MotorBike.gr

ΚΟΡΩΝΑΪΟΣ: Η επίδραση του ιού στη βιομηχανία μοτοσυκλέτας

17/02/2020

Ιοί και Μοτοσυκλέτες… αγκαλιά

Εργοστάσια κλείνουν, οι παραδόσεις σταματούν, τα αποθέματα λιγοστεύουν, οι ελλείψεις αρχίζουν να γίνονται εμφανείς. Ο κορωναϊός και η εξάπλωσή του στην Κίνα και αλλού, επηρεάζει και τη βιομηχανία των δύο τροχών παγκοσμίως.

Δεν θα αναλωθούμε σε αυτό το άρθρο για το κατά πόσον προβάλλεται υπερβολικά ο νέος ιός – ή όχι – από τα ΜΜΕ κι αν υπάρχει σκοπιμότητα πίσω από αυτή την επίθεση προς την κινεζική οικονομία… και ο νοών νοείτω.

Θα επικεντρωθούμε περισσότερο στον αντίκτυπο αυτής της ιστορίας, καθώς οι Κινέζοι λαμβάνουν δραστικά μέτρα και εκτός των άλλων σφραγίζουν πόλεις, βάζουν ανθρώπους σε 15νθήμερες καραντίνες, κλείνουν προσωρινά εργοστάσια, έτσι ώστε να κερδίσουν την αξιοπιστία του κόσμου ότι “κάτι κάνουν” για το πρόβλημα. Παράλληλα θέλουν να κερδίσουν χρόνο μέχρι να βρεθεί το αντίδοτο του ιού.


Με τις απαγορεύσεις και τα μέτρα προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τις μετακινήσεις, να αποτρέψουν τον κόσμο από το να χρησιμοποιεί τις δημόσιες συγκοινωνίες και έτσι να αποτρέψουν τη διάδοση της ασθένειας. Εορταστικές εκδηλώσεις αναβλήθηκαν, πτήσεις ακυρώθηκαν, και όσοι ταξιδεύουν εντός ή εκτός της χώρας ενδέχεται να αντιμετωπίσουν καραντίνα.

Όπως συνέβη στην αυτοκινητοβιομηχανία έτσι και η βιομηχανία των δύο τροχών (σκούτερ, μοτοποδηλάτων, παπιών και μοτοσυκλετών) εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την κινεζική παραγωγή, γεγονός που ώθησε τους γνωστούς κατασκευαστές να προβλέψουν και να προγραμματίσουν καθυστερήσεις στις παραδόσεις των μοντέλων τους.

Παράλληλα με τα αεροπορικά ταξίδια και δρομολόγια, έχουν ελαχιστοποιηθεί ένα σωρό δραστηριότητες (συναντήσεις, ποιοτικοί έλεγχοι, μεταφορές, κ.λπ.) οι οποίες αναβάλλονται για άγνωστο χρονικό διάστημα.

Ένα ακόμα στοιχείο που πρέπει να λάβουμε υπόψη είναι ότι σχεδόν όλες οι μοτοσυκλέτες και τα σκούτερ όλων των κατασκευαστών χρησιμοποιούν από ένα μέχρι πολλά (και πάρα πολλά) σημαντικά ή λιγότερα σημαντικά εξαρτήματα, που βρίσκονται σε καίρια (ή όχι απαραίτητα) σημεία και τα οποία φτιάχνονται στην Κίνα.

Είτε φαίνονται πάνω στις μοτοσυκλέτες, είτε κρύβονται αυτά τα εξαρτήματα κάτω από καπάκια, πλαστικά κουστούμια, ντεπόζιτα, κ.λπ., οι καθυστερημένες παραδόσεις τους θα εμποδίζουν την ολοκλήρωση κατασκευής των μοτοσυκλετών, πράγμα που θα φανεί και στην παράδοση του καταστήματος προς τον τελικό πελάτη. Καλωσορίσατε στην παγκοσμιοποιημένη υφήλιο! Όλα και όλοι συνδέονται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.

Η ανησυχία που εντείνεται μέρα τη μέρα στη βιομηχανία των δύο τροχών έγκειται ακριβώς σε αυτό: στο χρόνο της καθυστέρησης προς τον πελάτη, αλλά και στο ότι μετά το “άνοιγμα” των εργοστασίων θα υπάρξει υποχρεωτικά συμφόρηση στην παραγωγή, έτσι ώστε να ικανοποιηθεί η αυξημένη ζήτηση προϊόντων… μικρών ή μεγάλων. Από βίδες και βιδούλες, μέχρι ολόκληρες μοτοσυκλέτες.

Τα αποτελέσματα της εξάπλωσης του κορωναϊού δεν είναι μόνο οι ανθρώπινες απώλειες λοιπόν, αλλά και υλικές ζημιές, οι οποίες θα αγγίξουν λιγότερο ή περισσότερο τους πάντες. Επίσης, κυριαρχεί μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με την εξάπλωση του ιού και τις πιθανές συνέπειες που δεν έχουμε καν φανταστεί σε πλήθος τομέων.

Οικονομικοί κύκλοι αναφέρουν ότι μια πανδημία κορωναϊού θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις πολύ σοβαρότερες από αυτές της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 2008-2009 (!), αφού και πριν από την εμφάνισή του η βιομηχανική δραστηριότητα κινούνταν σε σταθερά αργούς ρυθμούς. Όλο το στοίχημα για την κινεζική κυβέρνηση είναι να μην επιτρέψει στην επιδημία να εξαπλωθεί για παρατεταμένο χρονικό διάστημα και να μπορέσει να κινηθεί προς την οικονομική ανάκαμψη στο δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!