MotorBike.gr

MOTOGP GURU 2018, No 6: Έκλεισε στόματα ο Lorenzo στο Mugello

12/06/2018

Βουντού έκαναν οι Ιταλοί στον Marc Marquez

Δεν πρέπει να ήταν το γιουχάισμα στο οποίο επιδίδονται με κάθε ευκαιρία οι Ιταλοί θεατές ενάντια στον Marc Marquez, που τον έκανε να πέσει στον έκτο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Τα βουντού πρέπει να δούλεψαν ψιλοβελονιά και να πέτυχαν τον αήθη σκοπό τους… Kείμενο: MotoGP Guru (o “άνθρωπος που τα ξέρει όλα” γύρω από τα Grand Prix μοτοσυκλέτας), Φωτογραφίες: Michelin, Honda, Yamaha, KTM, Suzuki

* Το έλεγαν οι κακοήθεις, το έλεγαν κι αυτοί που ξέρουν από αγώνες μοτοσυκλέτας. Αν ο Marquez κέρδιζε σερί την 4η νίκη του στην Ιταλία, το ενδιαφέρον του κοινού των MotoGP θα μειωνόταν. Ξέρετε αυτά τα πράγματα είναι σαν το χρηματιστήριο: φτερνίζεται ο μηχανικός της Moto3 και στην Moto2 πέφτουν τρεις αναβάτες μαζί… που λέει ο λόγος. Το σίγουρο είναι ότι η βαθμολογία απέκτησε λίγο περισσότερο ενδιαφέρον μετά από την πτώση του Marc, για την οποία να του δώσουμε πάλι τα εύσημα αφού προσπαθούσε επί δεκάδες μέτρων να την γλιτώσει, παρότι το δεξί του πόδι είχε εγκλωβιστεί ανάμεσα στη μοτοσυκλέτα και την άγρια, αφιλόξενη ιταλική άσφαλτο.

Τον μάτιασαν μεν, βιάστηκε όμως να περάσει μπροστά ο Marquez και ρίσκαρε την πτώση

* Την άτσαλη προσπέρασή του πάντως πρόλαβε να την κάνει ο κορυφαίος αναβάτης της Honda ήδη από τον πρώτο γύρο πάνω στον Petrucci, στέλνοντάς τον… στη 10άδα. Kαι πρέπει να προσέχει από δω και μπρος ο Ισπανός γιατί το “πειθαρχικό των αγώνων” τον περιμένει στη γωνία.

* Πόσο μεγαλύτερος θα μπορούσε να είναι ο θρίαμβος της Ducati στο Mugello; Οι Ducati στην πρώτη και δεύτερη θέση των MotoGP μέσα στην Ιταλία; Κορυφαίο. Και ο Rossi στο βάθρο; Ακόμα “πιο κορυφαίο” το Grand Prix του Mugello, για τις δεκάδες χιλιάδες οπαδούς, που ντυμένοι στα κίτρινα κατέκλυσαν την πίστα μετά τον αγώνα για την απονομή. Η μοναδική ατμόσφαιρα του Mugello.

Πολλή χαρά μάζεψε στην Ιταλία ο V. Rossi κι ας ήταν 3ος στον τερματισμό

* Να τον ακούτε τον MotoGP Guru όταν λέει ότι πολλοί αναβάτες ανέβηκαν νωρίς στη μεγάλη κατηγορία και “κάηκαν”, δεν έκαναν τίποτε και έφυγαν με την ουρά στα σκέλια. Δείτε τι έπαθε ο Hector Barbera, που μετά από πολυετή καριέρα στα MotoGP, επέστρεψε σαν βρεγμένος γάτος στην Moto2. Ενδέκατη ήταν η καλύτερη θέση που είχε πάρει μέχρι σήμερα – και αποτελεί πια παρελθόν: εκδιώχθηκε από την ομάδα του Pons, επειδή τον έπιασαν πιωμένο σε αλκοτέστ στο δρόμο και του πήραν το δίπλωμα για ένα χρόνο.

