MotorBike.gr

Benelli BN 302: Υπέροχο American Flat Track από την Eng Custom

08/03/2023

Άριστο από την αρχή μέχρι το τέλος!

Το Eng Custom Project είναι ένα συνεργείο βελτιώσεων-customizing μοτοσυκλετών στην Ταϊλάνδη που χρησιμοποίησε σαν βάση ένα Benelli BN 302 και το μετέτρεψε σε ένα υπέροχο αμερικάνικο Flat Track.

To Flat Track είναι ένα αμερικάνικο άθλημα που γίνεται σε μεγάλες χωμάτινες πίστες με καλά πατημένο χώμα (παρόμοιο, ας πούμε, με την ελληνική γλιστερή άσφαλτο) πάνω στις οποίες γίνονται αγώνες με μοτοσυκλέτες που κινούνται συνήθως πλαγιολισθαίνοντας.

Πρόκειται για τη μετεξέλιξη του αυστραλιανού-αγγλικού αθλήματος του Speedway, την αμερικάνικη βερσιόν, που πραγματοποιείται σε οβάλ χωμάτινες πίστες 400m, ίδιες με αυτές του στίβου, συχνά γύρω από ποδοσφαιρικά γήπεδα.

Το Speedway είναι δημοφιλές στην Ευρώπη και το Flat Track στις ΗΠΑ, με τις μοτοσυκλέτες να τρέχουν συνήθως 4,6 ή 8 γύρους αριστερόστροφα.

Είναι όμως η αισθητική των μοτοσυκλετών Flat Track που είναι ιδιαίτερη, με το “flat” να περνάει και στο συνολικό σχεδιασμό, με επίπεδο ντεπόζιτο και την ουρά, ενώ γίνεται σαφές πως μιλάμε για χαμηλού συνολικού ύψους μοτοσυκλέτες. Επίσης οι Flat Track έχουν αυτό το “Sleek”, πολύ ελκυστικό design που “ρέει”.

Το “Eng Customs Project” του μηχανικού Khun Torsak Wisuttimark είναι ένα συνεργείο, ένας βελτιωτικός οίκος μοτοσυκλετών καλύτερα, που δημιουργεί πολλές Custom αμερικανικού τύπου Flat Track σύμφωνα με τις προτιμήσεις του αρχιμηχανικού Khun.

Γοητευμένος από την αμερικανική κουλτούρα αγώνων Flat Track, ο Khun επέλεξε αυτή τη φορά μια πολύ αξιόλογη μοτοσυκλέτα, η οποία πέρασε κι από την Ελλάδα και πιστεύουμε ότι δεν εισέπραξε τη δημοφιλία και τις πωλήσεις που της άξιζαν.

H Benelli TNT 300 με τον πολύ καλό δικύλινδρο κινητήρα της  έγινε, λοιπόν, η βάση για να φτιαχτεί αυτό το άριστης αισθητικής BN 302 Flat Track.

Από συνηθισμένη μοτοσυκλέτα παραγωγής, η Benelli μεταμορφώθηκε, άλλαξε τα πάντα  επάνω της για να φτάσει στη συγκεκριμένη αυτή μορφή.

Ξεκινώντας από το ρεζερβουάρ, το μπροστινό φτερό, το μονόσελο, κ.λπ. Το μονόσελο μάλιστα είναι από σφυρηλατημένο μέταλλο και όχι πλαστικό και φτιάχτηκε στο χέρι.

Για να ταιριάζει στο στυλ του American Flat Track, η σέλα είναι και αυτή χειροποίητη, με τις πτυχές της να προέρχονται από τις αντίστοιχες αγωνιστικές, ενώ συνάμα προσθέτουν και μια νότα ’70s.

Ακολουθεί ένα όμορφο ζευγάρι εξατμίσεων από ανοξείδωτο ατσάλι, που κατασκευάστηκαν από την ίδια την Eng Custom Project με φάλτσες απολήξεις, ενώ χειροποίητη είναι και η αλουμινένια ποδιά που προστατεύει το κάτω τμήμα του κινητήρα.

Δισκόφρενα και πιρούνι Up Side Down παρέμειναν τα ίδια όπως στο μοντέλο παραγωγής, όπως και το μονό, παράκεντρα τοποθετημένο (άριστο σε αυτή την περίπτωση), ενώ οι τροχοί των 17 ιντσών διαθέτουν ένα ζευγάρι ελαστικά μικτής χρήσης εντός-εκτός δρόμου σε διαστάσεις 130/80 και 150/70 για μπροστινό και πίσω τροχό αντίστοιχα.

Νέα είναι και η “μάσκα” της 302, που φοράει δύο προβολάκια και είναι επίπεδη για να θυμίζει number plate (βάση αριθμού συμμετοχής) για τους αγώνες Flat Track.

Η τελική πινελιά είναι και η πιο σημαντική. Πρόκειται για το βάψιμο στα χρώματα της ομάδας Martini Racing, που “απογειώνει” τη μοτοσυκλέτα αισθητικά και της δίνει ακόμα περισσότερους πόντους στο μάτι του παρατηρητή.

Λευκή πέρλα η βάση και εμβληματικές μπλε/γαλάζιες/κόκκινες γραμμές, φιλέτα στο ρεζερβουάρ και σιρίτια στις μαύρες (πολλών μπράτσων και απόλυτα ταιριαστές) ζάντες.

Η Benelli BN 302 Eng Custom Project αποδεικνύει αυτό που λέμε ότι οφείλει  να υπάρχει σε μια custom κατασκευή: όραμα, μαστοριά/ικανότητα, έμπνευση και κυρίως πάθος, αφού στο συγκεκριμένο παράδειγμα, πατώντας πάνω σε ένα πολύ κατάλληλο – για την επίτευξη του στόχου – μοντέλο δημιουργείται ένα αριστούργημα με πέντε-έξι μόνο καίριες παρεμβάσεις.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!