωλήσεις δίτροχων (μοτοσυκλετών και σκούτερ) και έγινε η μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως. Με πληθυσμό άνω των 1,3 δισεκατομμυρίων ανθρώπων, η Ινδία δείχνει ιδιαίτερη αγάπη στους δυο τροχούς, που είναι η πρώτη επιλογή στη μετακίνηση των Ινδών.

Από τις ταπεινές μοτοσυκλέτες με 100 cc και τα αυτόματα σκούτερ μέχρι τις μοτοσυκλέτες σπορ, που προσανατολίζονται στις επιδόσεις, η Ινδία είναι πλέον πρώτη στον κόσμο με πωλήσεις που ξεπέρασαν 20 εκατομμύρια για το οικονομικό έτος 2017-2018!

Μέσα στις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες της ινδικής βιομηχανίας δίτροχων, αρκετοί εγχώριοι κατασκευαστές ξεκίνησαν από ταπεινές κατασκευές για να γίνουν από τις μεγαλύτερες εταιρίες  κατασκευής μοτοσυκλετών και σκούτερ στον κόσμο.

Μεγαλύτερος κατασκευαστής όλων είναι η Hero MotoCorp, με έδρα το Νέο Δελχί, που ξεκίνησε τις δραστηριότητές της ως Hero Honda, σαν κοινοπραξία μεταξύ του ομίλου Hero Group και της Honda Motor Company το 1984. Η συνεργασία δημιούργησε μία από τις πιο επιτυχημένες κοινοπραξίες παγκοσμίως.

Hero Splendor

Ξεκινώντας αρχικά με μοτοσυκλέτες με το εμπορικό σήμα Hero Honda, οι πρώτες μοτοσυκλέτες της δεκαετίας του ’80 ήταν τετράχρονες 100 κυβικών με κινητήρες παπιού (οριζόντιος κύλινδρος) κι έγιναν εξαιρετικά δημοφιλείς χάρη στην οικονομία καυσίμου τους και το χαμηλό κόστος λειτουργίας.

Η πρώτη διάσημη διαφημιστική καμπάνια που προωθούσε το Hero Honda CD100 έλεγε : “Γέμισέ το, κλείστο (την τάπα του ρεζερβουάρ εννοούσαν…) και ξέχνα το!” αναφερόμενο προφανώς στην αξιοπιστία του κινητήρα.

Kawasaki Ninja ZX-10R, πρώτη “μεγάλη”, έστω και με ελάχιστα κομμάτια για την Ινδία

Γιατί τα λέμε όλα αυτά; Μα γιατί η Hero Honda πουλάει σχεδόν 700 χιλιάδες δίτροχα τον μήνα και έχει στη γκάμα της το best seller μοντέλο στην Ινδία, το Splendor … ναι, με τον ίδιο “παπίσιο” κινητήρα των 100 και 125 κυβικών του ’80.

To Hero Splendor φτάνει τις 250.000 περίπου πωλήσεις τον μήνα! Αυτό το αναφέρουμε για να έχουμε κι ένα μέτρο.

Suzuki Hayabusa: δεύτερη στις πωλήσεις στην Ινδία στις μοτοσυκλέτες άνω των 1000 cc

Γιατί η ινδική αγορά διαθέτει και μεγάλου κυβισμού, ακριβές μοτοσυκλέτες εισαγωγής, σχεδόν απ’ όλες τις μάρκες που έχει και ο Δυτικός κόσμος. Πρώτη σε πωλήσεις είναι η Kawasaki Ninja ZX-10R, που είναι η best seller της αγοράς στους κυβισμούς άνω των 1.000 κυβικών και φτάνει… ίσαμε και τα 40 τεμάχια το μήνα!

Δεύτερη είναι η Suzuki Hayabusa πολύ πίσω της, με 30 μονάδες. Η απόσταση του Hero Splendor και της Kawasaki ZX βρίσκεται στις 249.960 παραπάνω μονάδες… υπέρ του πρώτου.

Royal Enfield 650, πρώτη στην κατηγορία της λόγω εντοπιότητας

Οι Harley-Davidson Fat Boy, η Honda Africa Twin, το Triumph Speed Twin, το Triumph Scrambler 1200 και το Harley Davidson Fat Bob πουλάνε από 10 μονάδες το καθένα τον μήνα.

Λίγο καλύτερη είναι η εικόνα στην κατηγορία των 600cc-1000cc, όπου πρώτη σε πωλήσεις μηνιαίως (στοιχεία κατά μέσο όρο, των τελευταίων μηνών) είναι η νέα δικύλινδρη Royal Enfield 650 – που κατασκευάζεται στην Ινδία – με πάνω από 600 μονάδες το μήνα και την ακολουθεί από μακριά η Kawasaki Z900,με 80-90 περίπου μονάδες. Όλα τα υπόλοιπα μοντέλα παίζουν από 10 έως 20 μονάδες το καθένα.

Μπροστά οι μεγάλες μοτοσυκλέτες… και πίσω η ανάπτυξη για την Ινδία

Πολύ δρόμο δείχνει να έχει μπροστά της η ινδική αγορά μοτοσυκλέτας όσον αφορά τις “ανεπτυγμένες” χώρες, αλλά η διαφορά, το χάντικαπ, θα μαζευτεί στο άμεσο μέλλον.

Δώστε της μερικά χρόνια και θα δείτε τι εννοούμε και κυρίως “τι εννοεί” μια τεράστια αγοραστική δύναμη κάμποσων εκατομμυρίων πλουσιότερων Ινδών – μιας και από τα 1,3 δισεκατομμυρίων ανθρώπων, η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου στην Ινδία ζει μέσα στην φτώχεια.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!