* Δηλαδή εκεί στην Ισπανία ακόμα κι αν είσαι ο Hector Barbera, δεν τη γλυτώνεις την κλήση και την τιμωρία; Ούτε ακόμα κι αν πεις στους αστυνομικούς “Ρε ξέρεις ποιος είμαι εγώ; Ο Έκτορας ο Μπαρμπεράς χικ”, δεν τη γλυτώνεις δηλαδή;

Άνετος και πρώτος ο Jorge Lorenzo (Ducati) στο GP της Ιταλίας

* Λέμε για τις βιαστικές κινήσεις προς την MotoGP γιατί ο “φίλος” μας ο Joan Mir μάλλον έκανε τη λάθος κίνηση. Υπέγραψε με team των MotoGP για το ’19 και αυτό μπορεί να αποβεί καταστροφικό για την καριέρα του. Ας ελπίσουμε να έχουν δίκιο αυτός και ο μάνατζερ του, που πιστεύουν ότι μια χρονιά ακόμα (που θα πήγαινε για πρωτάθλημα) στη Moto2 δεν θα τον βοηθούσε στην εξέλιξή του. Αντίθετα, Joan και μάνατζερ πιστεύουν ότι μπορεί να του κάνει και κακό μια ακόμα χρονιά, μιας και οι μοτοσυκλέτες της Moto2 είναι διαφορετικές και δεν βοηθούν την εξέλιξη ενός αναβάτη, σε σχέση με αυτές των MotoGP.

* Το θέμα είναι ότι ο Mir πηγαίνει στη Suzuki, σε ομάδα που κέρδισε τελευταία φορά GP πριν από δυο περίπου χρόνια, ενώ πριν από αυτό είχε κάνει 9 ολόκληρα χρόνια για να δεί το ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Θα δείξει το μέλλον, αν η κίνηση ήταν σωστή ή βεβιασμένη, σε κανά χρόνο θα ξέρουμε… Γιατί έχει δίκιο ο Rossi που λέει πως όταν οι μεταγραφές και οι ζυμώσεις των ομάδων γίνονται πολύ νωρίς, κάνουν κακό στο πρωτάθλημα και στα μυαλά όλων: αναβατών, μάναντζερ, ομάδων. Και οπαδών τελικά.

Λίγο πριν έρθει κι ο Dovizioso στην παρέα

* Δηλαδή μόλις ο Lorenzo κέρδισε τον πρώτο του αγώνα με Ducati, τον πήρε η Honda στην ομάδα της για το 2019; Στοίχημα είχαν βάλει οι γιαπωνέζοι; “Ρε σεις, άμα κερδίσει με την ιταλική μοτοσυκλέτα να τον πάρουμε” είχαν πει;

* Όντως σούπερ ομάδα-dream team φτιάχνει η Repsol Honda για το 2019 με τους Marquez-Lorenzo, πρέπει να ομολογήσουμε. Άσε που καλύπτεται η επιθυμία της ισχυρής συνεταίρου της Honda, της ισπανικής Repsol, για Ισπανούς αναβάτες στην ομάδα.

Dani Pedrosa, τέλος από την Repsol Honda από του χρόνου

Εικόνες από τον Pedrosa που θα μας λείψουν στο μέλλον. Αναβάτης με ήθος…

* Ρίσκο είναι πάντως η πρόκληση για τον Lorenzo να μεταγραφεί σε τέτοια ομάδα (την καλύτερη των MotoGP για πολλούς) που θα είναι ο “λάκκος με τα λιοντάρια” που λένε οι Εγγλέζοι. Πιο ασφαλής θα ήταν αν προτιμούσε την εναλλακτική της δορυφορικής ομάδας της Yamaha που του πρότειναν. Προτίμησε όμως τον δύσκολο δρόμο με την Repsol Honda, γιατί από τον τελευταίο βοηθό μέχρι τον ίδιο τον Marquez θα τον περιμένουν με το χέρι στην σκανδάλη…

* Και ναι, είναι καλό το γεγονός ότι ο, πάντα συμπαθής και καθαρός αθλητής, Dani Pedrosa θα φύγει με σχετικά ψηλά το κεφάλι από την Repsol Honda, την ομάδα που έμεινε τόσα χρόνια μαζί της. Θα παλέψει πάντως να πάρει και μια νίκη φέτος ο Dani, για να φύγει από τα Grand Prix με ακόμα πιο ψηλά το κεφάλι.

Andrea Iannone, 4oς στο Mugello

* Το πόσο λάθος έκανε ο Iannone με τη μεταγραφή του από τη Suzuki στην Aprilia θα το συζητήσουμε εκτενέστερα του χρόνου. Του χρόνου που το πιθανότερο είναι να παλεύει για μια θέση μέσα στη δεκάδα σε κάθε αγώνα. Δεν την κάνεις αυτή την κίνηση σε υποδεέστερη ομάδα όσα λεφτά κι αν σου δίνουν, γιατί σταματάς την εξέλιξή σου. Ή εκτός κι αν Iannone και Aprilia ξέρουν κάτι που δεν ξέρουμε, ελπίζουν στο θαύμα ας πούμε. Πάει κι ο Iannone…

