MotorBike.gr

MV AGUSTA: Έπιασαν αστρονομικά σε δημοπρασία κλασικών

22/02/2019

Πόσο πιάνει μια παλιά MV Agusta; Πάρα μα πάρα πολλά λεφτά!

Rétromobile ονομάζεται μια διάσημη έκθεση κλασικών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών που γίνεται κάθε χρόνο στο Παρίσι και μαζεύει εκτός από σημαντικά μοντέλα του παρελθόντος και καμιά 130αριά χιλιάδες θεατές! Φέτος μια από τις ατραξιόν (Γαλλία είπαμε, γαλλικά μιλάμε…) της έκθεσης ήταν και η δημοπρασία αγωνιστικών MV Agusta του παρελθόντος, όπου φτάσαμε σε αστρονομικές τιμές.

Η συλλογή των MV Agusta που δημοπρατήθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου στο Παρίσι – από τη φημισμένη στο χώρο εταιρία Artcurial – ήταν μια από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες, αν όχι η σημαντικότερη, στον κόσμο.

MV Agusta 750 S, Arturio Merzario

Ας ξεκινήσουμε με μια MV Agusta 750 S που πουλήθηκε στη δημοπρασία. Η 750 ήταν μια μοτοσυκλέτα που παρουσιάστηκε στο σαλόνι του Μιλάνου το 1965 και είχε βασιστεί πάνω στην 600 που είχε παρουσιαστεί νωρίτερα.

Η MV 750 S είχε κρατήσει τον άξονα στην τελική μετάδοση, με φήμες να λένε ότι ο ιδιοκτήτης της εταιρίας, ο κόμης Agusta, ήθελε να αποκλείσει το ενδεχόμενο αυτή η μοτοσυκλέτα να χρησιμοποιηθεί από κάποιο ιδιώτη για παράδειγμα στους αγώνες εναντίον των αγωνιστικών του μοτοσυκλετών. Ο κινητήρας με τους δυο εκκεντροφόρους επικεφαλής είχε τροφοδοσία από μικρά καρμπυρατέρ 24 mm της Dell’Orto και είχε ιπποδύναμη 69 hp στις 7.900 rpm.

Σύντομα αυτή η αξιόλογη μοτοσυκλέτα έπρεπε να συγκριθεί με την Honda CB 750 του 1969, την πρώτη γιαπωνέζικη superbike που έκανε την επανάσταση στην αγορά. Λιγότερο αποτελεσματική και σαφώς ακριβότερη η MV Agusta 750 S δεν κατάφερε να γίνει επιτυχία, αλλά παρ’ όλα αυτά σήμερα παίρνει την εκδίκησή της, κρατώντας μια καταπληκτική τιμή σαν κλασικό κομμάτι.

Η συγκεκριμένη 750 ήταν μοντέλο του 1972 άρτια ανακατασκευασμένη με 23.219 μόλις χιλιόμετρα στο κοντέρ της.

Ανήκε στον διάσημο Ιταλό αναβάτη Arturio Merzario, που έτρεξε αργότερα και στη Φόρμουλα 1 και ήταν ένας από τους τέσσερις οδηγούς που έσωσαν τη ζωή του Niki Lauda μετά το ατύχημά του στο Nürburgring το 1976!

Η τιμή που έπιασε η 750 στην δημοπρασία έφτασε τα… 96,320 ευρώ! Η αρχική εκτίμηση μιλούσε για τιμή που θα κυμαινόταν ανάμεσα στις 100.000 με 150.000 ευρώ…

MV Agusta 750 S John Surtees

Χειροποίητη μοτοσυκλέτα που φτιάχτηκε 20 χρόνια πριν πάνω σε 750 S παραγωγής το οποίο χρησιμοποιούσε πλαίσιο και κινητήρα εμπνευσμένα από αγωνιστικές των Grand Prix του ’50.

Από το 1956 μέχρι το 1960, ο θρυλικός αναβάτης John Surtees είχε κατακτήσει τέσσερις τίτλους στα 500cc του Παγκοσμίου και τρεις στην κατηγορία των 350cc. Άφησε το Παγκόσμιο της μοτοσυκλέτας για να περάσει στα μονοθέσια αυτοκίνητα και στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής στην Φόρμουλα 1 το 1964 με Ferrari!

