MotorBike.gr

HARLEY-DAVIDSON, 2019: Οι πωλήσεις συνεχίζουν να μειώνονται

05/02/2020

Οι χαμηλές πτήσεις του αμερικάνικου αετού

Δεν φαίνεται να έχει τελειωμό η πτωτική πορεία που εμφανίζει η αμερικανική Harley Davidson στην αγορά, όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και τον κόσμο. Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους, αφού είναι τα χειρότερα της τελευταίας δεκαετίας.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Harley-Davidson το 2019 είναι οι χαμηλότερες επιδόσεις των τελευταίων δέκα ετών. Πράγματι, κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, οι πωλήσεις ήταν στις 179.848 μονάδες, μειωμένες κατά 5,5% από την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Οι πωλήσεις μειώθηκαν στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και την Ινδία, ενώ το ενδιαφέρον είναι ότι σημείωσαν μεγάλη άνοδο στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας.

Οι πωλήσεις της Harley-Davidson ανά την υφήλιο μειώθηκαν το 2018 για τρίτη συνεχόμενη χρονιά (φτάνοντας τις 228.424 μονάδες).

Οι περισσότερες από 15.000 μονάδες που χάθηκαν στις ΗΠΑ είχαν ανακτηθεί οριακά από τον υπόλοιπο κόσμο, με τη Δυτική Ευρώπη σαν περιοχή με τις καλύτερες επιδόσεις.


Για το σύνολο του 2019, οι παγκόσμιες πωλήσεις υπολογίζεται να πέσουν κάτω από τις 220.000 μονάδες, ενώ η Harley Davidson συνεχίζει να απευθύνεται κυρίως στους συμπατριώτες της, με τη Βόρεια Αμερική να αντιπροσωπεύει το 60% των συνολικών πωλήσεων. Πέρσι η Harley έχασε ένα -5,6% στις ΗΠΑ, ενώ ο Καναδάς ήταν στο -11,1% και το Μεξικό στο -8,3%.

Οι πωλήσεις έπεσαν επίσης σημαντικά στην Ινδία και τις πέριξ χώρες Πακιστάν, Σρι Λάνκα, με ένα – 28,6% το εννεάμηνο.

Παρότι η παγκόσμια βιομηχανία μοτοσυκλετών αναπτύσσεται και κερδίζει το χαμένο έδαφος των χρόνων της κρίσης, η Harley-Davidson χάνει πάνω από 8%.


Από την άλλη, στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας οι Harley “χτυπούν” μεγάλες αυξήσεις  (+79,7%), με την Ταϊλάνδη να πετυχαίνει ένα +178% και το Βιετνάμ +209%!.

Τον Αύγουστο του 2009, η Harley-Davidson ανακοίνωσε την πρόθεσή της να εισέλθει στην αγορά της Ινδίας και άρχισε να διαθέτει τις μοτοσικλέτες της στην αγορά το 2010. Το 2011, η εταιρεία ίδρυσε τη θυγατρική Harley-Davidson India στο Gurgaon κοντά στο Δελχί και έφτιαξε εργοστάσιο παραγωγής μοτοσυκλετών – που θα ήταν πιο προσιτές από πλευράς τιμής και μικρότερου κυβισμού. Παρότι η Ινδία αντιπροσωπεύει μόλις το 0,9% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, οι μοτοσυκλέτες που παράγονται εκεί εξάγονται στην Κίνα και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας.

H ηλεκτρική Harley-Davidson LiveWire

Επιστρέφοντας στα αποτελέσματα του 2019, μαζί με τις πωλήσεις μοτοσυκλετών το 2019 μειώθηκαν και οι πωλήσεις ανταλλακτικών και αξεσουάρ.

Ένα από τα προβλήματα της εταιρίας είναι ότι οι μοτοσυκλέτες της δεν προσελκύουν νέο κοινό και τους νεότερους αναβάτες, ενώ τα πολλά κυβικά των κινητήρων τους δεν βοηθούν για κάτι τέτοιο.

Γι’ αυτό το λόγο η Harley Davidson έχει ξεκινήσει ήδη συνεργασία με την κινεζικής ιδιοκτησίας Benelli για τη δημιουργία μοτοσυκλετών μεσαίου κυβισμού.

Όσο δε αφορά στην ανακοίνωση-απειλή της εταιρίας περί δημιουργίας εργοστασίου στην Ταϊλάνδη, πιθανότατα να μείνει μόνο στις δηλώσεις, στον άτυπο πόλεμο που είχε ξεκινήσει πέρσι μεταξύ Donald Trump και Harley, και μάλλον έληξε.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!