MotorBike.gr

DUCATI MULTISTRADA 950: Δοκιμή 50.000 km και αποσυναρμολόγηση

13/03/2020

Πολύ θετικά αποτελέσματα

Το ιταλικό περιοδικό Motociclismo ένα από τα εγκυρότερα και παλαιότερα στον κόσμο ολοκλήρωσε δοκιμή μακράς διάρκειας μιας Ducati Multistrada 950. Και τα αποτελέσματα ήταν πολύ ενδιαφέροντα.

Ήταν μια εξαντλητική δοκιμή διάρκειας 50.000 km, που απέχει πολύ από τις εβδομαδιαίες που κάνουμε συνήθως στην Ελλάδα και αλλού. Μια δοκιμασία long term – όπως λέγεται – διάρκειας οκτώ μηνών.

Η Ducati Multistrada 950 ολοκλήρωσε τη δοκιμή με εντυπωσιακά αποτελέσματα, χωρίς μηχανικά ή άλλα προβλήματα, παρουσιάζοντας ελάχιστες φθορές.

Το εντυπωσιακό είναι ότι στο τέλος της δοκιμής, οι μετρήσεις στο εργαστήριο έδειξαν αύξηση της ιπποδύναμης κατά 4 ίππους (από τους 100 στους 104) ενώ και τα διαγράμματα ροπής της μοτοσυκλέτας ήταν βελτιωμένα σε σχέση με τα αντίστοιχα στην έναρξη της δοκιμής!

Οι άνθρωποι της Ducati δήλωσαν ότι “Η δοκιμή του Motociclismo επιβεβαιώνει με εμφατικό τρόπο την αξιοπιστία της Multistrada και δικαιώνει τη μάρκα από το Borgo Panigale, που με αυτοπεποίθηση προσφέρει την 4everMultistrada, την 4ετή εγγύηση που συνοδεύει κάθε νέα Ducati Multistrada”.

To Motociclismo ξεκίνησε με μία ολοκαίνουργια, κατακόκκινη Multistrada που έφτασε στα γραφεία του περιοδικού τον Μάρτιο του 2019 και για οκτώ ολόκληρους μήνες υπεβλήθη σε πλήθος δοκιμασιών, στα χέρια των έμπειρων δοκιμαστών του Motociclismo.

Ο στόχος ήταν διπλός: για τους μεν συντάκτες του Motociclismo να οδηγήσουν μία μοτοσυκλέτα που είναι από τις σημαντικότερες στην κατηγορία της και να την φτάσουν στα όριά της, για τους δε μηχανικούς της Ducati να επιβεβαιώσουν την απόφαση της εταιρείας να προσφέρει τη Multistrada με τετραετή εγγύηση, την 4everMultistrada.

Το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς και μετά από περισσότερα από 50.000 χιλιόμετρα, η Multistrada αποσυναρμολογήθηκε στα εξ ων συνετέθη. Η πρώτη εντύπωση ήταν πολύ θετική, καθώς οι έμπειροι συντάκτες, κατά ομολογία τους, δεν είχαν αντικρίσει κινητήρα σε τόσο καλή κατάσταση, μετά από αντίστοιχες δοκιμές στο παρελθόν.

Όλα τα εξαρτήματα ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, χωρίς εμφανείς φθορές. Οι κύλινδροι είχαν ελάχιστα σημάδια, πιστόνια και κυλινδροκεφαλές επίσης με φθορές εντός αποδεκτών ορίων.

Τα παραπάνω επιβεβαιώθηκαν στη δυναμομέτρηση που ακολούθησε στο εργαστήριο, με τα αποτελέσματα για τον κινητήρα να είναι ακόμα καλύτερα, αφού μετά τα 50.000 km είχε κερδίσει 4 ίππους! Παράλληλα τα διαγράμματα ροπής και ισχύος ήταν βελτιωμένα παντού. σε σχέση με τα αντίστοιχα που είχαν καταγραφεί στην έναρξη της δοκιμής. Η κατανάλωση λαδιού ήταν ελάχιστη, επιβεβαιώνοντας την οπτική εντύπωση σε κεφαλές και πιστόνια.

Θετικές παρατηρήσεις αφορούσαν το συμπλέκτη και το κιβώτιο ταχυτήτων. Τα γρανάζια ήταν σε άριστη κατάσταση και η φθορά των δίσκων του συμπλέκτη ήταν ελάχιστη.

Πολύ θετικά τα σχόλια απέσπασαν και τα ελαστικά της Pirelli και τα φρένα της Brembo με ηλεκτρονικά της Bosch. Η αλλαγή των ελαστικών έγινε στις 15, 26 και 41 χιλιάδες χιλιόμετρα, στα προγραμματισμένα service της Multistrada. Τα Pirelli Scorpion Trail II αποδείχθηκαν τα ιδανικά για τη Multistrada, εξάλλου ήταν αυτά που είχαν κερδίσει στη συγκριτική δοκιμή του Motociclismo για ελαστικά αυτού του τύπου.

