Οι Γάλλοι σε ελεύθερη πτώση
Σε ελεύθερη πτώση δείχνει να είναι η γαλλική αγορά των δύο τροχών στο 10μηνο του 2025, αφού σύμφωνα με τις καταμετρήσεις οι πωλήσεις εμφανίζουν μείωση -16,3%
Η γαλλική αγορά δύο τροχών (μοτοσυκλετών, σκούτερ και μοτοποδηλάτων παρουσιάζει μια ανησυχητική πτώση το 2025.
Οι πωλήσεις του τρίτου τριμήνου της χρονιάς μειώθηκαν κατά -15,4% και τελικά τον Οκτώβριο ήταν θετικές, έστω και για μόλις +5,6%.
Οι πωλήσεις από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Οκτωβρίο του ’25 ήταν 199.802 μονάδες (-15,7%), γεγονός που έβαλε τη γαλλική αγορά πρώτη φορά μετά από χρόνια, πίσω από την ισπανική!
Ενώ ολόκληρη η ευρωπαϊκή αγορά των 2 τροχων τρέχει με μέτρια αύξηση πωλήσεων (όπως η Ιταλία, η οποία έχει και τη μεγαλύτερη άνοδο), η γαλλική αγορά συνεχίζει να αγωνίζεται.
Αυτό είχε φανεί από πέρσι αφού η όποια αύξηση πωλήσεων που σημειώθηκε αναφέρθηκε τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, οφειλόταν στις “βεβιασμένες” πωλήσεις λόγω αλλαγής των προδιαγραφών Euro5.
Με αυτόν τον τρόπο η Γαλλία απέφυγε να κλείσει το 2024 με αρνητικό σκορ. Μόνο και μόνο για αυτόν τον λόγο οι συνολικές πωλήσεις στη Γαλλία το 2024 έφτασαν τις 282.734 και έκλεισαν με θετικό πρόσημο +1,8%.
Ωστόσο, η έξαρση των πωλήσεων του 2024, λόγω έλευσης του αυστηρότερου Euro 5+, άφησε την αγορά με έλλειμα το πρώτο εξάμηνο του 2025, το οποίο αναφέρθηκε ως το χειρότερο των τελευταίων 2 δεκαετιών!
Πράγματι, οι πωλήσεις μειώθηκαν απότομα το πρώτο τρίμηνο (-25,8%), αλλά δεν ανέκαμψαν ούτε καν στο δεύτερο (-14,5%), κλείνοντας το πρώτο εξάμηνο με μόνο 117.652 πωλήσεις (-19,4%), τη χειρότερη επίδοση μεταξύ των μεγαλύτερων χωρών της ΕΕ.
Η τάση των πωλήσεων βελτιώθηκε λίγο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με τις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου να μειώνονται κατά 15,4% και τελικά τον Οκτώβριο ήταν θετικές, έστω και για μόλις 5,6%.
Η απόδοση είναι η ίδια για την κατηγορία των σκούτερ (-15,6%) και των μοτοσυκλετών (-16,8%), ενώ ακόμη και το τμήμα των ηλεκτρικών οχημάτων δυσκολεύεται (-33,2%).
Ηγέτες Αγοράς στη Γαλλία ήταν η Honda που διατήρησε τη θέση της χάνοντας λιγότερο από τον μέσο όρο (-1,3%).
Η Yamaha σημείωσε μεγαλύτερη απώλεια (-14,4%), ενώ στην τρίτη θέση η BMW έχασε ένα -7,0%.
Σχεδόν όλοι οι υπόλοιποι χάνουν με διψήφιο ποσοστό, με την Kawasaki στην 4η θέση (-11,4%) και την Triumph στην 5η (-6,9%).
Στην έκτη θέση η Peugeot (-21,4%) ακολουθούμενη από την Piaggio (-32,0%), την SYM (-7,0%), την Kymco (-18,7%) και τη Suzuki (-29,8%).




































