MotorBike.gr

MOTOGP GURU 2018, No17: Yamaha-Vinales αγαπούν την Αυστραλία

01/11/2018

Λύθηκαν τα “μάγια”

Και μαζί με τα μάγια που λύθηκαν, ένας σκληροτράχηλος Maveric Vinales δακρύζει μετά τη νίκη του και αγκαλιάζει ανθρώπους της Yamaha με τους οποίους είχε ψυχραθεί όλον αυτό τον καιρό που η γιαπωνέζικη εταιρία βρισκόταν σε κρίση, όντας απλώς παρατηρήτρια των Honda, Ducati… αλλά και των Suzuki! Κείμενο: MotoGP Guru, Φωτογραφίες: Michelin, Ηοnda, Yamaha, Suzuki, Ducati

* Τελειώνει δυστυχώς όπου να ‘ναι το Παγκοσμίο Πρωτάθλημα Ταχύτητας, φτάσαμε ήδη στον 18ο αγώνα, που γίνεται την ερχόμενη Κυριακή. Δυο βδομάδες μετά πάμε στη Βαλένσια και τέλος… Βρε πόσο γρήγορα τρέχει ο χρόνος στους ταχύτερους αγώνες του κόσμου…

Η πίστα του Phillip Island είναι ιδιαίτερη, κι έχει τα χαρακτηριστικά της σημεία

* Αφού πέρασαν τον Ισημερινό, οι γνωστοί μας ήρωες των δυο τροχών φιλοξενήθηκαν σε μια από τις πιο εντυπωσιακές και απαιτητικές πίστες του πρωταθλήματος. Με μήκος 4.448 μέτρων και πολύ γρήγορα κομμάτια, αλλά και ροή στην οδήγηση. Η πίστα του Phillip Island βρίσκεται σε μια μαγευτική τοποθεσία στα νότια της Μελβούρνης, και είναι μάλιστα παράκτια, με θέα τη θάλασσα της Τασμανίας.

* Το τρελόπαιδο, ο μοναδικός πλέον Αυστραλός – είδος προς εξαφάνιση; – που έχει απομείνει στο Παγκόσμιο, ο Jack Miller, o χωρατατζής και γλεντζές Τζάκ, τους την “έκανε” μέσα στο σπίτι του, κόβοντάς τους τη χολή. Ο Miller που είναι ένα σπάνιο φαινόμενο αναβάτη, αφού μεταπήδησε κατευθείαν από τα Moto3 στα MotoGP, οδήγησε για λίγο τον αγώνα, κάτι που παρεμπιπτόντως είχε κάνει και πέρσι.

Maveric Vinales. Επιτέλους βάθρο μετά από 24 αγώνες!* Όμως όλα τα λεφτά ήταν ο Maveric Vinales, που έκανε μια εξαιρετική κούρσα χωρίς λάθη, πάνω σε μια εξίσου καλή Yamaha, η οποία σαν να αποτίναξε από πάνω της την κακή περίοδο, μιας και είχε να κερδίσει από το περσινό Ολλανδικό Grand Prix. Επίσης από πέρσι – από το Le Mans της Γαλλίας – είχε να κερδίσει και ο Ισπανός αναβάτης. Δύσκολη χρονιά για την μπλε γιαπωνέζικη ομάδα (καλό πλαίσιο, αλλά όχι και κινητήρας), που ποντάρει πλέον στη βελτίωση του τετρακύλινδρου σε σειρά, με το βλέμμα στραμμένο στο 2019… Είκοσι πέντε αγώνες χωρίς νίκη για την Yamaha και είκοσι οκτώ αγώνες χωρίς ψηλότερο σκαλί βάθρου για τον Maveric Vinales: δυο αρνητικά ρεκόρ που διεκόπησαν στο γκραν πρι της Αυστραλίας.

Ο Mick Doohan δανείζει τα χρώματά του στον Μarc Marquez για το GP της Αυστραλίας

* Τρελαμένη και αγχωμένη οδήγηση εμφάνισε για άλλη μια φορά ο Γάλλος Johann Zarco (Yamaha), μάλλον παραπάνω “παθιασμένη” απ’ όσο επιτρέπει ο άγραφος νόμος των αγώνων. Παρ’όλα αυτά ελαφρώς μεγαλύτερη ευθύνη για την πτώση του Zarco ο οποίος βρήκε τον πίσω τροχό του Marc Marquez με καμιά 280αριά χιλιόμετρα την ώρα στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, μάλλον στον Marc πρέπει να χρεωθεί, αφού ο Marc “έστριψε” μπροστά του. Προς υπεράσπισή του θα πρέπει να πούμε ότι ο ήδη εστεμμένος για το 2018 Ισπανός πολυπρωταθλητής δεν μπορούσε να τον δει… Άντε ένα ακόμα “ρέισινγκ ίνσιντέντ” που λένε και στο χωριό μου.

* Η τρομακτική πτώση του Johann Zarco ήταν ευτυχώς “ομαλή”, με τον αναβάτη να σέρνεται πάνω στα δέρματα και τους αερόσακους της αγωνιστικής φόρμας του, χωρίς τούμπες, για πάαααρα πολλά μέτρα. Πραγματικά θα είχε ενδιαφέρον να μετρηθούν τα μέτρα που σύρθηκε. Ήταν 100 ή μήπως να ήταν και παραπάνω;

Ο Marquez (93) το 2014, το 2016 και το 2018 εγκατέλειψε στο Phillip Island. Κάθε δύο χρόνια είναι εκτός!

