MotorBike.gr

AUTO RACE: Αποκλειστικά γιαπωνέζικο σπορ!

15/02/2017

Ασφάλτινες τρέλες, χωρίς φρένα και πολύ τζόγο

Μοναδικό στον κόσμο αγώνισμα με μοτοσυκλέτες που γίνεται στην Ιαπωνία και λέγεται Auto Race. Καμία σχέση δεν έχει με αυτοκίνητα, αντίθετα συμμετέχουν μοτοσυκλέτες μονοκύλινδρες 600 κυβικών με πλαίσια που μοιάζουν με αυτά των Speedway, ενώ οι αγώνες γίνονται σε οβάλ πίστες με άσφαλτο…

Α, ναι ξεχάσαμε να πούμε ότι οι μοτοσυκλέτες των Auto Race δεν έχουν φρένα! Καθόλου. Κόβουν τη φόρα τους με όσο φρενάρισμα προσφέρει ο κινητήρας τους και η κλίση στις στροφές.

Το συγκεκριμένο άθλημα ξεκίνησε στην Ιαπωνία το 1950 σαν Speedway σε χωμάτινες πίστες, αλλά τη δεκαετία του ’60 οι οβάλ πίστες έγιναν ασφάλτινες για λόγους ασφαλείας. Έτσι το γιαπωνέζικο Speedway πέρασε σε άλλη σφαίρα και έγινε κάτι τελείως ιδιαίτερο και ξεχωριστό.

Οι μοτοσυκλέτες του “Ώτο Ρέσου” όπως λένε το σπορ οι Ιάπωνες – αν και διατηρούν τα βασικά χαρακτηριστικά των Speedway – απέκτησαν μερικά περίεργα χαρακτηριστικά. Όπως για παράδειγμα το υπερυψωμένο αριστερό τμήμα του τιμονιού και το χαμηλό δεξί. Αυτό έγινε για να βολεύονται καλύτερα τα χέρια του αναβάτη, καθώς η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση πανω στη στροφή.

Στη δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας κάτω από το μονόπλευρα τοποθετημένο μίνιμαλ ντεπόζιτο υπάρχει βραχίονας που προεξέχει, παράλληλα τοποθετημένος προς το έδαφος για να στηρίζεται το δεξί γόνατο του αναβάτη όταν βρίσκεται υπο κλίση.

Τα λάστιχα έχουν τριγωνικό προφίλ για να προσφέρουν μεγαλύτερη επιφάνεια υπό κλίση.

Όλες οι μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα που λέγεται SEAR (Super Engine Auto Race) AR600 που κατασκευάζεται από την Suzuki. Είναι μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, τετραβάλβιδος και αποδίδει περί τους 70 ίππους.

Ο κινητήρας έχει συμπλέκτη και κιβώτιο δύο σχέσεων. Οι ταχύτητες που επιτυγχάνονται είναι 150 χ.α.ω στις ευθείες και στα 90 χ.α.ω στις στροφές.

Στο Auto Race οι αναβάτες είναι ντυμένοι με ογκώδεις θώρακες και φανταχτερές μπλούζες, έτσι ώστε να ξεχωρίζουν και θυμίζουν παίκτες του αμερικάνικου ποδοσφαίρου.

Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό των γιαπωνέζικων αγώνων Auto Race είναι ότι επιτρέπονται τα στοιχήματα, κι επειδή κάποια στιγμή τα ποσά που διακινούνταν στον τζόγο ήταν μεγάλα τους ανέλαβε “υπό την προστασία της” η γιαπωνέζικη μαφία, η Γιακούζα.

Το 1967 με την παρέμβαση της ομοσπονδίας του σπόρ και του κράτους το άθλημα επανήλθε στην κανονική… στοιχηματική του μορφή.

Στους αγώνες Auto Race λόγω των στοιχημάτων, την προηγούμενη μέρα του αγώνα οι αναβάτες (περίπου 100 τον αριθμό) κοιμώνται σε κοινό χώρο, αποκλεισμένοι από τον έξω κόσμο, ώστε να μην υπάρχει δυνατότητα στησίματος των αγώνων.

Σε κάθε σκέλος, όπου οι θεατές στοιχηματίζουν μανιωδώς σαν τον ιππόδρομο, συμμετέχουν 8 αναβάτες και η διάρκεια του αγώνα είναι έξι γύροι (3 περίπου λεπτά). Η πίστα που είναι οβάλ και επικλινής έχει μήκος 500 μέτρα και πλάτος 30 μέτρα.

Ο αγώνας που θα δείτε στο βίντεο που ακολουθεί λέγεται Oval Super Race και έγινε για λόγους επίδειξης-κόντρας, ανάμεσα σε δυο μοτοσυκλέτες superbike, δυο supermotard και μια Auto Race μονοκύλινδρη 600άρα. Ο αγώνας καλύπτει 4.100 μέτρα και γίνονται 5 γύροι συνολικά.

Δείτε στο 3ο λεπτό τι συμβαίνει, και ποιος περνάει πρώτος για να τερματίσει τελικά σε αυτή τη θέση. Μαντέψατε ποιος;

Ακολουθεί βίντεο με λήψεις on board…

Δείτε και έναν συγκλονιστικό αγώνα μεταξύ του Ροζ Νο8 και του Πορτοκαλί Νο7. Αγωνία μέχρι τέλους…

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!