Αποτίοντας φόρο τιμής στον μοναδικό Surtees, φτιάχτηκαν μόλις 5 MV Agusta 750 S John Surtees. Εφοδιασμένη στον μπροστινό τροχό με ένα ταμπούρο της Fontana με διάμετρο 300 mm και πιρούνι Marzocchi με 48άρια καλάμια, η πανέμορφη μοτοσυκλέτα έπιασε στην δημοπρασία 72.240 ευρώ, ενώ υπολογιζόταν να κινηθεί ανάμεσα στις 75.000 εώς 120.000 ευρώ.

MV Agusta 125 Bialbero Corsa “Special” 1960

Η MV Agusta 125 Bialbero Corsa “Special” του 1960 διέπρεπε στην κατηγορία των 125cc του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος για παραπάνω από μια δεκαετία.

Με σασμάν 5 ταχυτήτων πιρούνι Earles και φρένα από το μοντέλο του 1953, αλλά ντεπόζιτο και φέρινγκ από το μοντέλο του 1960. Η MV Agusta 125 Bialbero διέθετε δοχείο λαδιού μπροστά από το ντεπόζιτο για βελτιωμένη ψύξη.

Η μοτοσυκλέτα ανακατασκευάστηκε πριν από μερικά χρόνια και έπιασε στην δημοπρασία το ποσό των 54.180 ευρώ.

MV Agusta 500 4C Cardano Corsa, 1951

Η MV Agusta 500 4C Cardano Corsa του 1951 κατάφερε να φτάσει τις 84.280 ευρώ στη δημοπρασία της Rétromobile. Μια τετρακύλινδρη σε σειρά 500cc που είχε παρουσιαστεί στο σαλόνι του Μιλάνου το 1950 και απεικόνιζε άριστα το όραμα του κόμη Agusta για τους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας.

Σχεδιασμένη μέσα σε λίγους μήνες από μια μικρή ομάδα μηχανικών με επικεφαλής τον Piero Remor που είχε αποχωρήσει από την παντοδύναμη τότε αγωνιστική ομάδα της Gilera (που χρησιμοποιούσε με επιτυχία κινητήρα ίδιας διάταξης) με τετρακύλινδρο κινητήρα σε σειρά, με δυο εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4άρι σασμάν.

Η τελική μετάδοση στον πίσω τροχό γινόταν με άξονα και η πίσω ανάρτηση ήταν με ράβδους στρέψης και αποσβεστήρες τριβής. Η πρώτη τετρακύλινδρη MV απέδιδε 50 περίπου ίππους στις 9.000 rpm και ζύγιζε… μόλις 118 kg!

Η 500 που δημοπρατήθηκε στο Παρίσι διέθετε μπροστινή ανάρτηση Earles και είχε οδηγηθεί από τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Leslie Graham στο πρωτάθλημα του 1953.

MV Agusta Germano, 1965

Πάμε τώρα από τα ψηλά στα χαμηλά. Η πιο χαμηλή τιμή της δημοπρασίας από τις 200 μοτοσυκλέτες και σκούτερ της συλλογής των MV Agusta στο Παρίσι αφορούσε σε ένα 50άρι μοτοποδήλατο της εταιρίας, με το όνομα Germano, του 1965.

Με δίχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα και χειροκίνητο σασμάν με τρεις σχέσεις. Μόλις 4.500 κομμάτια κατασκευάστηκαν και το συγκεκριμένο πέτυχε την τιμή των 482 ευρώ…

MV Agusta Motozappa, του 1966-67

Άλλο ένα – ακόμα πιο ενδιαφέρον – “κομμάτι” της δημοπρασίας και της ιστορίας των MV Agusta ήταν μια “μοτο-τσάπα”, μια ιδιαίτερη κατασκευή για όργωμα !

Η Randi – MV Agusta Motozappa, του 1966-67 πουλήθηκε και αυτή για 482 ευρώ (τι σύμπτωση) κυρίως σαν αξιοπερίεργη κατασκευή, αφού ήταν εφοδιασμένη με κινητήρα της MV Agusta, με 3άρι σασμάν. Όταν η Motozappa έφτανε στο χωράφι, οι δυο πλαϊνοί τροχοί αφαιρούνταν για να αρχίσει να οργώνει το χώμα.

Πηγή: www.artcurial.com

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!