MotorBike.gr

Benda Dark Flag BD 500: Με κινητήρα V4 και ανάρτηση με αέρα

23/02/2023

Η Benda παρουσιάζει το Dark Flag

Λέτε ότι θα μπορούσε να παρουσιαστεί σήμερα μια μοτοσυκλέτα cruiser 500 κυβικών με κινητήρα V4; Στην Κίνα, από κινέζικη εταιρία ναι, ενώ η Ευρώπη μπορεί να περιμένει.

Είχαμε από πέρσι πληροφορίες και ενδείξεις πως η Benda Motor πιθανά να ετοίμαζε δυο κινητήρες διάταξης V4, έναν στα 500 κυβικά και έναν στα 1000!

Από την άλλη, δεν είναι λίγες οι φορές που οι εταιρίες εμφανίζουν διάφορα πρωτότυπα project σε εκθέσεις ανά τον κόσμο, είτε για λόγους εντυπωσιασμού, είτε για να σφυγμομετρήσουν την κοινή γνώμη, χωρίς να μπαίνουν απαραίτητα στην παραγωγή.

 

 

Η “υπόσχεση” της Benda, όμως, έγινε πραγματικότητα και έτσι τώρα βρισκόμαστε μπροστά στο Dark Flag 500 που είναι ένα μοντέλο cruiser με κινητήρα V4 ισχύος 54 ίππων.

Με κλασική σχεδίαση και μοντέρνα στοιχεία και τελική μετάδοση με ελαστικό ιμάντα, αλλά και ανάρτηση με αέρα στον πίσω τροχό.

Ο κινητήρας των 496 cc έχει τέσσερις κυλίνδρους  53,5 χιλιοστών διαμέτρου και 55,2 χιλιοστών διαδρομής, έτσι ώστε θεωρητικά να ευνοείται η μέγιστη ροπή, όπως αρμόζει σε ένα μοντέρνο cruiser.

Όμως περιέργως ο κινέζικος V4 αποδίδει 42 Nm ροπής μεν στις 7.500 rpm και μέγιστη απόδοση 54,4 ίππων, αλλά σε υψηλούς αριθμούς περιστροφής, στις 10.000 rpm!

Η Benda εξοπλίζει το Dark Flag 500 με δύο αμορτισέρ με αέρα, που μπορούν να ρυθμιστούν χειροκίνητα σε ύψος, αν και δεν ξέρουμε πώς θα αποδίδουν στην πράξη.

Το πιρούνι είναι ανάποδο χωρίς ρυθμίσεις, ο τροχός έχει διάμετρο 16 ιντσών και εφοδιάζεται με ελαστικό διαστάσεων 150/80.

 

 

Ο μπροστινός τροχός είναι κι αυτός 16 ιντσών με φαρδύ ελαστικό 130/90, ενώ από ένα δισκόφρενο υπάρχει στον κάθε τροχό: ένα διαμέτρου 320 mm μπροστά και ένα 260 mm πίσω, με ABS.

Το ύψος σέλας είναι στα 700 χιλιοστά, το ντεπόζιτο χωράει 16 λίτρα βενζίνης. Με βάρος στα 231 κιλά, το Benda δεν είναι ένα ελαφρύ 500άρι.

Από πλευράς εμφάνισης το Benda Dark Flag 500 ξεχωρίζει κυρίως χάρη στους δύο μεγάλους σιγαστήρες των εξατμίσεων σε κάθε πλευρά, θυμίζοντας παλαιότερη αμερικάνικη Cruiser.

Αναρωτιούνται οι δημοσιογράφοι αν οι καθιερωμένοι κατασκευαστές πρέπει να φοβούνται τους Κινέζους; Ναι, γιατί οι κατασκευαστές από την Κίνα έχουν πολλά χρήματα και μπορούν να κινηθούν προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, φτιάχνοντας ακόμα και “τρελές” μοτοσυκλέτες. Όπως για παράδειγμα μια 500άρα custom με κινητήρα V4.

Tο αν το Benda Dark Flag 500 θα έρθει στην Ευρώπη δεν είναι ακόμα γνωστό.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!