MotorBike.gr

ΖΟΝΤΕS: Στο άμεσο μέλλον με τρικύλινδρο κινητήρα 800-1000 cc!

24/06/2021

Επέκταση… προς τα πάνω

Ήταν αναμενόμενο ότι οι κινεζικές εταιρίες θα πέρναγαν κάποια στιγμή στους μεγαλύτερους κυβισμούς. Σχεδόν προγραμματισμένα, η μια μετά την άλλη κάνουν την υπέρβαση και παρουσιάζουν τα σχέδιά τους για μοντέλα με κινητήρες μεγάλης χωρητικότητας. Η Zontes αποτελεί την πιο πρόσφατη προσθήκη στη λίστα αυτή, ανακοινώνοντας έναν νέο τρικύλινδρο κινητήρα με κυβισμό που θα πλησιάζει τα 1000 cc!

Μπορεί η
Zontes να άργησε λίγο να μπει στο παιχνίδι, αφού CF Moto, Zonghsen και Benelli έχουν ήδη κάνει αυτό το βήμα, ωστόσο οφείλουμε να αναγνωρίσουμε πως η ανάπτυξή της είναι ταχύτερη από αυτή των ανταγωνιστριών της.

Ο χρόνος μέσα στον οποίο η Zontes παρουσίασε μια μεγάλη γκάμα στους μικρούς κυβισμούς – και μάλιστα με ανανεώσεις στις εκδόσεις – και τώρα οδεύει προς τους μεγαλύτερους κυβισμούς, αποτελεί αξιοπρόσεκτη κίνηση.

 

 

Ο νέος κινητήρας που βρίσκεται σε εξέλιξη από την εταιρία, θα έχει τρεις κυλίνδρους σε σειρά και αποτελεί την πρώτη απόπειρα της Ζontes σε μοτέρ με περισσότερους από έναν κυλίνδρους, όπως αυτά που μας είχε συνηθίσει μέχρι τώρα στη γκάμα της.

Ο κυβισμός του νέου κινητήρα δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί, πέραν της προοπτικής να υπάρξουν δύο ή περισσότερες εκδόσεις κυβισμού, αν και αυτό που συζητείται πιο έντονα, είναι ότι σε πρώτη φάση, το μοτέρ θα παρουσιαστεί γύρω στα 800 έως 1000 cc.

H διάταξη του μοτέρ δεν είναι απαγορευτική για κάποια κατηγορία και μπορεί να αποτελέσει την κινητήρια μονάδα σε ένα μεγάλο εύρος μοντέλων, από naked-streetfighter και crossover, μέχρι adventure, sport και touring.

Η κίνηση της Zontes (θυγατρική της εταιρίας Tayo) θυμίζει την αντίστοιχη της Yamaha και τον τρικύλινδρο κινητήρα της που έχουμε δει στα ΜΤ09, Tracer κ.λπ.

 

 

Σε κάθε περίπτωση πάντως, υπενθυμίζουμε ότι η Zontes είχε παρουσιάσει τον Μάρτιο του 2020 το σχέδιο μιας streetfighter μοτοσυκλέτας με πολύ ξεχωριστή σχεδίαση, η οποία έφερε τρικύλινδρο κινητήρα 1000 cc, οπότε απούσας κάθε άλλης ένδειξης, θα θεωρήσουμε αυτή την υλοποίηση ως την πιθανότερη.

Όπως ήδη αναφέρθηκε, η ισχύς του κινητήρα αυτού δεν έχει ακόμα γίνει γνωστή, αφού η διαδικασία εξέλιξης και δοκιμών ακόμα συνεχίζεται.

Αυτό όμως που επισήμανε η Zontes, είναι ο πολύ υψηλός λόγος συμπίεσης 13,5:1, o oποίος είναι υψηλότερος από αυτόν στα τρικύλινδρα μοτέρ των Yamaha, MV Agusta και Triumph, ενώ αναφέρθηκε επίσης ότι η ιπποδύναμη θα είναι υψηλότερη, όπως και η ροπή, από το 80% των κινητήρων του ανταγωνισμού.

Βέβαια χωρίς να ξέρουμε ακριβώς την χωρητικότητά του, δεν μπορούμε να πούμε με ακρίβεια ποιος είναι ο ανταγωνισμός κι αν αυτός περιορίζεται μόνο στα τρικύλινδρα μοντέλα ή περιλαμβάνει και άλλες διατάξεις και αριθμούς κυλίνδρων.

Όπως και να έχει, βρισκόμαστε στην αρχή μιας νέας εποχής για την εταιρία που πλέον πρόκειται να περάσει στα «μεγάλα σαλόνια», όσον αφορά τους κυβισμούς.

Στην περίπτωση της Zontes, το ενδιαφέρον είναι πιο έντονο, καθότι αν ακολουθήσει την ίδια φιλοσοφία εξοπλισμού και τιμολόγησης που μας έχει συνηθίσει μέχρι τώρα, αναμένονται πολύ μεγάλες εκπλήξεις!

Προς το παρόν, πάντως, δεν υπάρχει καμία πληροφορία για το πότε θα συμβεί αυτό, αλλά σε κάθε περίπτωση, είναι δρομολογημένο. Αναμένουμε νεότερα λοιπόν.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!