MotorBike.gr

ΓΑΛΛΙΑ 2020: Οι πωλήσεις της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αγοράς

12/01/2021

Τα μικρά σκούτερ πάλι μπροστά

Συνήθως τα στατιστικά στοιχεία των ταξινομήσεων που δημοσιεύουμε αφορούν την εγχώρια αγορά, ωστόσο δεδομένων των συνθηκών που επικράτησαν το 2020, έχει ενδιαφέρον να εξετάσουμε ποια ήταν η αγορά της Ευρώπης στην οποία σημειώθηκαν οι περισσότερες πωλήσεις, αλλά και το πώς αυτές διαμορφώθηκαν.

Για το 2020, την χρονιά που όλος ο πλανήτης θέλει να ξεχάσει, η Γαλλία ήταν η χώρα στην οποία σημειώθηκαν οι περισσότερες πωλήσεις δίτροχων και τρίτροχων. Δεν αποτελεί φυσικά έκπληξη το γεγονός, αφού αποτελεί παραδοσιακά μια από τις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, μαζί με την Ιταλία και τη Γερμανία.

Τη χρονιά που μας πέρασε, σημειώθηκε αναπόφευκτα κάμψη στις πωλήσεις αλλά όχι στον βαθμό που είχε προβλέψει οι αναλυτές, με την ετήσια «σούμα» να δείχνει μια μείωση της τάξης του -6,7% σε σχέση με τα δεδομένα του 2019.

Αναλυτικά, σε ό,τι αφορά στις περιόδους, οι μεγαλύτερες ζημίες, με την έννοια της πτώσης των ποσοστών στις πωλήσεις, σημειώθηκαν στο πρώτο και στο τελευταίο τρίμηνο του 2020. Δηλαδή όταν ξεκίνησε η πανδημία στις αρχές της χρονιάς και στη συνέχεια, όταν η Ευρώπη δέχθηκε το δεύτερο κύμα, το φθινόπωρο.

Σε ό,τι αφορά αυτή τη δεύτερη περίοδο, επισημαίνεται επίσης ότι τα lockdown αλλά και η ακύρωση των σημαντικών φθινοπωρινών εκθέσεων, στάθηκαν εμπόδια για τον κόσμο που ήθελε να μεταβεί στις κατά τόπους αντιπροσωπείες και στα καταστήματα, ώστε να δει τα νέα μοντέλα από κοντά.

Παραδόξως πως πάντως, την άνοιξη και το καλοκαίρι οι πωλήσεις τα πήγαν ανέλπιστα καλά και μέχρι τον Σεπτέμβρη η αγορά είχε ανακάμψει σε ένα εκπληκτικό, δεδομένων των συνθηκών -0,6%, για το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος, συγκριτικά πάντα με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Ο λόγος για αυτό, παρά το πολύ κακό ξεκίνημα, είναι αυτό που καταγράφουν ως φαινόμενο όλες οι αντιπροσωπείες στην Γαλλία, το ότι δηλαδή από τον Απρίλιο και μετά, οι εκθέσεις πλημμύρισαν από νεαρό κατά βάση κόσμο, που έψαχνε ένα προσιτό μέσο ατομικής μετακίνησης ως εναλλακτική λύση για τα ΜΜΜ.

Πρώτο σε πωλήσεις στη Γαλλία το 2020 το Yamaha XMAX 125 με 5.600 πωλήσεις

Είναι δηλαδή αυτό που οι αναλυτές της αγοράς έχουν ήδη επισημάνει ως τον βασικότερο λόγο για την εκρηκτική άνοδο των πωλήσεων στα δίτροχα και στα τρίτροχα, η οποία αναμένεται από το 2021 έως το 2025. Περισσότερες πληροφορίες γύρω από αυτό, μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό θέμα “Πώς επηρέασε παγκόσμια η πανδημία τους δύο τροχούς; Η ευκαιρία των σκούτερ”

Επιστρέφοντας στα της Γαλλίας λοιπόν, η εικόνα που αποτυπώνεται από τις πωλήσεις των δίτροχων και τρίτροχων μοντέλων, αντανακλά τις κατά παράδοση προτιμήσεις και συνήθειες των Γάλλων αναβατών. Με λίγα λόγια, αγαπούν τα μικρού κυβισμού αλλά πολυτελή scooter και τις naked μοτοσυκλέτες. Υπενθυμίζουμε ότι στη Γαλλία και ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα, υπάρχει σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα και οι δύο τροχοί χρησιμοποιούνται κατά κόρον για καθημερινές μετακινήσεις.

