MotorBike.gr

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας 2019: Αρχή στην Τρίπολη

13/05/2019

Η ιστορία συνάντησε το παρόν και το μέλλον!

Με ένα αγώνα γεμάτο έντονα συναισθήματα, αναφορά σε ιστορία αλλά και, κυρίως, άφθονη αγωνιστική δράση ξεκίνησε η φετινή χρονιά του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος ταχύτητας, που έγινε στις αρχές Μαΐου στο αεροδρόμιο της Τρίπολης. Φωτογραφίες: Πέτρος Βασιλόπουλος

Στην αγωνιστική δράση ξεχώρισε αυτή των παιδοεφήβων μοτοαθλητών των νεανικών κατηγοριών του πρωταθλήματος οι οποίοι φρόντισαν να δικαιώσουν το χαρακτηρισμό «πρωταθλητομάνα» στην Τρίπολη. Το αεροδρόμιο της Τρίπολης ξαναζωντάνεψε από τις δυνατές μονομαχίες που έδωσαν οι αθλητές (ίσως όχι τόσοι αριθμητικά όσοι θα άρμοζαν στην ιστορία του θεσμού και του χώρου), αθλητές όμως με δυναμισμό και με δυνατή προοπτική αφού ένα σημαντικό ποσοστό τους είναι ηλικίας κάτω των 18 ετών!

Όλα αυτά με παρουσία αρκετών θεατών που αψήφησαν τις αρνητικές προβλέψεις του καιρού και έσπευσαν θέλοντας να είναι παρόντες στον επετειακό αγώνα με τον οποίο συμπληρώθηκαν 30 χρόνια αγώνων στην ιστορική πλέον πίστα, στο ορεινό κέντρο της Πελοποννήσου.

Αγωνιστικά, η ημέρα των αγώνων ξεκίνησε με την κατηγορία των Νέων όπου μια πεντάδα παιδοεφήβων πραγματικά σήκωσε τους πάντες στις μύτες των ποδιών.

Παπανικολάου, Περιστεράς, Γερακιανάκης

Με έναν εκπληκτικά ώριμο αγώνα, ο νεοφερμένος στην κατηγορία Γιάννης Περιστεράς (ΛΕΜΟΤ, Yamaha) πήρε την πρώτη του πρωταθληματική νίκη αν και ξεκίνησε τελευταίος. Ο Περιστεράς σημείωσε το ταχύτερο γύρο του αγώνα (1:03.840, νέο ρεκόρ κατηγορίας!) στην μέση του αγώνα όπου και πέρασε μπροστά, με τον περσινό πρωταθλητή Χρήστο Παπανικολάου (ΑΡΗΣ, Kawasaki) να τον πιέζει αρχικά αλλά τελικά να μένει δεύτερος, δεχόμενος ασφυκτική πίεση από τον ταχύτερο των (βρεγμένων) δοκιμών Θωμά Σκούρτα (ΑΡΗΣ, ΚΤΜ). Aνεβασμένος o Γιώργος Μπαξίσογλου (ΑΡΗΣ, KTM) δεν μπόρεσε να αποφύγει τα λάθη (πτώση, συνέχισε) όπως και ο επιθετικός Γιώργος Γερακιανάκης (ΑΡΗΣ, Yamaha).

Edie Bodhi

Αυξημένες, λόγω της απόφασης βαθμολόγησης των αθλητών, αλλά όχι πολλές οι συμμετοχές στην κατηγορία ΟΡΕΝ όπου ο γιός του αείμνηστου Βασίλη Παπαγεωργίου, ο Παναγιώτης (ΦΙΑΜ, Aprilia) πήρε το βάπτισμα του πυρός με νίκη μετά από πολύ ωραία μονομαχία με τον τοπικό Μάρκο Αγγελακόπουλο (Ο65, Honda) που ξεσήκωσε το κοινό.

