MotorBike.gr

Ιταλία: Επιδοτείται η αγορά μοτοσυκλέτας με συμβατικούς κινητήρες!

16/03/2023

Δεν είναι μόνο τα ηλεκτροκίνητα, κύριοι…

Την τεράστια συμβολή των δύο τροχών, ηλεκτροκίνητων ή βενζινοκίνητων, στον τομέα της μετακίνησης αναγνωρίζει η ιταλική κυβέρνηση και γι’ αυτό τους επιδοτεί… έστω και με διακρίσεις και προτίμηση στον ηλεκτρισμό.

Η επιδότηση φτάνει μέχρι και 2.500 ευρώ για την γειτονική μας χώρα για όποιον θέλει να αγοράσει καινούργιο δίκυκλο, ό,τι και να είναι, και όχι απαραίτητα μόνο ηλεκτρικό, όπως γίνεται στην Ελλάδα.

Εντάξει, τώρα, είναι γνωστό ότι εμείς είμαστε σαν λαός πάντοτε πιο έξυπνοι απ’ όλους τους υπόλοιπους… τι να μας πει και η Ιταλία για μοτοσυκλέτα; Σιγά μην έχουν ιδέα οι χαζο-Ιταλιάνοι…

Το πρόγραμμα που τρέχει από την αρχή του χρόνου (όπως και πέρσι) στην Ιταλία αφορά την επιδότηση για αγορά καινούργιου δικύκλου και ο βασικός στόχος είναι η αύξηση πωλήσεων των σκούτερ, μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών (ώστε να μην αγοράζονται και χρησιμοποιούνται τόσα πολλά ενεργοβόρα αυτοκίνητα), αλλά και η ανανέωση του στόλου των δίτροχων.

Ταυτόχρονα, σε λογικά επίπεδα, υπάρχει και η προσπάθεια για την εξάπλωση της χρήσης των ηλεκτροκίνητων δίτροχων, τρίτροχων και μικρών τετράτροχων.

Το ύψος του κονδυλίου φτάνει τα 40 εκατομμυρία ευρώ, εκ των οποίων τα 5 εκατομμύρια ευρώ θα αφορούν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (Euro 5 φυσικά) και τα 35 εκατομμύρια ευρώ την αγορά ηλεκτρικού ή υβριδικού δίτροχου. Όπως βλέπετε, υπάρχει σαφής προώθηση των ηλεκτροκίνητων που προτιμούνται για λόγους ρύπων, αλλά και πάλι κάτι μένει για τους βενζινοκινητήρες.

Energica Experia

Στην Ελλάδα αυτό πιστεύουμε πως δεν θα γίνει ποτέ, ούτε καν σε επίπεδο “ένα προς επτά” (αντιστοιχία βενζινοκίνητων-ηλεκτροκίνητων) και θα προωθούνται μόνο τα δεύτερα.

Τώρα, επιστρέφοντας στην Ιταλία, η επιδότηση της αγοράς ενός καινούργιου σκούτερ/μοτοσυκλέτας προδιαγραφών Euro5 μπορεί να φτάσει μέχρι και το 40% της τιμής του, ειδικά αν ο ενδιαφερόμενος αποσύρει παράλληλα και το παλιό του δίτροχο (αρκεί να είναι προδιαγραφών Euro0, Euro2, Euro3). To μέγιστο της επιδότησης φτάνει το ποσό των 2.500 ευρώ.

Σε περίπτωση που δεν γίνει απόσυρση, η επιδότηση δεν ξεπερνάει το 5% της τιμής του καινούργιου.

Benelli TRK 502X

Παρότι το ποσό των πέντε εκατομμυρίων ευρώ (έναντι των 35 των ηλεκτρικών) είναι μικρό, δεν παύει να είναι καλύτερο από το (ελληνικό) τίποτα, ενώ υπάρχουν προτάσεις να αυξηθεί στο μέλλον.

Βλέπετε, και στην Ιταλία, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη, πυκνώνουν διαρκώς οι φωνές, οι βάσιμες διαφωνίες, αντιδράσεις και προβληματισμοί για το πέρασμα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στους ηλεκτροκινητήρες και την πραγματική τους συμβολή στη μείωση των ρύπων.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!