Τα φρένα βγήκαν ασπροπρόσωπα από τη δοκιμή, με τα πίσω τακάκια να αντικαθίστανται στα 20.000 χλμ. και τα μπροστινά στα 26.000. Και στις δύο περιπτώσεις τα τακάκια επαρκέστατο υλικό όταν η Ducati Multistrada 950 ολοκλήρωσε τη δοκιμή, ενώ όπως σχολίασαν οι τεχνικοί του περιοδικού, σε μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού μετά βίας είχαν συμπληρωθεί τα 10.000 χλμ. πριν απαιτηθεί αλλαγή τους.

Όσον αφορά στο τελικό γρανάζι μετάδοσης και την αλυσίδα, αλλάχτηκαν στα 26.000 χλμ., όχι τόσο επειδή ήταν απαραίτητη όσο για προληπτικούς λόγους επειδή η μοτοσυκλέτα είχε προγραμματιστεί για ένα μεγάλο ταξίδι. Ακόμα και στο τέλος της δοκιμής, η εικόνα γραναζιού και αλυσίδας ήταν πολύ καλή, με τα όργανα να καταγράφουν μια αποδεκτή φθορά του 20%.

Στις παρατηρήσεις που κατέγραψαν οι συντάκτες στο τέλος της δοκιμής, θετικά σχόλια απέσπασε η συνολική ποιότητα κατασκευής, με τα χαλύβδινα ή ελαφρού κράματος εξαρτήματα να μην παρουσιάζουν ίχνη οξείδωσης. Οι κάσες του κινητήρα, στο σημείο του καλύμματος του συμπλέκτη παρουσίασε μία εμφανή μικρή φθορά από την επαφή με τη μπότα του αναβάτη, όμως όλα τα υπόλοιπα σημεία, πλαίσιο, κινητήρας και βαφή πλαισίου ήταν σε πολύ καλή κατάσταση.

Ένας μικρός δισταγμός κατά την εκκίνηση, στο τέλος της δοκιμής (και το λαστιχένιο κάλυμμα στο λεβιέ ταχυτήτων που έφυγε από τη θέση του) τα μόνα σημεία που χρειάζονταν κάποιο έλεγχο.

Όλες οι εργασίες συντήρησης στη διάρκεια της οκτάμηνης δοκιμής μακράς διαρκείας έγιναν από εξουσιοδοτημένα Ducati Service, στην έδρα της εταιρείας και από τους μηχανικούς της, πάντα υπό την επίβλεψη των συντακτών του Motociclismo και των ειδικών στο κέντρο δοκιμών του περιοδικού.

Η Ducati ανακοίνωσε μετά το τέλος της δοκιμής:

Η παρακολούθηση της όλης διαδικασίας από κοντά, έδωσε την ευκαιρία στους ανθρώπους του Motociclismo να εκτιμήσουν εκ των έσω την ποιότητα των μοτοσυκλετών που κατασκευάζει η Ducati. Παράλληλα, κατανόησαν στην πράξη την υπερηφάνεια και την αυτοπεποίθηση που νιώθουν όλοι στο Borgo Panigale για το αποτέλεσμα της δουλειάς τους και που τους οδήγησε να επεκτείνουν το διάστημα των service για τις μοτοσυκλέτες τους στα 15.000 χιλιόμετρα και – όσον αφορά ειδικά στη Multistrada – να προσφέρουν και το πρόγραμμα 4everMultistrada – την τετραετή δηλαδή εγγύηση που συνοδεύει κάθε νέα Multistrada”.

Για την ιστορία, αυτός που «έγραψε» τα περισσότερα χιλιόμετρα στο τιμόνι της Multistrada από τους συντάκτες του Motociclismo ήταν ο Fabio Manenti, που μαζί με τη σύζυγό του και τον απαραίτητο εξοπλισμό αναβάτη ταξίδεψαν σχεδόν σε ολόκληρη την κεντρική Ευρώπη.

Μάλιστα, οι περιπέτειές τους με τη Multistrada παρουσιάστηκαν με καθημερινές αναφορές ως ένα ταξειδιωτικό ημερολόγιο στη σελίδα τους στο Facebook, “Fabio e Paola Manenti, συγκεντρώνοντας χιλιάδες Like! Η μόνη ίσως αναποδιά που κατέγραψαν ήταν μια ζημιά στο ψυγείο από πέτρα που εκσφενδονίστηκε από τον μπροστινό τροχό, γεγονός που δεν ήταν ικανό να αλλοιώσει την εμπειρία τους. Όπως χαρακτηριστικά σχολίασαν στο τέλος του ταξιδιού τους μετά από μια ανεπιτυχή προσπάθεια κλοπής που τους συνέβη ένα βράδυ: απλά επιβεβαίωσε ότι μία Ducati αποτελεί όνειρο για όλους τους λάτρεις των δύο τροχών, που ενίοτε οδηγεί κάποιους πέρα από τα όρια του νόμου…”

Πηγή : Περιοδικό Motociclismo, Reliability Test by Marco Riccardi, φωτογραφίες από Enrico Schiavi, Τεύχος Ιανουάριος 2020

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!