MotorBike.gr

KAWASAKI: Επιστροφή στους δίχρονους κινητήρες!

21/07/2020

Τεχνολογικές ακροβασίες με βάση τους δύο χρόνους

Μια εταιρία σαν την Kawasaki, η οποία έχτισε τη φήμη της πάνω στους δίχρονους κινητήρες τη δεκαετία του ’60 και του ’70, δεν θα μπορούσε παρά να μην ερευνά τις τεχνολογίες που μπορεί να τους ξαναφέρουν στο προσκήνιο. Γι’ αυτό και η Kawasaki σχεδιάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο, δίχρονο υβριδικό τετρακύλινδρο κινητήρα!

Ο νέος κινητήρας του οποίου κατατέθηκαν πρόσφατα οι πατέντες θα τα έχει όλα! Θα είναι “όλα σε ένα” αφού θα χρησιμοποιήσει ό,τι ξέρουμε και δεν ξέρουμε πάνω στις τεχνολογίες κινητήρων εσωτερικής καύσης, με την Kawasaki να τους επανεξετάζει δυναμικά.

Συχνά-πυκνά ακούμε και διαβάζουμε για την αναβίωση των δίχρονων κινητήρων, καθώς και για διάφορες υβριδικές λύσεις, αλλά ποτέ δεν έχουμε δει να συνδυάζονται όλα μαζί, φτιάχνοντας έναν κινητήρα τέτοιας καινοτομίας σαν τον σημερινό.

Αυτό ακριβώς δείχνει να τολμά μέσω των ευρεσιτεχνιών της η Kawasaki, πάνω σε έναν κινητήρα με όλες τις ριζοσπαστικές τεχνολογίες μαζί!

Κατά πρώτον θα είναι ηλεκτρικός υβριδικός –  μια τεχνολογία που έχουμε συνηθίσει στα αυτοκίνητα, όπως το Toyota Prius, που χρησιμοποιούν ηλεκτρικούς κινητήρες για να βοηθήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και να πετύχουν καλύτερη “κατανάλωση”.

Η διαφορά έγκειται στο ότι ο εν λόγω κινητήρας της Kawasaki δεν θα χρησιμοποιείται σαν βοηθητικός κινητήρας χαμηλής ισχύος που θα συμπληρώνει τον ηλεκτροκινητήρα, για να προσθέσει μερικά ακόμη χιλιόμετρα αυτονομίας. Αντίθετα θα υπάρχει δίχρονος τετρακύλινδρος κινητήρας υψηλής απόδοσης, ο οποίος θα είναι πολύ πιο αποτελεσματικός και καθαρότερος ακόμα κι από τους σημερινούς τετράχρονους!

Παρότι δίχρονος, θα είναι τετρακύλινδρος εν σειρά, θα χρησιμοποιεί βαλβίδες στην κεφαλή, όπως οι τετράχρονοι, καθώς και εκκεντροφόρο εξαγωγής μεταβλητού χρονισμού. Παράλληλα θα διαθέτει υπερτροφοδότηση, στρόφαλο crossplane, πέρα βεβαίως από τον βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα! “Δίχρονος με βαλβίδες;”, θα ρωτήσει κάποιος και δίκιο θα έχει.

Στην περίπτωση της Kawasaki μιας και θα υπάρχει άμεσος ψεκασμός, οι βαλβίδες εισαγωγής βρίσκονται εκεί για συμβάλλουν στη διαδικασία ενός δίχρονου κύκλου λειτουργίας και όχι με αυτόν που ξέρουμε.

Παρά την παραδοσιακή φήμη του δίχρονου ως ρυπογόνου, “βρόμικου” κινητήρα, ο δίχρονος στην πραγματικότητα μπορεί να γίνει εξαιρετικά “καθαρός” αρκεί να εφαρμοστεί πάνω του η σύγχρονη τεχνολογία… και να μην έχουμε στο μυαλό μας τα Ζούνταπ, τις παλιές Βέσπες και τις Φλορέτες…

Δίχρονοι και πολύ καθαροί κινητήρες χρησιμοποιούνται στις μηχανές θαλάσσης και στα πλοία, και θεωρούνται από τους πιο αποτελεσματικούς κινητήρες καύσης στον κόσμο. Αποτελεσματικοί γιατί μπορούν να εκμεταλλευτούν το 50, ακόμα και 70% της ενέργειας του καυσίμου.

Παρότι ο κινητήρας της Kawasaki που παρουσιάζουμε σήμερα δεν μοιάζει καθόλου με ένα συμβατικό δίχρονο, έτσι όπως τον γνωρίζουμε, αφού πέρα από τις βαλβίδες διαθέτει κι άλλες τεχνολογίες που “μας μπερδεύουν”, το project της γιαπωνέζικης εταιρίας παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον… ακόμα κι αν τελικά το δούμε να εμφανίζεται πάνω σε jet ski.

Σε αυτή την περίπτωση θα δηλώσουμε την επιθυμία μας να δούμε έναν δίχρονο – έστω και με βαλβίδες, υπετροφοδότηση και ηλεκτρική υποβοήθηση –  και πάνω σε μια μοτοσυκλέτα.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!