MotorBike.gr

ΜΟΝΤΕΛΑ 2020: Οι 5 ασχημότερες μοτοσυκλέτες της χρονιάς

22/01/2020

Τα Αντι-Όσκαρ design της χρονιάς

Κι ενώ ο κόσμος ψήφιζε για την ομορφότερη μοτοσυκλέτα του περσινού σαλονιού του Μιλάνου και τα γοητευτικότερα νέα μοντέλα του 2020, κάποιοι έξυναν μολύβια, “προθέρμαιναν” πληκτρολόγια για να εκλέξουν… τις πιο άσχημες μοτοσυκλέτες του 2020. Βγάλτε φτυάρια και ετοιμαστείτε να υποδεχθείτε τις “ασχημότερες του Μιλάνου”!

Ναι, το έχουμε ξαναπεί και το ξαναλέμε: το γούστο είναι υποκειμενικό, αυτό που δεν αρέσει καθόλου σε κάποιον, μπορεί να αρέσει πολύ σε κάποιον άλλο.

Είναι αυτό που λένε λαϊκά “περί ορέξεως κολοκυθόπιτα”. Όπως πήγαν εκατοντάδες επισκέπτες του σαλονιού του Μιλάνου και ψήφισαν την ομορφότερη μοτοσυκλέτα της έκθεσης (Ducati Streetfighter), έτσι και κάποιοι εντυπωσιάστηκαν από την … ασχήμια συγκεκριμένων μοντέλων, τα οποία ξεχώρισαν. Ξεχωρίσαμε κι εμείς πέντε από αυτά, που κουβαλάνε πάνω στα κουστούμια τους άλλα λιγότερη κι άλλα περισσότερη ασχήμια.

CF MOTO CL-X 700

Υπάρχει άραγε κανείς που να πιστεύει ότι αυτή η μοτοσυκλέτα είναι όμορφη; Ελάτε τώρα, πείτε την αλήθεια. Να καταλήξουμε στο συμβιβαστικό “ε, εντάξει εντυπωσιακή είναι”; Μπορεί πάνω στην κινεζική CF Moto CL-X 700 να εντοπίζονται κάποια ενδιαφέροντα από σχεδιαστικής πλευράς στοιχεία, που θα τα χαρακτηρίζαμε “διαφορετικά” για να ρίξουμε νερό το κρασί μας.

Κι επειδή η μοτοσυκλέτα θα βγει στην παραγωγή σε τρεις εκδόσεις, να πούμε ότι η στρητάδικη naked δεν είναι άσχημη. Με την retro-Adventure έχουμε πρόβλημα (αυτήν που βλέπετε στις φωτογραφίες): τα μεγάλα καπάκια στο πλάι του “ντεπόζιτου” είναι αυτά που ενοχλούν το μάτι, με το κάλυμμα του πλαισίου πίσω από τον κινητήρα και τη χοντρή σέλα “εντυπωσιαζόμαστε”.

Να βγει λοιπόν στην παραγωγή η 700; Ναι, ας βγει κι ας αποφασίσει το κοινό. Από περιέργεια θα θέλαμε να μάθουμε ποιος “ιταλικός” οίκος σχεδίασε αυτή τη μοτοσυκλέτα, μιας και τα προηγούμενα μοντέλα της CF Moto δεν ακροβατούσαν αισθητικά σε τέτοιο βαθμό.

HUSQVARNA 701 ENDURO LR

Είπαμε να την “φουσκώσετε” τη μοτοσυκλέτα, να γεμίσετε το χώρο με ντεπόζιτα για να γίνει Long Range (LR) το μοντέλο, αλλά όχι κι έτσι. Από την πρώην όμορφη Husqvarna 701 περάσαμε στην “υποχρεωτική σίτιση” της αδελφής της και ιδού το αποτέλεσμα. Το σκεπτικό ήταν αυτή η έκδοση να απευθύνεται σε αναβάτες που θέλουν να κάνουν μεγάλα ταξίδια στο χώμα και την άσφαλτο και να έχουν μεγάλη αυτονομία.

Για πάνω από 500 χιλιόμετρα μιλάει η εταιρία, ενώ η χωρητικότητα των ντεπόζιτων (μπροστά και πίσω) είναι μόλις 25 λίτρα. Λέμε “μόλις”, γιατί στο μάτι φαίνεται να χωράνε κοντά στα 45!

Η 701 LR θυμίζει αμυδρά την παλιά Honda XR 650 L του 1992… Ενδιαφέρον πάντως στη συγκεκριμένη Husqvarna έχει ότι ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει από πού θα τραβάει βενζίνη ο ψεκασμός του κινητήρα, μέσω ενός κουμπιού στο τιμόνι: από το ντεπόζιτο κάτω από τη σέλα ή από το “κανονικό” μπροστινό.

