MotorBike.gr

ΕΥΡΩΠΗ: Επιτέλους! Παράταση της επιβολής των προδιαγραφών Euro 5

23/10/2020

Ένα χρόνο παράταση πήραν οι προδιαγραφές Euro 4

Μετά από την πίεση που δέχθηκε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο από όλο τον κατασκευαστικό και εμπορικό κόσμο των δυο τροχών σχετικά με την επιβολή των αυστηρότερων προδιαγραφών Euro 5 από 1ης Ιανουαρίου 2021, τελικά υποχώρησε και έδωσε παράταση ενός έτους. Πολύ καλά νέα για τον χώρο, που θα μπορέσει να διαθέσει στην αγορά έναν μεγάλο στόλο μοντέλων Euro 4, τα οποία σε άλλη περίπτωση θα έμεναν απούλητα.

Ο κορονοϊός και τα lockdown σε όλη την Ευρώπη είχαν οδηγήσει την αγορά μοτοσυκλέτας και γενικότερα των δύο τροχών σε αδιέξοδο. Αν η Ευρωπαϊκή Ένωση επέμενε να επιβάλει τις προδιαγραφές Euro 5 σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα (από 1ης Ιανουαρίου του 2021) τότε χιλιάδες σκούτερ, μοτοποδήλατα και μοτοσυκλέτες θα ξέμεναν στις αποθήκες.

Το χρονοδιάγραμμα της επιβολής των προδιαγραφών Euro5 είχε ανακοινωθεί ήδη από το 2013,  κανείς, όμως, τότε δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι θα συνέβαινε τέτοια καταστροφή το 2020 σε όλη την υφήλιο λόγω μιας πανδημίας.

Ο Covid-19 προκάλεσε ζημιά και στις μοτοβιομηχανίες, στο κατασκευαστικό κομμάτι αλλά και στην εξέλιξη των μοντέλων, καθώς και στις πωλήσεις, κάνοντας τις εταιρίες να ζητούν επισταμένα την καθυστέρηση της επιβολής προδιαγραφών Euro 5 μέχρι το 2022.

Υπήρξαν μοτοσυκλέτες που ήρθαν μέσα στο 2020 με προδιαγραφές Euro 5, αλλά ήταν λίγες και επιλεγμένες, το πρόβλημα παρέμενε, και γενικά υπήρχε εκτός από την ανησυχία και ανασφάλεια για το τι επρόκειτο να συμβεί.

Όπως καταλαβαίνετε, η επίσημη απόφαση μόνο ανακούφιση έφερε στον εμπορικό κόσμο των δυο τροχών, αφού τα μοντέλα προδιαγραφών Euro 4 πήραν παράταση για την διάθεσή τους στις ευρωπαϊκές αγορές, για έναν χρόνο παραπάνω και πιο συγκεκριμένα μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2021.

Αν εφαρμοζόταν η απόφαση για επιβολή των προδιαγραφών Euro 5 από τον Ιανουάριο του 2021, καμία μοτοσυκλέτα προδιαγραφών Euro 4 δεν θα μπορούσε να πουληθεί.

Με την παράταση της προθεσμίας οι εταιρίες και οι έμποροι που ήδη έχουν πλήθος απούλητων δίτροχων θα μπορούν να πωλούν κανονικά μέσα στο 2021 τις μοτοσυκλέτες Euro 4.

Παράλληλα, έχουν την ευχέρεια να τις ταξινομήσουν μέχρι το τέλος του ’21, έτσι ώστε να μπορούν να τις πωλούν νόμιμα (αφού θα έχουν βγάλει πινακίδες) και τον επόμενο χρόνο ή ακόμα και τα επόμενα χρόνια.

O γενικός γραμματέας της ACEM (του συνδέσμου ευρωπαίων κατασκευαστών) Antonio Perlot, δήλωσε για τη θετική αυτή εξέλιξη : “Η ACEM καλωσορίζει τη θετική ψήφο του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε αυτό το σημαντικό νομοθετικό θέμα. Η νέα ρύθμιση θα βοηθήσει αυτούς τους κατασκευαστές που έχουν ανάγκη την συγκεκριμένη υποστήριξη και θα βοηθήσει να γεφυρωθεί το χάσμα προς το Euro5. Oι νέοι κανονισμοί θα προσφέρουν επίσης ένα δίχτυ προστασίας σε όλο τον χώρο των δύο τροχών, συμπεριλαμβανομένων των συνεργαζόμενων ντήλερ και θα αποτρέψει την άνευ λόγου καταστροφή των μοντέλων Euro4”.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!