MotorBike.gr

BIMOTA KB4, KB4RC 2022: Τρέλα, έμπνευση και ιταλική μαστοριά

30/11/2021

Tι μοτοσυκλέτες Θεέ μου…

Σπάζοντας τις νόρμες του χώρου, η Bimota για άλλη μια φορά στην ιστορία της παρουσιάζει δυο μοτοσυκλέτες που – αρέσουν δεν αρέσουν – δεν αφήνουν κανέναν ασυγκίνητο όσον αφορά την κατασκευή και τη σχεδίασή τους. Είναι οι νέες KB4 σε δυο παραλλαγές, η μια ντυμένη και η άλλη γυμνή που κουβαλούν μνήμες περασμένωv δεκαετιών και μπόλικη ιταλιάνικη παράδοση.

Η Bimota είναι μια εταιρία με μεγάλη ιστορία και αντίστοιχη φήμη. Με έδρα το Ρίμινι ξεκίνησε τις δραστηριότητές της το 1973 και σύντομα έγινε παγκόσμια γνωστή, λόγω των εξαιρετικών κατασκευών της.

Το όνομα της εταιρίας προέρχεται από τα αρχικά των επωνύμων των ιδρυτών της Valerio Bianchi, Giuseppe Morri και του πολύ σημαντικού αργότερα Massimo Tamburini. Στόχος τους ήταν να κατασκευάζουν εξωτικές μοτοσυκλέτες που θα συνδύαζαν δυο κόσμους: τους αξιόπιστους και ισχυρούς γιαπωνέζικους κινητήρες από τη μία, με τα εξεζητημένα άκαμπτα ιταλικά πλαίσια από την άλλη, με κερασάκι στην τούρτα την ιταλική τέχνη στον σχεδιασμό των συνόλων.

 

Το ίδιο συμβαίνει και σήμερα, η συνταγή είναι η ίδια. Γιαπωνέζικος κινητήρας, ιταλικά και εξωτικά περιφερειακά που σε κάνουν να χάνεις την ανάσα σου. Όπως και η εμφάνιση βεβαίως.

Μπορεί να μη γοητευόμαστε περίσσια, όταν βλέπουμε τις δυο νέες Bimota που εμφανίστηκαν στο σαλόνι του Μιλάνο, αλλά σίγουρα παραδεχόμαστε ότι έχουμε να κάνουμε με πρωτότυπη και πρωτοποριακή δουλειά.

Κάπου εδώ σημειώστε ότι η μισή εταιρία ανήκει στην Kawasaki από το 2019 στην οποία δίνουμε τα εύσημα για αυτή της την κίνηση – άρα ο κινητήρας θα είναι…

Αυτό που έχει εγκαθιδρύσει η Bimota σαν εταιρία εδώ και σχεδόν πέντε δεκαετίες είναι πως μέσα στον κωδικό του κάθε μοντέλου υπάρχει ο κατασκευαστής του κινητήρα. Δηλαδή αν έχουμε κωδικό HB αυτό σημαίνει Honda-Bimota, αν έχουμε SB σημαίνει Suzuki-Bimota και YB Yamaha-Bimota. Οπότε όλοι καταλαβαίνουμε τώρα τι σημαίνει το ΚΒ που φορούν σαν παράσημο οι δυο νέες αυτές μοτοσυκλέτες.

 

Κινητήρας της Kawasaki λοιπόν κινεί τα KB4. Με διάμετρο και διαδρομή 77 x 56 mm, ο κυβισμός έχει ανέβει στα 1043 cc από το υπάρχον Ninja 1000 SX παραγωγής.

Η ιπποδύναμη είναι στα “λογικά” 142 άλογα και η ροπή πολλή, με την Κawasaki… συγγνώμη τη Bimota να στοχεύει στη δημιουργία μιας φιλικής και εύκολης στη χρήση μοτοσυκλέτας.

Το πρώτο μοντέλο της φετινής EICMA 2021 που παρουσιάστηκε είναι το KB4 και το δεύτερο ένα εμπνευσμένο από παλαιότερα Cafe Racer του ’70 που ονομάζεται KB4-RC (RaceCafe).