Καρακώστας

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τελευταίος γύρος του Παν. Παπαγεωργίου ήταν και ο ταχύτερός του, δείγμα της έντασης του αγώνα ενώ τον ταχύτερο γύρο είχε σημειώσει νωρίτερα ο Αγγελακόπουλος. Αργησε να μπει σε ρυθμό και έμεινε λίγο πιο πίσω, τρίτος, ο Σπαρτιάτης poleman Ηλίας Χριστάκης (ΛΕΜΟΤ, Yamaha) ο οποίος δεν απειλήθηκε από τον Ανδρέα Παπατριανταφύλλου. Στην 5η θέση ο επανακάμψας μετά από τραυματισμό Νίκος Γεωργόπουλος (ΑΡΗΣ, Honda) με την πρώτη μη 1000άρα μοτοσυκλέτα ο οποίος αντιμετώπισε με επιτυχία τον Ροδίτη Γιάννη Κλαδογέννη (ΙΚΑΡΟΣ, Suzuki).

Γερακιανάκης

Έψαχνε για αντίπαλο Σάββατο και Κυριακή, δεν βρήκε και έκανε άνετη επιστροφή στις νίκες ο, πιστός στα Racing, Λέανδρος Ντότσικας (ΦΙΑΜ, Yamaha), σε έναν αγώνα όπου τα βλέμματα τράβηξαν οι μάχες του βάθρου αλλά και της άτυπης «γενικής» (τα Racing αγωνίζονται ταυτόχρονα με τα SS300).  Έτσι, στην πολύ όμορφη μονομαχία του Γιώργου Κίτσου (ΦΙΑΜ, 2κύλινδρο, δίχρονο Honda 250) με τον περσινό τροπαιούχο Χρήστο Παπανικολάου (1κύλινδρο, τετράχρονο, Honda 250) ήρθαν να εμπλακούν και οι Γιάννης Περιστέρας και Γιώργος Γερακιανάκης (με μοτο SS300) με τον Κίτσο να επικρατεί οριακά του Παπανικολάου, ενώ ο Γερακιανάκης άρπαξε τη νίκη κυριολεκτικά στο νήμα!!. 4ος στα Racing ο Χαλκιδαίος Βασίλης Στάμου (ΑΜΛΕΧ, Yamaha) με 5ο τον πολύ καλό Ροδίτη Αλέξανδρο Αρναουτάκη (ΙΚΑΡΟΣ, Yamaha R3), o οποίος στο τέλος δέχθηκε επίθεση από τον Γιώργο Σώμο (ΛΕΜΟΤ, Yamaha).

Περιστεράς

Στα SS300, ο Γιώργος Μπαξίσογλου ανέβηκε με άνεση στο βάθρο, αφού ο ομόσταυλός του Θωμάς Σκούρτας δεν μπόρεσε να μπει σε καλό ρυθμό, με τον νεαρό Ροδίτη Αντώνη Λάσκαρη (ΙΚΑΡΟΣ, Yamaha) να τερματίζει 5ος στον 1ο του αγώνα.

Έχοντας προετοιμαστεί καλά, τόσο όλο τον χειμώνα όσο και μέσω των επιτυχημένων εμφανίσεών του στο Βαλκανικό Πρωτάθλημα, ο Δημήτρης Καρακώστας (ΑΡΗΣ, Honda) ξεκίνησε τη χρονιά με μία πειστική νίκη στα Supersport οδηγώντας ταχύτατα και χωρίς λάθη αλλά, και εδώ, τα βλέμματα «κόλλησαν» στην μάχη για τη δεύτερη θέση, η οποία κατέληξε στον ανεβασμένο Αλέξανδρο Παπαγεωργίου (ΛΕΜΟΤ, Yamaha) μετά από μια συγκλονιστική μονομαχία με τον περσινό πρωταθλητή Σταύρο Τριντή (ΛΕΜΟΤ, Honda) ο οποίος έπεσε στον τελευταίο γύρο για να τερματίσει τελικά 7ος.

Ωραία η μάχη και πιο πίσω, με τον Βασίλη Ευθυμίου (ΑΡΗΣ, MV Agusta) να αρπάζει οριακά την 3η (τελικά) θέση από τον αειθαλή Γιάννη Τζωρτζόπουλο (ΛΕΜΟΤ, Honda, συμπλήρωσε 30 χρόνια αγώνες στην Τρίπολη!!). Λίγο πιο πίσω, ο ψηλός Κρητικός Τάσος Σκυριανόγλου (ΑΣΗ, Yamaha) και ο συμπατριώτης του Άγγελος Ζινευράκης (ΑΣΗ, Yamaha) συμπλήρωσαν την 6άδα.

