MotorBike.gr

APRILIA CONTI SXV550: Για λίγους και πολύ τολμηρούς!

20/09/2021

Έμπνευση, μέταλλο και φαντασία

Στον κόσμο του customizing έχουν «ειπωθεί» τα πάντα όσον αφορά τους συνήθεις δρόμους που ακολουθούν οι δημιουργοί. Σε ένα τόσο κορεσμένο περιβάλλον ξεχωρίζουν οι αντισυμβατικές και ίσως και λίγο… απονενοημένες κατασκευές, όπως το κατασκεύασμα του Ιταλού μηχανικού Simone Conti, με βάση ένα Aprilia SXV550, ή μάλλον τον κινητήρα του SXV550, γιατί αυτό είναι το μόνο που έμεινε από τη δότρια μοτοσυκλέτα.

Η Aprilia SXV550 ήταν από την φύση της μια πολύ ενδιαφέρουσα και ακραία μοτοσυκλέτα, ένα πολύ δυναμικό Supermotard μοντέλο με δικύλινδρο κινητήρα 70 ίππων, αλλά ο Conti ήθελε κάτι ακόμα πιο συναρπαστικό ή και τρομακτικό αν θέλετε.

Αυτό που δημιούργησε δεν είναι εύκολο να κατηγοριοποιηθεί, εκ πρώτης θα λέγαμε ότι είναι ένα streetfighter αλλά όσο σκαλίζει κανείς τα χαρακτηριστικά του, ανακαλύπτει ότι απλά πρόκειται για κάτι μοναδικό.

 


Η μοτοσυκλέτα δημιουργήθηκε με στόχο να αποτελέσει
έκθεμα στο σαλόνι Motorcycle Arts & Designers (MOARD) στο Μιλάνο και το εντυπωσιακό είναι πως δεν αποτέλεσε ένα προσχεδιασμένο μοντέλο σε ψηφιακό περιβάλλον. Η διαδικασία της γένεσής της ήταν προσθετική ή αφαιρετική κατά την εξέλιξή της και ως εκ τούτου, το τελικό αποτέλεσμα δεν ήταν προμελετημένο, αλλά προέκυψε.


Αυτό αποτυπώνεται καλύτερα από τα λόγια του ίδιου του δημιουργού, ο οποίος
 ξεκίνησε με βλέψεις για κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό που τελικά κατέληξε. Όσο και αν ακούγεται περίεργο, βάσει του αποτελέσματος, το αρχικό πλάνο ήταν για «κάτι» που θα ανήκε στην κατηγορία των chopper.

 

Ο Conti ξεκίνησε τη διαδικασία αποσυναρμολογώντας πλήρως τη μοτοσυκλέτα-δότρια και αρχικά κατασκεύασε ένα ψαλίδι από ατσάλινους σωλήνες κυκλικής διατομής.

Μιας και η κατεύθυνση ήταν προς την chopper πλευρά, αποφάσισε το ψαλίδι αυτό να είναι τύπου rigid, δηλαδή χωρίς άρθρωση και ανάρτηση. Στη συνέχεια προχώρησε στη δημιουργία ενός πλαισίου δύο δοκών από φύλλα ατσαλιού πάχους 1,5mm, αλλά κάτι δεν του… «καθόταν» καλά κι έτσι αποφάσισε να αλλάξει την κατεύθυνση του project σε κάτι άλλο.

Παρ΄όλα αυτά, κράτησε το «ξερό» ψαλίδι πίσω και αυτό είναι από μόνο του ένα τρομακτικό στοιχείο της όλης κατασκευής. Αφού άρχισε να δένει τα μέρη αυτά, του έλειπε ένα μπροστινό σύστημα, οπότε και εδώ κινήθηκε επίσης αντισυμβατικά.

Κατασκεύασε ένα πιρούνι τύπου girder και αντί για ένα μονό αμορτισέρ μοτοσυκλέτας που χρησιμοποιείται σε τέτοιες περιπτώσεις, τοποθέτησε μια μονάδα από MTB ποδήλατο!

 

Πρέπει να έχει μεγάλο ενδιαφέρον ο συνδυασμός του rigid ψαλιδιού με την ανάρτηση ποδηλάτου μπροστά! Όταν η μοτοσυκλέτα στήθηκε στα «πόδια» της, που στην προκειμένη περίπτωση τα πόδια αυτά είναι σφυρήλατη ζάντα της Marchesini μπροστά και μια δικής του κατασκευής «μασίφ» ζάντα αλουμίνιου πίσω, ο Conti ασχολήθηκε με το κοστούμι του μοντέλου.

Λιτό και απέριττο, αποτελούμενο από ελάχιστα μέρη κατασκευασμένα στο χέρι από φύλλα αλουμινίου. Τα φρένα είναι της Βrembo, με τετραπίστονες και ακτινικής έδρασης δαγκάνες Μ4 μπροστά, το τιμόνι έχει κατασκευαστεί από τον Conti, η μικρή ψηφιακή οθόνη που αποτελεί τον πίνακα οργάνων είναι της Koso, ενώ χειριστήρια, λεβιέ ταχυτήτων και πίσω φρένου, αποτελούν έναν συνδυασμό μερών από τις εταιρίες Domino και Rizoma.

O κινητήρας δεν πειράχτηκε καθόλου, με τον Conti να τοποθετηθεί απλά το ζεύγος ψυγείων από ένα Ducati Streetfigher, ενώ κατασκεύασε και δυο τελικά μινιατούρες για την εξάτμιση, που μπορούν να οδηγήσουν σε ψυχιατρική κλινική οποιονδήποτε Ευρωπαίο επίτροπο αποφασίζει για τις προδιαγραφές θορύβου.

Η ζυγαριά για αυτή τη δημιουργία έδειξε μόλις 120 κιλά, ο κινητήρας βγάζει 70 ίππους, πίσω δεν υπάρχει ανάρτηση και μπροστά έχουμε εναλλακτικό σύστημα με αμορτισέρ ποδηλάτου.

Το εξωφρενικό της όλης κατασκευής υπογραμμίζεται από μια εξωγήινη και άκρως επιθετική σχεδίαση με lowrider στοιχεία από την αρχική chopper κατεύθυνση που στην πορεία άλλαξε. Εντάξει, πόσο πιο τρελό;

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!