MotorBike.gr

ΕΛΛΑΔΑ 2019: Top μοντέλα ανά κατηγορία. Ποια προτιμήθηκαν;

31/01/2020

Τα “δικά” μας παιδιά

Με την ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας να κλείνει στα +15% το 2019 σε σύγκριση με το 2018, ο χώρος έχει λόγους να ευελπιστεί σε ένα καλύτερο έτος, μιας και η τάση είναι διαρκώς αυξητική τα τελευταία χρόνια. Στο άρθρο που ακολουθεί καταγράφουμε τους νικητές της κάθε κατηγορίας.

Από τις 5.361 μονάδες που πουλήθηκαν τη χρονιά που πέρασε, σχεδόν το 60% της αγοράς κατακτήθηκε από τέσσερις εταιρίες, τη Honda και τη Yamaha που σχεδόν ισοψήφησαν (μόλις 6 μονάδες περισσότερες στις 985 μονάδες είχε η δεύτερη), μαζί με την Daytona και την BMW, οι οποίες κυμάνθηκαν στο 10-11% της συνολικής πίτας.

Πράγμα που σημαίνει ότι αυτές οι τέσσερις εταιρίες πούλησαν 3.130 μονάδες και όλες οι υπόλοιπες 2.231 μονάδες. Κι όταν λέμε “υπόλοιπες” εννοούμε 34 εταιρίες ακόμα.

Στην κορυφή αυτών ήταν η Suzuki με 435 μονάδες, η ΚΤΜ με 307, η Benelli με 302, η Kawasaki με 222, η Ducati με 165 μονάδες και η Triumph με 148.

Οι εταιρίες που ακολούθησαν από την 10η θέση και μετά, όπως η Harley Davidson, η Brixton, Keeway, SYM, και Moto Guzzi,πούλησαν από 50 μέχρι 100 μονάδες.

Μετά την 15άδα των κορυφαίων εταιριών στην Ελλάδα βρέθηκε η Beta με 39 πωλήσεις, που ξεπέρασε την Aprilia (!) η οποία σημείωσε 36 πωλήσεις και την Husqvarna με 34. Πίσω τους ήταν η Bajaj και η CF Moto με 30-33 μονάδες.

Τώρα όσον αφορά τα best seller μοντέλα ανά κατηγορία μοιράσαμε την αγορά σε πέντε κατηγορίες: Μέχρι 125, από 125-500, από 500-650, από 650-1000 και 1000+cc.

Κατηγορία μέχρι 125 cc

Το πιο ευπώλητο 125άρι της αγοράς ήταν το Daytona Hobby 125 (με τιμή 1.795 ευρώ) που βρέθηκε μόλις στην 21η θέση της γενικής κατάταξης όλων των κατηγοριών. Το Hobby πούλησε 54 μονάδες και η χαμηλή αυτή επίδοση της κατηγορίας οφείλεται στη μη ευεργετική νομοθεσία που ισχύει στην Ελλάδα.

Αν και σε “προηγμένες” ευρωπαϊκές χώρες οι κάτοχοι διπλώματος αυτοκινήτου μπορούν να οδηγούν και μοτοσυκλέτες 125 κυβικών, στην Ελλάδα δεν μπορούν να οδηγήσουν ούτε μοτοποδήλατο 50 κυβικών! Τι να πεις; Μας “προφυλάσσει” ο νόμος από τους εαυτούς μας…

Daytona Hobby 125

Πίσω από το μικρόσωμο Hobby, δεύτερο κατετάγη το Honda CB 125F (2.820 ευρώ), με μόλις μια μονάδα λιγότερη και στην τρίτη θέση βρέθηκε το νεοφερμένο Keeway RKF 125 (2.390 ευρώ) με 37 μονάδες, μια μόλις θέση μπροστά από το αδελφάκι του Keeway K-Light 125 με μια πώληση λιγότερη.

Πέμπτο 125άρι ήταν το νέο SYM ΝΗ-Τ 125 (34 μον.) και έκτο το Yamaha ΥS 125 με 33 μονάδες.

Κατηγορία 125-500

Πρώτη σε πωλήσεις στην Ελλάδα το 2019 στην κατηγορία 125-500 cc, αλλά και στη γενική κατάταξη, βρέθηκε μια ακόμα μοτοσυκλέτα της Daytona, το street Adventure της εταιρίας T 310 με 355 μονάδες, με τιμή στα 4.085 ευρώ.