Επεισοδιακός ο διεθνής (!) αγώνας στα Superbikes με κυρίαρχο τον νεαρό Καναδό Edie Bodhi (ΦΙΑΜ, Yamaha) να κατακτά pole position και νίκη, αν και την καρό σημαία είδε πρώτος ο ανεβασμένος Σαλαμινιώτης Σωτήρης Μπεγνής (ΣΜΑΣ, Yamaha) και αυτό γιατί ο αγώνας διακόπηκε στον 15ο γύρο λόγω βροχής, συνεχίστηκε πάλι σαν στεγνός (στη διακοπή η βρεγμένη πίστα ξαναστέγνωσε) και ο Μπεγνής τερμάτισε πρώτος μεν αλλά με τον Bodhi πολύ κοντά του (ο Μπεγνής ήταν αρκετά πιο πίσω πριν την διακοπή, έτσι στην συγχώνευση των 2 τμημάτων του αγώνα ο Bodhi ήταν άνετα 1ος.

Τριντής

Αγχωμένος ο Σάκης Συνιώτρης (ΦΙΑΜ, Kawasaki) οδήγησε γρήγορα μεν αλλά βιάστηκε στην 2η εκκίνηση και του επιβλήθηκε ποινή Ride Through (την εκτέλεσε άμεσα με τρόπο που συζητήθηκε, όχι θετικά) η οποία δεν τον άφησε να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από την 3η θέση. 4ος ο, ξανά δυνατός, Δημήτρης Παπαγγέλου (ΦΙΑΜ, Honda) ο οποίος δεν απειλήθηκε ιδιαίτερα από τον αφορμάριστο περσινό πρωταθλητή Λευτέρη Πίππο (ΑΡΗΣ, Yamaha) με 6ο τον προβληματισμένο Φώτη Τσαλίκη (ΦΙΑΜ, Honda).

Στιγμές ιστορίας, αναμνήσεων και όμορφων συναισθημάτων στις απονομές, με τον διοργανωτή ΑΡΗ να τιμά τους προ 30ετίας συντελεστές Σωκράτη Κάββουρα (εκλιπών σε στρατιωτικό ατύχημα, παρακολούθησε τον αγώνα ο γιός του), Αντώνη Χατζημιχάλη, Κήρυκο Λαζάρου καθώς και τους νικητές του 1ου αγώνα τον Ιούλιο του 1989: Racing 80: Γιάννης Τζωρτζόπουλος (VGR80), Normal 125: Παπαγιάννης Σταύρος (Aprilia 125), Racing 250: Αρνόκουρος Νίκος (Yamaha VGR250), Superbikes: Σκούρτας Σάκης (Honda RC30), Racing 500: Παπανδρέου Δημήτρης (Suzuki RG500).

Σημαντική η υποστήριξη των τοπικών αρχών (Εμπ. Επιμελητήριο Αρκαδίας, Περιφέρεια Πελοποννήσου, Δήμος Τρίπολης), η συμμετοχή της Ομάδας Διάσωσης Αρκαδίας, εξίσου σημαντική η διοργανωτική βοήθεια από την ΑΛΜΑ Μεγαλόπολης και την ΑΜΛΕ Χαλκίδας που μαζί με τον ΑΡΗ έκαναν πράξη το ομοσπονδιακό πνεύμα, όλοι περιμένουν με χαρά να δουν πιο ζωντανή στην πράξη το τοπικό ιστορικό σωματείο (ΛΕΜΟΤρίπολης) που δείχνει να επανέρχεται.

Τριντής – Α. Παπαγεωργίου

Αρκετοί θεατές, από Ελλάδα και διεθνώς, παρακολούθησαν ζωντανά τις εξελίξεις χάρη στην διαδικτυακή ζωντανή μετάδοση που φρόντισε η ομάδα του Μεγαλοπολίτη Αγγελου Κυριαζή, ευχαριστούμε τον Πέτρο Βασιλόπουλο για τις ωραίες φωτό.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!