* Nα υπενθυμίσουμε ότι ο Αndrea Iannone θεωρούνταν για καιρό το “παιδί θαύμα”, αυτός που θα αντικαθιστούσε τη μεγάλη “ιταλική ελπίδα” στα MotoGP. Τι έκανε ο Αντρέα για αυτό; Ό,τι μπορούσε χειρότερο για να χαλάσει την αγωνιστική του καριέρα. Ξεκίνησε από εργοστασιακός αναβάτης της Ducati, πήγε στη Suzuki και του χρόνου στην Aprilia; Μπορεί να χαρακτηριστεί δηλαδή ανοδική αυτή η πορεία;

Μοναχικός αγώνας για τον Dovizioso που έφερε μια πολύ καλή δεύτερη θέση

* Καλά φαντάζεστε να έχει βρει ο Lorenzo επιτέλους το κουμπί της βαρύτερης των Yamaha και Honda, Ducati του και να αρχίσει να κερδίζει αγώνες; Έτσι ως αποχαιρετισμό στο ιταλικό εργοστάσιο; Το σίγουρο είναι ότι αφού το πέτυχε μία φορά, δεν αποκλείεται να το ξανακάνει. Ε, ρε γέλια στα τελειώματα της συνεργασίας…

* Δηλαδή τώρα που ο Lorenzo πήρε έστω και έναν αγώνα με Ducati, έχει κερδίσει και το άτυπο στοίχημα που είχε βάλει με τον Rossi; Ο Rossi στα δύο χρόνια (2011-2012) που έμεινε στην ιταλική ομάδα δεν είχε καταφέρει να ανεβάσει την Desmosedici ποτέ στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Νίκη με Ducati, συμβόλαιο με Honda για το 2019, για τον Lorenzo

* Νίκη επιτέλους για την ομάδα της ΚΤΜ στην κατηγορία Moto2 από τον Πορτογάλο Miguel Oliveira και μοναδική η στιγμή της συνέντευξης του πολεμιστή Baldassarri (2ος), ο οποίος ζήτησε συγνώμη από την ομάδα του που δεν κατάφερε να κερδίσει τον αγώνα!

* Κρίμα για τον Pasini που είχε μια αναίμακτη πτώση στη στροφή Bellagio, από μπροστινό, και δεν διεκδίκησε όπως πέρσι τη νίκη μέσα στην Ιταλία. Η συγκίνηση στην απονομή του περσινού αγώνα περίσσευε για τον 33χρονο νικητή από το Ρίμινι. Άντε θα έχει μια ακόμα ευκαιρία να κερδίσει μέσα στην “πατρίδα” του, στον αγώνα του Σαν Μαρίνο στις 9 Σεπτεμβρίου.

Miguel Oliveira KTM Moto2. Νίκη στο Mugello

* “Πιστόλια” τα ΚΤΜ στη μικρή κατηγορία, τη Moto3.Έκλεβαν εκκλησία” έτσι όπως πήγαιναν, παρότι τελικά νίκησε Honda στο Μugello. Επιτέλους λειτούργησε με μυαλό ο Ισπανός – ο επικρατέστερος για τον τίτλο φέτος – Jorge Martin και δεν ενεπλάκη σε ομηρικές μονομαχίες με τους υπόλοιπους αναβάτες. Ήταν η τρίτη φετινή νίκη του Martin, ενώ η Moto3 έχει αναδείξει μέχρι σήμερα 4 διαφορετικούς νικητές σε έξι αγώνες.

Ο έβδομος αγώνας της χρονιάς, γίνεται στην Καταλονία την Κυριακή 17 Ιουνίου και προβλέπεται να γίνει “της Moto3”…

ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΓΚ. ΠΡΩΤ. ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ 2018
17 Ιουνίου – Ισπανία – Catalunya Barcelona
1 Ιουλίου – Ολλανδία – TT Circuit Assen
15 Ιουλίου – Γερμανία – Sachsenring
5 Αυγούστου – Τσεχία – Automotodrom Brno
12 Αυγούστου – Aυστρία – Spielberg Red Bull Ring
26 Αυγούστου – Μεγάλη Βρετανία – Silverstone Circuit
9 Σεπτεμβρίου – Σαν Μαρίνο – Misano World Circuit Marco Simoncelli
23 Σεπτεμβρίου – Ισπανία – MotorLand Aragón
7 Οκτωβρίου – Tαϊλάνδη – Chang International Circuit
21 Οκτωβρίου – Ιαπωνία – Twin Ring Motegi
28 Οκτωβρίου – Aυστραλία – Phillip Island
4 Νοεμβρίου – Mαλαισία – Sepang International Circuit
18 Νοεμβρίου – Ισπανία – Comunitat Valenciana Ricardo Tormo

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!