Με ακριβότερη τιμή (στα 6.100 ευρώ)  δεύτερο στην κατάταξη ήταν το BMW G 310 GS, παρεμφερούς προορισμού και αυτό, δηλαδή διπλής χρήσης ασφάλτου/χώματος με 76 μονάδες. Το 2018, το μικρό GS ήταν πρώτο στην κατηγορία του με 118 μονάδες, αλλά τότε δεν είχε έρθει ακόμα στην αγορά το Daytona Τ310.

Daytona T 310

Η τρίτη θέση πήγε στο Yamaha ΜΤ03 με 67 μονάδες. Στην τέταρτη θέση της κατηγορίας τερμάτισε το Suzuki DL 250 VStrom, το οποίο με τιμή 5.295 ευρώ κατάφερε να αποσπάσει από την αγορά 66 πωλήσεις.

Ακολούθησαν το ΚΤΜ 390 Duke (60 μον.), το Honda CRF 250L με 52 μονάδες, το Kawasaki Versys-X 300 (52 μον.), το Daytona R 310 (47 μον.) και το νεοφερμένο Benelli TRK 251 με 40 μονάδες.

Κατηγορία 500-650

Το προπέρσινο best seller της ελληνικής αγοράς και δεύτερο πέρσι Honda CB 500X έφτασε το  2019 τις 340 μονάδες, πηγαίνοντας σαφώς καλύτερα από το 2018, που είχε πιάσει τις 273 μονάδες.

Στη δεύτερη θέση ήταν το Suzuki DL 650 VStrom με κάτω από τα μισά κομμάτια, στις 155 ταξινομήσεις. Η τρίτη θέση πήγε στο Benelli TRK 502 (απλό και “Χ”, με τιμές αντίστοιχα) και 124 μονάδες.

Honda CB 500X

Εκτός βάθρου βρέθηκε το Kawasaki Versys 650 (με τιμή ευρώ) και 50 κομμάτια, το οποίο το ’18 είχε πουλήσει σχεδόν 70 κομμάτια. Η πέμπτη θέση πήγε στο Honda CMX 500 Rebel με 39 μονάδες και η εξάδα έκλεισε με το Honda CB 650R με 27 μονάδες.

Κατηγορία 650-1000

Με 421 συνολικά κομμάτια πρώτο ήταν το Yamaha Tracer 900 στις δυο εκδόσεις του, απλό και GΤ. Δεύτερο με 12 μονάδες ήταν το Honda Χ-ΑDV 750, που βελτίωσε τις πωλήσεις του από το ’18 οπότε είχε σημειώσει 97 ταξινομήσεις. Με τις ίδιες πωλήσεις ολοκλήρωσε τη χρονιά το Honda NC 750 και στις δυο εκδόσεις με συμβατικό και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Yamaha Tracer 900 GT

Στην τέταρτη θέση συναντάμε ένα ακόμα Yamaha Tracer, αυτό των 700 κυβικών με 118 μονάδες, που ακολουθείται από το συγγενικό του Yamaha ΜΤ07 με 105 μονάδες (το 2018 το ΜΤ07  είχε ξεπεράσει το Tracer σε πωλήσεις). Η εξάδα κλείνει με το BMW F 750 GS που έφτασε τις 63 μονάδες και προηγήθηκε τελικά του Yamaha Tenere 700 που είχε 61 πωλήσεις.

Κατηγορία 1000+cc

Δυο μοτοσυκλέτες της BMW φιγουράρουν στην κορυφή της μεγάλης κατηγορίας: η BMW R 1250 GS Adventure με 145 μονάδες και η BMW R 1250 GS με 89. Το άθροισμα των πωλήσεων των δυο R 1250 GS μας κάνει 234 μονάδες, που είναι καλύτερο από αυτό του 2018 όταν τα δυο μοντέλα (R 1200 GS τότε) έφταναν τις 219 μονάδες.

BMW R 1250 GS

Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Honda Africa Twin CRF 1000L αθροιστικά σε όλες τις εκδόσεις με 65 μονάδες (99 μον. το ’18) και την ακολούθησαν η BMW S 1000 XR με 40 μονάδες και η Ducati Multistrada 1260 με 39. Την εξάδα έκλεισε η ΚΤΜ 1290 Adventure με 33 μονάδες.

Πηγή: ΣΕΑΑΔ

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!