MotorBike.gr

ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ 2020: Πτώση 21,5% το πρώτο 8μηνο

25/09/2020

Και πάλι καλά να λέμε…

Παρότι η παγκόσμια αγορά δύο τροχών έπεσε κατά 21,5 % το πρώτο οκτάμηνο του 2020 λόγω κορονοϊού, οι αναλυτές του χώρου θεωρούν ότι αυτό είναι  καλό γιατί θα τονώσει τις πωλήσεις της επόμενης πενταετίας! Λέτε;

Οι παγκόσμιες πωλήσεις μοτοσυκλετών και σκούτερ μειώθηκαν 21,5% τους πρώτους οκτώ μήνες του 2020. Η παγκόσμια βιομηχανία μοτοσυκλετών έχασε 9 εκατομμύρια μονάδες μέσα σε αυτό το διάστημα σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό.

Οι  πωλήσεις διεθνώς ήταν συνολικά 32,8 εκατομμύρια. Ωστόσο, η περίοδος μετά την πανδημία και η προβολή για το 2020-2025 υπολογίζεται να προσφέρει 13 εκατομμύρια πωλήσεις παραπάνω, ζωγραφίζοντας ένα αισιόδοξο μέλλον.

Το πρώτο εξάμηνο του 2020 κλόνισε οικονομίες και βιομηχανίες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων και των δύο τροχών.

Τα στοιχεία για τις παγκόσμιες πωλήσεις ήταν από απαισιόδοξα μέχρι θλιβερά, με 21,9 εκατομμύρια δίτροχα να έχουν απορροφηθεί, μειωμένα κατά 29,7% στο εξάμηνο (-15,9% το 1ο τρίμηνο και -42,2% το 2ο τρίμηνο).

Ο βασικός λόγος για την πτώση συσχετίστηκε με τις περιόδους lockdown που αφορούσαν τις βιομηχανίες σε όλες σχεδόν τις χώρες, αφού ο κορονοϊός και τα επακόλουθά του εμπόδισαν την παραγωγή, τις μεταφορές φορτίων, τη διανομή και την απόκτηση των αγαθών.

Όπως αποδείχτηκε, ωστόσο, ένα δισεκατομμύριο καταναλωτές που κλείστηκαν στα σπίτια τους ταυτόχρονα στο lockdown,  δεν έπαψαν να ονειρεύονται να οδηγούν δύο τροχούς το συντομότερο δυνατό, κι έτσι η αγορά μιας μοτοσυκλέτας ή ενός σκούτερ έγινε μια από τις προτεραιότητες της κανονικότητας που ακολούθησε τον εγκλεισμό.

Τον Ιούλιο, οι παγκόσμιες πωλήσεις έφτασαν τα 5,2 εκατομμύρια μονάδες (-3,8%) και τον Αύγουστο τα 5,7 εκατομμύρια, επιστρέφοντας θετικά στο + 9,0%.

Στην Ευρώπη η αγορά των δύο τροχών έκανε θετικό ρεκόρ τον Αύγουστο του ’20 χτυπώντας ένα +29%, με 140.823 πωλήσεις, ακόμα πιο καλά από το +23.7% που σημειώθηκε τον Ιούλιο.

Τους οκτώ πρώτους μήνες πουλήθηκαν στην Ευρώπη 1.057.945 δίτροχα (-3.1%) μαζεύοντας σχεδόν όλη τη ζημιά που είχε γίνει από τον Μάρτιο ως τον Μάιο.

Μέχρι τον Αύγουστο, η μεγαλύτερη αγορά στην Ευρώπη ήταν η Γαλλία (-6,1%), ενώ στη δεύτερη θέση ανέβηκε η Γερμανία (+ 11,1% ).

Στην τρίτη θέση ήταν οι: Ιταλία (-10,4%), Ισπανία (-13,1%), Ολλανδία, Βέλγιο (+ 25,9%) και Μεγάλη Βρετανία (-12,0%). Στο οκτάμηνο πρώτη εταιρία ήταν η Honda, η οποία πούλησε σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση 139.449 μονάδες (-12,6%).

Δεύτερη ήταν η Yamaha με 119,932 μονάδες (+ 1,1%) και τρίτη η Piaggio με 116,636 (-0,8%). Ακολούθησαν οι BMW, με πωλήσεις 74,201 (-9,6%), Kawasaki με 56,133 (+ 2,2%), Kymco με 49,344 (+ 2,3%), KTM με 47,647 (+ 0,1%) και SYM με 47,179 (+ 0,4%).


Για την παγκόσμια αγορά οι οκτώ μήνες του έτους έφεραν πωλήσεις 32,8 εκατομμυρίων, χάνοντας όπως είπαμε στον πρόλογο 21,5% ή 9 εκατομμύρια μονάδες από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Κοιτάζοντας τα δεδομένα κατανεμημένα σε περιφερειακό επίπεδο, η Ινδία αντιμετωπίζει τις περισσότερες δυσκολίες, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 37,4%, ενώ η υπόλοιπη Ασία (Κίνα, Ιαπωνία, Ταϊβάν, Κορέα) έχασε ένα 4,1%.

Η προοπτική της αγοράς δύο τροχών για την επόμενη πενταετία 2020-2025, μιλάει καταρχάς για πρόβλεψη 55,5 εκατομμυρίων πωλήσεων, ενώ οι μεσοπρόθεσμες προβλέψεις για τη βιομηχανία υπολογίζουν ανάκτηση των απωλειών του 2020 άμεσα.

Ήδη το 2021 θα έχει μαζέψει οποιεσδήποτε διαφορές-απώλειες από τα προηγούμενα έτη και θα βγαίνει θετικό, λένε οι ειδικοί. Κι εμείς ελπίζουμε να έχουν δίκιο…

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!