MotorBike.gr

Radikal Chopper R 18: Μετατροπή ή… παρερμηνεία;

10/06/2022

Ξύλο και σπάνια μέταλλα

Δείτε πώς έκαναν οι μηχανικοί του Μιλανέζικου συνεργείου custom που ακούνε στο όνομα Radikal Chopper τη μεγάλη cruiser του βαυαρικού εργοστασίου

Η μετατροπή μιας BMW R 18, που έγινε με την υποστήριξη της BMW Motorrad Italia, έκανε το ντεμπούτο της στο Top Marques Show στο Πριγκιπάτο του Μονακό. Μιλάμε για πολύ ακριβά πράγματα…

Η έκθεση Top Marques στο Μονακό που είναι μια εκδήλωση που απευθύνεται σε λίγους και “καλούς” (με μεγάλα πορτοφόλια) ήταν η τέλεια σκηνή για την παρουσίαση του νέου έργου των Radikal Chopper, λέει το δελτίο τύπου. Τώρα αν μας εξηγήσει κάποιος πώς γίνεται ένα τόσο radical, δηλαδή ακραίο, δίτροχο δημιούργημα να ταιριάζει σε τέτοιου είδους έκθεση, θα του πούμε ένα μεγάλο μπράβο.

 

Το συγκεκριμένο R 18, που ονομάζεται πλέον R 18 Magnifica, είναι μια ακραία επανερμηνεία του γερμανικού μεγάλου cruiser όπου η πολυτέλεια και η ποιότητα ήταν ήδη δεδομένα. Το έργο αυτό ανατέθηκε σε έναν customizer που θεωρείται από τους κορυφαίους στην Ιταλία τον Andrea Radaelli του Radikal Chopper.

Φυσικά και είναι χειροποίητο το σύνολο, με χρήση ευγενών υλικών όπως ορείχαλκος, αλουμίνιο και ξύλο, με σχέδιο διαφορετικό από όλα τα άλλα custom.

 

Ο Andrea τροποποίησε το BMW R 18 έτσι ώστε να κλείνει το μάτι στις vintage μοτοσυκλέτες των δεκαετιών του ’20, ’30 και ’40 και πιο συγκεκριμένα στην BMW R 37,  δηλαδή μοντέλα με μια γοητεία που ακόμα και σήμερα πολλές σύγχρονες μοτοσυκλέτες δεν καταφέρνουν να αναπαράγουν.

Η χρήση ενός συγκεκριμένου υλικού όπως το ξύλο είναι μια έντονη αναφορά στις μοτοσυκλέτες του παρελθόντος, αφού το χρησιμοποιούσαν σε ορισμένες λεπτομέρειες όπως τα γκριπ του τιμονιού για παράδειγμα.

Η χρήση αυτού του υλικού ανταποκρίνεται επίσης στην επιθυμία να βάλουμε ένα «ζωντανό» υλικό στη μοτοσυκλέτα.

Η σχεδίαση έγινε χωρίς CAD ή render, αλλά πάνω σε ένα βασικό σκίτσο της μοτοσυκλέτας: όλα τα υπόλοιπα οφείλονται στη δημιουργική φαντασία του Andrea Radaelli. Από το R 18 αρχικά αφαιρέθηκαν όλα τα εξαρτήματα παραγωγής και στη συνέχεια δημιουργήθηκαν καινούργια που θα σέβονταν τις αναλογίες μεταξύ του μπροστινού και του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας, έτσι ώστε να αποκτήσει μια αρμονική οπτική λογική.

Κανένα από τα εξαρτήματα που έχει τοποθετηθεί στο R 18 Magnifica δεν πωλείται, όλα (ή σχεδόν όλα) έχουν μελετηθεί και κατασκευαστεί στο χέρι. Εξαίρεση αποτελούν οι ζάντες, κατασκευασμένες από μασίφ αλουμίνιο, βασισμένες σε σχέδιο της Radikal Chopper. Ακόμη και οι καινοτόμοι δίσκοι φρένων και οι δαγκάνες δημιουργήθηκαν εκ του μηδενός.

Η ουρά και η σέλα δημιουργούν ένα ενιαίο κομμάτι μαζί με την ανάρτηση και δίνουν την αίσθηση της αιώρησης στον αέρα.

Η ουρά είναι φτιαγμένη από μαόνι με ένα κεντρικό μέρος της από γυαλισμένο ανοξείδωτο ατσάλι, που προσδίδει στη μοτοσυκλέτα μια αισθητική «κοσμήματος».

Το εναλλακτικό πιρούνι έχει την ίδια κλίση με το παραγωγής αλλά μια εμφάνιση που θυμίζει τις vintage μοτοσυκλέτες.

Το ηλεκτρικό σύστημα δεν έχει αλλάξει στο παραμικρό, οι ζάντες και τα ελαστικά έχουν παραμείνει ως είχαν, ενώ η μοτοσυκλέτα είναι πλήρως λειτουργική – δεν είναι μόνο για εκθέσεις.

Κάτω από τη ρετρό αισθητική κρύβεται μια τεχνολογικά μοντέρνα μοτοσυκλέτα, ελαφρωμένη κατά 100 κιλά περίπου: Το βάρος της BMW R 18 Magnifica είναι στην πραγματικότητα περίπου 250-260 κιλά, έναντι των 345 κιλών του μοντέλου παραγωγής.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!