MotorBike.gr

Ισπανία 2023: Σταθερή η άνοδος των πωλήσεων δύο τροχών

05/05/2023

Σταθερά ανοδική η αγορά δύο τροχών – Πηγαίνει για 200.000 μέσα στο 2023

Η ισπανική αγορά μοτοσυκλετών πηγαίνει μια χαρά, σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων του 2023. Και ο μήνας Μάρτιος (+10,7%) έδειξε ότι η θετική πορεία παραμένει σταθερή, με τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου να ανέρχονται σε 45,018 μονάδες (+6,0%).

Η Ισπανία συνεχίζει να είναι η πέμπτη μεγαλύτερη αγορά δύο τροχών στην Ευρώπη. Μετά την ανάκαμψη που παρουσιάστηκε το προηγούμενο έτος, το 2023 προβλέπεται να έχει περαιτέρω ανάπτυξη.

Υπολογίζεται η χρονιά να κλείσει με ένα +5%, ενώ τα στοιχεία για τους πρώτους τρεις μήνες του έτους επιβεβαιώνουν τις προσδοκίες αυτές.

Μετά από μια ήπια αύξηση τον Ιανουάριο/Φεβρουάριο, ο Μάρτιος (+10,7%) έδειξε ότι η θετική πορεία παραμένει σε ισχύ, με τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου να φτάνουν τις 45,018 ταξινομήσεις (+6,0%).

Ποια κατηγορία , όμως, “ευθύνεται” για αυτή την αύξηση; Είναι εντυπωσιακό αλλά είναι η “μεγάλη, η ακριβή” κατηγορία μοτοσυκλετών των 751-1000cc που πέτυχε ένα πολύ δυνατό +28,1%!

Ακόμη και η κατηγορία των σκούτερ προέκυψε θετική (+4,5%), με μια ενδιαφέρουσα τάση να εμφανίζεται στην πολυδιαφημισμένη “μετάβαση στον ηλεκτρισμό”, αφού τα ηλεκτροκίνητα σκούτερ σημείωσαν ελεύθερη πτώση πωλήσεων με ένα -61%, σε αντίθεση των προσδοκιών!

Βλέποντας προσεκτικότερα τις επιδόσεις των κατασκευαστών, παρατηρούμε ότι η Honda  εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή, με τις πωλήσεις της στο πρώτο τρίμηνο να αυξάνονται κατά 19,6% χάρη στη μεγάλη ζήτηση για τα PCX125, SH125 και Forza 125.

Στη δεύτερη θέση η Yamaha έδειξε να δυσκολεύεται (-1,7%) χάνοντας το 34,6% των πωλήσεων για το μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις – το XΜΑΧ 125.

Στην τρίτη θέση ήταν η Piaggio που αύξησε τις πωλήσεις της κατά 10%, αλλά τώρα δέχεται επίθεση από την Kymco που σημείωσε μια μεγάλη αύξηση πωλήσεων της τάξης του +48,5%!

Η ισπανική αγορά δύο τροχών ανέκαμψε το 2022 στο επίπεδο πωλήσεων πριν από τον κορωνοϊό και επέστρεψε κοντά στις 200.000 μονάδες, αριθμός που είχε επιτευχθεί τελευταία φορά το 2012.

Τα προηγούμενα δύο χρόνια δεν ήταν εύκολα για τον κλάδο, καθώς επλήγη από έλλειψη δίτροχων από την Κίνα και την Ιαπωνία και με τους τοπικούς κατασκευαστές να αγωνίζονται ώστε να μην διακοπεί η εφοδιαστική αλυσίδα. Αν και υποστηρίχθηκε από κίνητρα, ο κλάδος των ηλεκτρικών οχημάτων υπέφερε από έλλειψη αξιόλογων, γοητευτικών και αποδοτικών μοντέλων.

Ωστόσο, οι πωλήσεις του 2022 που έφτασαν τις 193.572 ήταν αυξημένες κατά 3,8% και η αγορά άφηνε θετικές προσδοκίες για φέτος.

Η ηγέτιδα της αγοράς Honda διατήρησε την πρώτη θέση με 38.183 πωλήσεις (+5,2%), κερδίζοντας έναντι των άμεσων ανταγωνιστών, με τη Yamaha να υποχωρεί 14,4% με 22.548 πωλήσεις και την Piaggio 12.6% με 14.327 πωλήσεις.

Οι Ταϊβανέζοι κατασκευαστές συνέχισαν να δυναμώνουν, με την Kymco στην 4η θέση με 12.978 πωλήσεις (+6,8%) και τη SYM στην 5η με 12.335 (+22,3%). Στην έκτη θέση η BMW με 12.309 πωλήσεις (+2,4%), ενώ στην 7η η Peugeot πούλησε 5.803 (+7.0%), αρκετά για να μείνει μπροστά από την KTM (5.660, -4.8%) και την Kawasaki (5.384, -23,5%).

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!