Πρώτη μοτοσυκλέτα στις πωλήσεις ήταν η Yamaha MT07


Υπό αυτό το πρίσμα, λοιπόν, το πιο δημοφιλές μοντέλο της γαλλικής αγοράς για το 2020, ήταν το
Yamaha XMAX 125, με 5.658 πωλήσεις, ακολουθούμενο από ένα παρόμοιας φιλοσοφίας μοντέλο, το Honda Forza 125, με 5.364 πωλήσεις.

H πρώτη μοτοσυκλέτα βρίσκεται στη θέση 3 του σχετικού πίνακα και είναι το MT-07 της Yamaha, με 5.347 πωλήσεις, καταδεικνύοντας ότι οι Γάλλοι δεν έχουν ξεχάσει τη συνήθεια να πηγαίνουν στη δουλειά τους με κάπως πιο… δυναμικό τρόπο. Δεν θα πρέπει άλλωστε να ξεχνάμε ότι στη Γαλλία τα Super Motard ήταν κάποτε η πιο δημοφιλής κατηγορία μοτοσυκλετών.

To ΤΜΑΧ 560 της Yamaha στην τέταρτη θέση, με 4.977 πωλήσεις, κάτι αναμενόμενο, αφού το συγκεκριμένο μοντέλο λατρεύεται εδώ και χρόνια στη συγκεκριμένη χώρα, όσο οι μπαγκέτες και το κρασί από το Μπορντό.

BMW R 1250 GS στην έβδομη θέση με 3.170 πωλήσεις

Άλλο ένα naked δυναμικό μοντέλο στην πέμπτη θέση, το Kawasaki Z900 με 3.226 πωλήσεις. αποδεικνύει ότι τις μοτοσυκλέτες οι Γάλλοι τις προτιμούν… γυμνές, κάτι που επιβεβαιώνεται και από το Z650 στην όγδοη θέση, με 2.811 πωλήσεις.

Στη θέση έξι βρίσκουμε το PCX 125 της Honda με 3.177 πωλήσεις και το πρώτο Adventure μοντέλο, στη θέση επτά, ποιο άλλο φυσικά εκτός από το BMW R1250GS με 3.170 πωλήσεις. Το ενδιαφέρον είναι ότι η Adventure έκδοση του GS βρίσκεται στη θέση εννέα, με 2.426 πωλήσεις, οπότε αθροιστικά οι δύο εκδόσεις μας κάνουν ένα σύνολο 5.596 μονάδων.

Αντιλαμβανόμαστε ότι όλο αυτό αποτελεί μια… δημιουργική ερμηνεία του πίνακα των πωλήσεων, αλλά πρόκειται ουσιαστικά για δύο εκδόσεις τις ίδιας μοτοσυκλέτας με διαφορετικό εξοπλισμό. Με βάση αυτά τα δεδομένα, λοιπόν, τα 1250GS είναι οι μοτοσυκλέτες με τις καλύτερες πωλήσεις στην Γαλλία και βρίσκονται στη δεύτερη θέση, με πολύ μικρή διαφορά από το XMAX 125 στην κορυφή της λίστας. Αν μη τι άλλο εντυπωσιακό!

Kawasaki Z 900 με 3.226 πωλήσεις και την πέμπτη θέση στη Γαλλία

Τη δεκάδα των δημοφιλέστερων μοντέλων της Γαλλίας, συμπληρώνει το Tracer 900 της Yamaha, με 2.290 πωλήσεις.

Από εκεί κι έπειτα, αξίζει να αναφερθούν τα εξής, μόνο και μόνο για να καταδειχθούν οι διαφορές μεταξύ των αγορών. Για παράδειγμα, ανεξαρτήτως του όγκου των πωλήσεων, σε σύγκριση με τα δικά μας δεδομένα, η Piaggio βρίσκεται ως εγγραφή στην 25η θέση του πίνακα με το μοντέλο Medley 125 και 1.350 πωλήσεις.

Ενημερωτικά, στην Ελλάδα η Piaggio βρίσκεται στο Top 3 των κορυφαίων σε πωλήσεις εταιριών, ενώ το μοντέλο Βeverly 300, μέχρι τον Νοέμβριο του 2020, ήταν το best seller δίτροχο, με 2.297 πωλήσεις.

Honda CB650R: με 2.000 κομμάτια στη 13η θέση

Άλλα ενδιαφέροντα ευρήματα της γαλλικής αγοράς, είναι η 12η θέση του Royal Enfield Continental GT 650, με 2.023 πωλήσεις, αποτελώντας ουσιαστικά τη μοναδική νεορετρό μοτοσυκλέτα μεσαίου κυβισμού μέσα στο Top 50!

