MotorBike.gr

ΕΛΛΑΔΑ: Εκτινάχθηκαν οι πωλήσεις 2τροχων τον Μάρτιο!

12/04/2021

Ναι μεν αύξηση, αλλά θυμηθείτε τι είχε γίνει τον περσινό Μάρτιο…

Με μεγάλη αύξηση της τάξης του +107% έκλεισε ο Μάρτιος του 2021 για την αγορά των δύο τροχών στην Ελλάδα. Πρόκειται για μια φαινομενικά “λογική” εξήγηση και  υπάρχουν “κρυφά” στοιχεία που έχει ενδιαφέρον να αναλυθούν.

Καταρχάς πρέπει να συγκρίνουμε τον φετινό τρίτο μήνα της χρονιάς με τον αντίστοιχο περσινό, κι όταν το κάνουμε θα δούμε ότι ο περσινός Μάρτιος ήταν ένας ιδιαίτερα “μουδιασμένος οικονομικά” μήνας, αφού είχε “σκάσει” (κυριολεκτικά) το πρώτο lockdown.

O Μάρτιος του κορονοϊού” του 2020 που έφερε σοκ στην αγορά είχε σημειώσει πτώση -35,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2019!

Από τις 2.400 μονάδες της αγοράς όλων των κατηγοριών του ’19 είχαμε πέσει στις 1.534 μονάδες το 2020, ένα νούμερο που παρ’ όλα αυτά κρινόταν “ικανοποιητικό” για τη δυνητική ζημιά που θα μπορούσε να γίνει, ειδικά αν όλος ο μήνας λειτουργούσε υπό συνθήκες “αποκλεισμού”, με τις εμπορίες μοτοσυκλέτας κλειστές.

Οι 1.534 πωλήσεις του Μαρτίου του ’20 είχαν πραγματοποιηθεί κυρίως μέσα στις δυο πρώτες βδομάδες του μήνα, που ήταν ανοικτά τα μαγαζιά του χώρου.

Έτσι φέτος, με τα περισσότερα καταστήματα πωλήσεων μοτοσυκλετών ανοικτά και με μεγάλη την ανάγκη του κόσμου για δίτροχα και προσωπική μετακίνηση, μακριά από τα μέσα μαζικής μεταφοράς που είναι εκ των πραγμάτων επικίνδυνα για διάδοση του ιού, η αγορά εκτινάχθηκε τον Μάρτιο που μας πέρασε, στις 3.211 πωλήσεις, σημειώνοντας την αύξηση του +107%. Εκατόν επτά τοις εκατό παραπάνω μεν, από έναν “κουτσουρεμένο” περσινό Μάρτιο δε…

Παράλληλα, στο πρώτο τρίμηνο του 2021 η αύξηση της ελληνικής αγοράς δύο τροχών (όλων των κατηγοριών μοτοσυκλετών, σκούτερ, παπιών και ATV) καταγράφεται στο +17,4% με 7.148 μονάδες το 2021.

Η αύξηση αυτή μοιάζει δυναμική μόνο και μόνο επειδή πέρσι την ίδια περίοδο η αγορά έχει δεχθεί ισχυρότερο πλήγμα απ’ ό,τι φέτος  (6.086 πωλήσεις).

Δεν είναι λοιπόν τα στοιχεία τέτοια ώστε να μας επιτρέπουν να πανηγυρίζουμε για τη φετινή αύξηση, αλλά χρειάζονται περισσότερο ψάξιμο για να βγουν ασφαλέστερα συμπεράσματα.

Κάνουμε κράτει λοιπόν και αναμένουμε τα αναλυτικά στατιστικά στοιχεία των πωλήσεων των τριών πρώτων μηνών της χρονιάς που διανύουμε, για να κάνουμε ορθότερη ανάλυση της αγοράς.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!