* Ο Danilo Petrucci, από τότε που υπέγραψε συμβόλαιο για να γίνει εργοστασιακός αναβάτης της Ducati το 2019, έχει φάει ένα τεράστιο κρέμασμα, δεν ξέρω αν είναι μόνο επιδόσεων, αλλά σίγουρα είναι και ψυχολογικό. Αμ, κάτι ξέρανε οι παλιοί που δεν κλείνανε τα συμβόλαια στο μέσον της χρονιάς, αλλά άφηναν τους αναβάτες να “βράζουν” στο ζουμί του ανταγωνισμού μέχρι τους τελευταίους αγώνες.

* Η πιο ευχάριστη έκπληξη στη μεγάλη κατηγορία πέρα από τη νίκη Maveric Vinales – ήταν η απόδοση του Alvaro Bautista, ο οποίος έκανε έναν καταπληκτικό αγώνα, ίσως τον καλύτερο και πιο σημαντικό της πρόσφατης αγωνιστικής καριέρας του. Ο συμπαθής φυσιογνωμικά Alvaro, που δυστυχώς έχει συνδέσει το όνομά του με άπειρες τούμπες σε αγώνες, είχε να ανέβει στο βάθρο των MotoGP ένα τεσσάρι χρόνια! Και παραλίγο να το έκανε στην Αυστραλία περνώντας σε κάποιες φάσεις και το Νο1 της Ducati, τον Andrea Dovizioso. Σίγουρα, πάντως, ο Petrucci θα πρέπει να αισθάνεται το μονόσελό του να τρίζει, που λέει ο λόγος.

Το παράδειγμα του Bautista (4ος) στην Αυστραλία δείχνει τι σημαίνει εργοστασιακή μοτοσυκλέτα και ομάδα

* Επιτέλους βάθρο για τον Joan Mir στη Moto2, που τον τελευταίο καιρό δεν περνάει και πολύ καλά στο Παγκόσμιο. Του χρόνου πάντως θα καλοπεράσει στην ομάδα που άφησε έναν από τους καλύτερους αναβάτες του Παγκοσμίου να της γλιστρήσει μέσα από τα χέρια, επειδή πέρασε μια δύσκολη περίοδο – και ψυχολογικά και αγωνιστικά. Μιλάμε βεβαίως για τον Andrea Iannone που πέτυχε μια εξαιρετική δεύτερη θέση στην Αυστραλία.

* Η γκαντεμιά του Marco Bezzecchi, άξιου διεκδικητή της Moto3, συνεχίζεται απτόητη. Αυτή τη φορά τον έριξε κάτω ο Rodrigo. Κι έτσι ο Ιταλός έχει σημειώσει δύο πτώσεις εξαιτίας άλλων αναβατών στους τρεις τελευταίους αγώνες, κι έτσι όπως πάει, ο εξίσου άτυχος – αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό – Jorge Martin θα πάρει τον τίτλο. Αλλά ποτέ δεν ξέρεις, Moto3 είναι αυτά.

Α και να ανέβαινε ο Bautista (19) στο βάθρο τι θα γινότανε…

* Τα οποία Moto3… κάθε φορά μας κάνουν να παραμιλάμε: “τι αγώνας ήταν αυτός, ανεπανάληπτος”, λέμε, και όλο καταπίνουμε τη γλώσσα μας, αφού έρχεται ο επόμενος, που είναι “ακόμα πιο ανεπανάληπτος”. Εικοσιτρία μηχανάκια πάντως να μποτιλιάρονται διαρκώς στο τέλος της ευθείας στο Phillip Island κάνοντας το ένα σφήνα στο άλλο ήταν αναμφίβολα ένα θέαμα… ανεπανάληπτο.

* Το χτυπημένο χέρι του Jorge Lorenzo μοιάζει να επιτάχυνε από μόνο του την ίαση, για να μπορέσει ο Ισπανός να λάβει μέρος στο Μαλαισιανό Grand Prix… Με αυτά που είδε να κάνει ο δευτεροκλασάτος Alvaro Bautista πάνω στο μηχανάκι του, ο Χόρχε ξέχασε τον πόνο… που λέει ο λόγος, γιατί πέρα από την πλάκα ο τραυματισμός είναι τραυματισμός…

Με τον Marquez απόντα, λόγω ζημιάς στη μοτοσυκλέτα του, είχαμε την ευκαιρία να δούμε νέα πρόσωπα να μονομαχούν

* Καταλάβατε τώρα, κύριοι και κυρίες, τι σημαίνει να οδηγάς αγωνιστική μοτοσυκλέτα Β’ και όχι φουλ εργοστασιακή; Τον είδατε τον Bautista πως πήγαινε με το Α’ διαλογής Ducati; Και μην πει κανείς ότι επειδή φεύγει από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP τα έδωσε όλα, γιατί αυτές οι μπούρδες μόνο στον καφέ λέγονται. Όταν είσαι λίγος, είτε τα δώσεις όλα, είτε όχι… και πάλι λίγος θα είσαι. Είναι άδικη η ζωή, αυτό το ξέρουμε, κι εξίσου άδικοι είναι και οι αγώνες.

Δεύτερη θέση για τον Ιannone που δείχνει ότι η Suzuki βελτιώνεται

* O δέκατος όγδοος αγώνας της χρονιάς, θα γίνει στις 4 Νοεμβρίου στην πίστα της Sepang στη Μαλαισία και θα μεταδοθεί απευθείας από το κανάλι Cosmote Sport 5 HD τα ξημερώματα της Κυριακής, για αυτούς που δεν ξενυχτούν και σηκώνονται νωρίς-νωρίς το πρωί. Για αυτούς που θα διασκεδάζουν το Σάββατο θα παίξει σε επανάληψη, μερικές ώρες αργότερα. Ουφ…

ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Π. Π. ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ 2018
4 Νοεμβρίου – Mαλαισία – Sepang
18 Νοεμβρίου – Ισπανία – Valencia

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!