Η Suzuki έχει τρεις συνολικά καταχωρίσεις και… καμία από αυτές δεν αφορά VStrom μοντέλο. Πρόκειται για το GSX-750 στην 35η θέση με 1.080 πωλήσεις και –εδώ είναι το ενδιαφέρον- για την Α2 έκδοση του ίδιου μοντέλου, στην 37η θέση, με 1.020 πωλήσεις.

Συνδυαστικά, λοιπόν, με την ίδια υπέρβαση που κάναμε και για τα GS της ΒΜW, το GSX-750 έχει πωλήσει 2.100 μονάδες στην Γαλλία και αυτό θα μπορούσε να το ανεβάσει στην ενδέκατη θέση του σχετικού πίνακα. To SV650 ολοκληρώνει την παρουσία της Suzuki, στην 45η θέση, με 922 πωλήσεις.

Royal Enfield Continental GT 650, με 2.023 πωλήσεις στη Γαλλία

Αξιοσημείωτη είναι επίσης η παρουσία του Υamaha FJR 1300, στον τελευταίο χρόνο της παρουσίας του στην αγορά, με 1.007 πωλήσεις στην 40η θέση, όπως και του θηριώδους Triumph Rocket III στην 48η θέση με 884 πωλήσεις.

Η SYM, που αποτελεί την κορυφαία σε πωλήσεις εταιρία στη χώρα μας, απλά δεν έχει παρουσία στον σχετικό πίνακα, ενώ η Kymco συναντάται μία μονό φορά, στη θέση 43, με τις 945 πωλήσεις του XTown.

Από τις 50 συνολικά καταχωρίσεις του πίνακα, μόνο η έξι από αυτές αφορούν Adventure / ΟnOff μοντέλα, ενώ οι naked μοτοσυκλέτες παρουσιάζονται στην λίστα 15 φορές.

Tι σημαίνουν λοιπόν όλα αυτά; Ψωνίζουν πιο έξυπνα οι Γάλλοι από εμάς; Όχι, απλά ισχύει το άλλη αγορά, αλλά… ήθη και έθιμα.


ΓΑΛΛΙΑ 2020: Τop 50 Πωλήσεων δίτροχων

1 Yamaha XMAX 125 (5.658)

2 Honda Forza 125 (5.364)

3 Yamaha MT-07 (5.347)

4 Yamaha TMAX 560 (4.977 )

5 Kawasaki  Z900 (3.226)

6 Honda PCX 125 (3.177)

7 BMW  R1250GS (3.170)

8 Kawasaki Z 650 (.811 )

9 BMW  R1250GS ADV (2.426)

10 Yamaha Tracer 900 (2.290)

11 Yamaha NMAX 125 (2.072)

12 Royal Enfield C.GT 650 (2.023)

13 Honda CB650R  (2.008)

14 Yamaha XTZ 690 Ténéré (1.955)

15 Triumph Street Triple (1.929)

16 Mash QM 125 Seventy (1.728)

17 Kawasaki Versys (1.682)

18 Orcal SK 125 (1.661)

19 Honda CB500FA (1.635)

20 Honda Forza 300 (1.615)

21 Honda CRF 1100 Africa Twin (1.560)

22 BMW R1250RT (1.506)

23 Yamaha MT-09 (1.498 )

24 KTM 125 Duke (1.359)

25 Piaggio Meddley 125 (1.350)

26 Yamaha MT-125 ( 1.310)

27 Honda X-ADV 750 (1.277)

28 BMW F900R (1.275)

29 Honda CBF 125 NA (1.248)

30 Piaggio GTS 125 (1.181)

31 Yamaha XMAX 300 (1.170)

32 Keeway 125 (1.159)

33 Piaggio Liberty 125 (1.138 )

34 BMW F900XR (1.135)

35 Suzuki GSX-S 750 (1.080)

36 Honda CB500XA (1.047)

37 Suzuki GSX-S 750 A2 (1.020)

38 Honda SH125 (1.016)

39 Royal Enfield Bullet 500 (1.015)

40 Yamaha FJR 1300 (1.007)

41 Piaggio Primavera 125 (1.002)

42 Piaggio GTS 250/300 (981)

43 Kymco X-Town (945)

44 Honda CMX 500 A (947)

45 Suzuki SV650 (922)

46 Yamaha MT-07 Tracer (896)

47 Brixton BX 125 (891)

48 Triumph Rocket III (884)

49 Triumph Tiger 900 (883)

50 Moto Guzzi V85 TT (879)

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!