MotorBike.gr

YAMAHA RD 500LC V4, 2018: Έτσι θα ήταν αν υπήρχε σήμερα

29/01/2018

Όνειρο σε δύο χρόνους

Μπορεί να έχουν περάσει σχεδόν 35 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε το Yamaha RD 500 V4 και όμως συνεχίζει να προκαλεί έντονες φαντασιώσεις στο χώρο της μοτοσυκλέτας. Μια μορφή που θα μπορούσε να έχει σήμερα; Αυτή η ψηφιακή εικόνα, που προτείνουν οι εμπνευσμένοι σχεδιαστές του Kardesign Koncepts

Μπορεί να μην αποτέλεσε μεγάλη εμπορική επιτυχία η Yamaha RD 500 LC του 1984, αλλά έκανε την καρδιά όλων αυτών που είχαν κάποια σχέση με τη μοτοσυκλέτα να χάσει μερικούς σφυγμούς. Η 500 ήταν βασικά… δίχρονη και V4, όπως οι εργοστασιακές αγωνιστικές των MotoGP, της κατηγορίας των 500 εκείνης της εποχής, αφού δημιουργήθηκε για να εκμεταλλευτεί η Yamaha τη σαρωτική επιτυχία του Kenny Roberts στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας.

Yamaha RD 500 LC V4, του 1984

Και μπορεί η επίσης τετρακύλινδρη (square four) Suzuki RG 500 Γ να ήταν πιο γρήγορη και ακόμα πιο εκρηκτική αλλά η πρωτιά του “μεγάλου τετρακύλινδρου δίχρονου” είχε κατακτηθεί από τη Yamaha. Παράλληλα εκείνη την εποχή υπήρχε κι άλλη μια δίχρονη, η Honda NSR 400, ενώ παρότι στο χορό των δίχρονων είχαν εμπλακεί οι τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες γιαπωνέζικες μοτοβιομηχανίες, δυστυχώς το κακό δεν άργησε να έρθει στη μορφή – όπως πάντα – των νόμων περιορισμού εκπομπών καυσαερίων.

Οι περιοριστικές νομοθεσίες έφεραν το τέλος των δίχρονων κινητήρων, με αποτέλεσμα τα μεγάλα γιαπωνέζικα δίχρονα να αναχθούν σε άπιαστα, “για πρώτη και τελευταία φορά”, “με είδατε-δεν θα με ξαναδείτε” στην ιστορία των μοτοσυκλετών, ένα άπιαστο όνειρο, που μόνο να φανταστούν οι περισσότεροι μπορούσαν και να ονειρεύονται για το πως θα πήγαιναν στο δρόμο.

Η ψηφιακή RD 500 LC V-4 των Kardesign Koncepts


Αν σήμερα υπήρχε, λέμε άν, στην παραγωγή με την εξέλιξη της τεχνολογίας το RD500LC V-4 δεν θα απέδιδε μόνο 80 ίππους, όπως το ’80, αλλά κοντά στους 150 ίππους. Νούμερο λογικό “αν σκεφτούμε ότι η μοντέρνα τετρακύλινδρη δίχρονη Suter 500 φτάνει τους 200 ίππους” λένε οι άνθρωποι του Kardesign που δημιούργησαν αυτή την ψηφιακή εικόνα που ξυπνάει τα άγρια ένστικτα των φανατικών σπορ αναβατών.

Όπως και τότε οι οπίσθιοι κύλινδροι βγάζουν τις εξατμίσεις τους – αφού πρώτα κάνουν τις πολύπλοκες διαδρομές τους – έτσι ώστε να πετύχουν το κατάλληλο μήκος που θα τις κάνει λειτουργικές, πριν ξεπροβάλλουν στην ουρά της μοτοσυκλέτας.

Το πλαίσιο της ψηφιακής μοτοσυκλέτες των Kardesign Koncept, που ονομάζεται Yamaha RD 500 SP, είναι μια ανάμιξη των αγωνιστικών YZR500 και των R1. Με αναρτήσεις από την Ohlins, με το αμορτισέρ τοποθετημένο στην κλασική του θέση πίσω από τον κινητήρα, αντί για κάτω από αυτόν που βρισκόταν στην 500 του ’80. Το πιρούνι με σύστημα αντι-βύθισης και οι 16άρηδες τροχοί που ήταν η μόδα της εποχής δεν χρησιμοποιούνται, αλλά έχουν αντικαταστεαθεί από ένα καλό αγωνιστικό πιρούνι και τροχούς 17 ιντσών.

Mαυρο-κόκκινη κούκλα

Λόγω των μαζεμένων διαστάσεων του V-4 η ψύξη του κινητήρα είναι ένα πρόβλημα στο RD, το οποίο χρησιμοποιεί μεγάλες εισαγωγές στα πλάγια του φέρινγκ στην προσπάθεια να περάσει δυναμικά ο κρύος αέρας γύρω του και όπου χρειάζεται, όπως παράλληλα και να αποβάλλεται ο ζεστός αέρας, από σημεία που πρέπει. Το ντεπόζιτο είναι εμπνευσμένο από το Yamaha R1 πρώτης γενιάς και οι τέσσερις εξατμίσεις βγαίνουν προς τα πίσω στην ουρά και δυο ακόμα τελικά στη δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας.

Η ονειροπόληση μπορεί να συνεχιστεί… Τετρακύλινδρο, δίχρονο 500άρι με 150 άλογα και βάρος κάτω από 160 κιλά. Όπλο, απόλυτο…

Πηγή: www.kardesignkoncepts.com

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!