KTM 390 ADVENTURE

Ποιος ήταν αυτός που είπε στον επικεφαλής σχεδιασμού της αυστριακής εταιρίας ότι η εμφάνιση – και ειδικά στην περιοχή του προβολέα που “απομακρύνεται” αφύσικα από το κορμί της – της ΚΤΜ 790 Adventure άρεσε στον κόσμο; Γιατί κάπως έτσι πρέπει να έγινε και επανέλαβαν το ίδιο “έργο” πάνω στην 390. Τι κρίμα, αφού ήταν έξυπνη η υπόλοιπη δουλειά που έπεσε αισθητικά, με τα πολλά πλαϊνά καπάκια που γεμίζουν τον όγκο της μοτοσυκλέτας να την κάνουν να μοιάζει τουλάχιστον με 500άρα.

Ο μεγάλος διπλός προβολέας, όμως, “δε τρώγεται” με τίποτα από όποια γωνία κι αν τον κοιτάξεις: σου δίνει την εντύπωση ότι τον τσοντάρισε κάποιος σε αυτή την παράταιρη θέση σαν προσθήκη-λύση της τελευταίας στιγμής.

Στο ερώτημα αν η 390 Adventure θα είναι καλή μοτοσυκλέτα, θα απαντήσουμε “πιθανότατα ναι”, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα, εδώ μιλάμε για την εμφάνιση.

Πρόκειται για ένα μοντέλο που αναμένεται με ενδιαφέρον στην Ελλάδα, αφού και σαν κυβισμός και σαν προορισμός-χαρακτήρας ταιριάζει στις απαιτήσεις των στρητο-Adventur-άδων αναβατών και πιθανά να πάει καλά εμπορικά, αρκεί βεβαίως να έρθει στην αγορά και σε καλή τιμή. Η εμφάνιση όμως…

HARLEY-DAVIDSON PAN AMERICA

Ξέρετε γιατί διαλέξαμε τη φωτογραφία που δείχνει την Harley Davidson Pan Αmerica του 2020 σε γωνία τριών τετάρτων, με τοποθετημένες πάνω της τις μπαγκαζιέρες-τριπλέτα; Για να δείτε αυτό το “εκκεντρικό” μούτρο της μοτοσυκλέτας που μοιάζει με τέταρτη μπαγκαζιέρα… Τι στην ευχή έπαθε το τμήμα σχεδίασης της αμερικάνικης εταιρίας, που γενικά δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοια λάθη;

Αμάξι θυμίζει το φωτιστικό σώμα μπροστά, όχι μοτοσυκλέτα και μάλιστα αυτοκίνητο της δεκαετίας του ’70! Παραλληλόγραμμο προβολέα έχουμε πολλάαααα χρόνια να δούμε πάνω σε δίτροχο και αυτό που έρχεται στο μυαλό αναπόφευκτα είναι η προηγούμενη προσπάθεια της Harley Davidson να μπει στις μοτοσυκλέτες on/off Adventure μεγάλου κυβισμού, με το επίσης ανεκδιήγητο σχεδιαστικά Buell 1200 Ulysses του 2005. Η ιστορία επαναλαμβάνεται; Σ’ αυτή την περίπτωση απολύτως.

SUZUKI VSTROM 1050

Δεν έχετε παράπονο, σας είχαμε προϊδεάσει για το Suzuki VStrom 1050 και την εμφάνισή του και είχαμε πει την άποψή μας ήδη από την πρώτη παρουσίαση της έκθεσης του Μιλάνου που κάναμε τον Νοέμβριο.

Μιλούσαμε τότε για την “εκρηκτική” εμφάνιση που είχε εισάγει η Suzuki στα τέλη της δεκαετίας του ’80 με το κατά γενική ομολογία άσχημο DR-Big 750S.

Αυτές τις σχεδιαστικές γραμμές αποφάσισαν τα μεγάλα μυαλά του Hamamatsu να αναπαράγουν 32 (!) χρόνια αργότερα, χτυπώντας μια ευαίσθητη φλέβα νοσταλγίας σε αυτούς που τους άρεσε η εμφάνιση τύπου “Πινόκιο” του ’80: δηλαδή λίγων ανθρώπων, όπως αποδείχθηκε.

Πάντως η νέα VStrom, όπως και οι υπόλοιπες 4 μοτοσυκλέτες του σημερινού αφιερώματος που αναφέρεται στις “ασχημότερες του Μιλάνου” θα δείξουν σύντομα “πόσα πιάνουν”μέσα στον εμπορικό στίβο. Κι εκεί θα φανεί αν πέσαμε μέσα ή έξω, κι αν η κριτική μας στην αισθητική τους ήταν ορθή ή όχι.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!