MotorBike.gr

ΚΤΜ: Την ενδιαφέρει η απόκτηση της Ducati

18/12/2018

Ταιριάζει το πορτοκαλί με το κόκκινο;

Πορτοκαλί και Ducati μάλλον δεν γίνεται. Γιατί οι ιταλικές μοτοσυκλέτες ήταν πάντοτε κόκκινες, κι επίσης το όνομά τους συνδέονταν πάντοτε με την ταχύτητα και τις supersport κατασκευές – κομμάτι της αγοράς στο οποίο η ΚΤΜ δεν έχει καταφέρει να μπει με επιτυχία ακόμα. Άρα μια κίνηση απόκτησης της Ducati θα κάλυπτε εκτός των άλλων και το κενό της γκάμας της αυστριακής εταιρίας, εκτός από το μεγάλο πρεστίζ.

Σε μια συνέντευξη που έδωσε ο πρόεδρος της ΚΤΜ κ. Stefan Pierer στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων Speedweek, είπε πώς “η Ducati είναι η μόνη εταιρία που που θα μας ταίριαζε στην KTM”.

Ο Pierer ανέλαβε την ΚΤΜ υπό την καθοδήγησή του το 1992, όταν η εταιρεία είχε μόλις 150 εργαζόμενους και πουλούσε 6.000 μονάδες το χρόνο.

Η αυστριακή εταιρεία απασχολεί σήμερα σχεδόν 5.000 υπαλλήλους, και έχει αποκτήσει παράλληλα και τις εταιρίες WP και Husqvarna, εκτός των άλλων, αλλάζοντας το ρου της ιστορίας της σε βαθμό θαύματος.

Stefan Pierer KTM

Όταν ρωτήθηκε ο Stefan Pierer – που γενικά δεν είναι ο τύπος που μασάει τα λόγια του – για το αν οι δικύλινδροι κινητήρες της KTM μπορούν να επιβιώσουν σε έναν κόσμο όπου ακόμη και οι Ducati έχουν μετακινηθεί στη διάταξη V4, ο Pierer είπε: “Για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε έναν τρικύλινδρο κινητήρα πρέπει να αγοράσουμε την Triumph, κάτι που δεν πρόκειται να κάνουμε, μιας και αυτό προσπαθεί να πετύχει η συνεργάτιδά μας στην Ινδία, η Bajaj”, είπε για να συνεχίσει.
“Έχω συναισθηματική σχέση με τη Ducati. Η Ducati είναι Ducati, δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να αλλάξει αυτό το γεγονός. Είναι το μόνο εμπορικό σήμα που θα μας ταίριαζε και τίποτε άλλο. Η MV Agusta για παράδειγμα είναι πολύ μικρή”.

Ο συνδυασμός αυτών των δυο εταιριών μπορεί να ακούγεται κάπως απίθανος, αλλά από την άλλη υπάρχουν ήδη δεσμοί μεταξύ των Αυστριακών και της εταιρίας από τη Μπολόνια κατά μία έννοια: η σημερινή ιδιοκτήτρια της Ducati, η Audi, προμηθεύει τους κινητήρες των τετράτροχων διθέσιο σπορ αυτοκίνητο της KTM, του X-Bow.

“Δύσκολα” κάθεται το ένα δίπλα στο άλλο, αλλά ποτέ δεν ξέρεις

Η γερμανική εταιρία αυτοκινήτων πρόσθεσε τη Ducati στις θυγατρικές της εταιρίες το 2011, καταβάλλοντας 740 εκατομμύρια ευρώ για να την αποκτήσει.

Όταν ερωτήθηκε ο Pierer για το αν η ΚΤΜ μπορεί να βρει τέτοιο ποσό για την εξαγορά είπε: “ Η Audi σύντομα έχει άλλες προτεραιότητες, όπως η υπόθεση των diesel και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Ducati είναι η Ferrari της μοτοσυκλέτας και φυσικά η κατοχή μιας τέτοιας μάρκας από εμάς θα ήταν ενδιαφέρουσα. Δεν είναι θέμα τιμής, αλλά συνειδητοποίησης της κατάστασης που βρίσκεται κάποιος. Έχουμε μπροστά μας δυο μεγάλες νέες προκλήσεις με τις μελλοντικές προδιαγραφές μοτοσυκλέτας: το Euro 5 του 2020 και το θέμα του θορύβου που θα προκύψει το 2024. Επίσης θα επηρεάσουν τις πωλήσεις οι εξελίξεις του καταναλωτικού κοινού, που αλλάζει στην Ευρώπη. Σήμερα για να πετύχει μια εταιρία πρέπει να πάει στην Ασία, κι αν δεν πετύχει εκεί σύντομα δεν θα εξαφανιστεί από την αγορά. Την Ducati δεν την ενδιαφέρει η τιμή αγοράς, αλλά για το πως θα ισχυροποιήσει τη θέση της στην αγορά. Ο χρόνος θα δείξει”.

Όποια και αν είναι η έκβαση πάντως, ο Stefan Pierer έχει μεγάλα σχέδια για την KTM, καθώς προσπαθεί να την κάνει τον τρίτο μεγαλύτερο κατασκευαστή μοτοσυκλετών στον κόσμο, πίσω από τις Honda και Yamaha μέχρι το 2020. Αν αναλογιστούμε τα άλματα που έχει κάνει η ΚΤΜ υπό την καθοδήγησή του από το 1992 μέχρι σήμερα, τίποτα δεν αποκλείεται.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!