Η εταιρία λέει πως και τα δυο μοντέλα “βασίζονται σε πλατφόρμα της Kawasaki”, ωστόσο στο δελτίο τύπου διαβάζουμε ότι το πλαίσιο είναι “κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής ακαμψίας με κατεργασμένες πλάκες από κράμα αλουμινίου”.

Η αλήθεια είναι πως η εκτεταμένη χρήση πλαστικών και γενικότερα καπακιών κρύβει το τι συμβαίνει από κάτω τους, ενώ αν η βάση των δυο μοτοσυκλετών είναι μοντέλα παραγωγής της Kawasaki, αυτό θα σημαίνει ότι οι δυο αυτές Bimota θα βγουν τελικά στην παραγωγή.

Κανένας άλλος κατασκευαστής δεν έχει στη γκάμα του μοτοσυκλέτα σαν την Kb4 ή την Kb4RC”, δήλωσε ο Pierluigi Marconi, Γενικός Διευθυντής της Bimota, για να συνεχίσει “Κανείς δεν προσφέρει τόση διασκέδαση μέσα σε ένα λειτουργικό πακέτο. Τα Kb4 και Kb4RC είναι τα εργαλεία που θα λειτουργήσουν σαν κορωνίδες της Bimota προσελκύοντας την προσοχή των καταναλωτών”. Προσέξτε ότι όταν μιλάει η Bimota το ΚΒ το γράφει K κεφαλαίο και b μικρό, από το bimota…

Ο Marconi σημείωσε ότι τα Kb4 είναι η δεύτερη σημαντική παρουσίαση της Bimota τους τελευταίους 20 μήνες – με δύο πρωτοποριακά οχήματα που συνδυάζουν την κληρονομιά της Bimota με τη σύγχρονη τεχνολογία, τη λειτουργικότητα και το στυλ.

Παλαιότερα, τον Νοέμβριο του 2019, η Bimota είχε παρουσιάσει την TesiH2,  μια εξωτική μοτοσυκλέτα που όμοιά της δεν υπάρχει στον κόσμο.

Τα Bimota KΒ4 και KΒ4RC μοιάζουν “προβατάκια” μπροστά στην Tesi αλλά ακολουθώντας το πνεύμα της Bimota ο τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας αποδίδει 142hp στις 10.000 rpm και 11,3 kgm στις 8.000 rpm, με το ψυγείο του κινητήρα να έχει τοποθετηθεί στην ουρά της μοτοσυκλέτας, όπως έκανε η πάλαι ποτέ, όμορφη τρικύλινδρη Benelli Tornado.

Το μεταξόνιο της μοτοσυκλέτας είναι στα – λίγα – 1.390 mm, με το ύψος σέλας στα 810 mm και ρεζερβουάρ χωρητικότητας 19 λίτρων.

Χαμηλά έχει κρατηθεί το βάρος στα 187 κιλά, αφού οι ΚΒ δεν τσιγκουνεύονται το αλουμίνιο και τα ανθρακονημάτινα κομμάτια.

Πέρα από την εντυπωσιακή εμφάνιση, η οποία μπορεί να ξενίζει κάπως (όπως για παράδειγμα το ανάποδο μπούμερανγκ στο κέντρο των μοτοσυκλετών),  δεν παύει να φέρνει νέα στοιχεία σε μια αγορά που σε γενικές γραμμές αναπαράγει τις ίδιες φόρμες,  ενώ υπάρχει ένα θηριώδες ψαλίδι που “βγάζει μάτι” και το οποίο έχει δημιουργηθεί από κομμάτι μασίφ αλουμινίου!

Τα φρένα είναι δύο δίσκοι διαμέτρου 320 mm με ακτινικές δαγκάνες της Brembo μπροστά, και ένας δίσκος ακόμα, διαμέτρου 220 mm πίσω.

Οι αναρτήσεις των Kb4 είναι πλήρως ρυθμιζόμενα ανάποδα πιρούνια της Ohlins, τα εξαιρετικά FG R&T NIX 30 με καλάμια διαμέτρου 43 mm, διαδρομής 130 mm, ενώ πίσω συναντάμε ένα πλήρως ρυθμιζόμενο και πάλι, μονό αμορτισέρ Ohlins TTX36 διαδρομής τροχού 122 mm.

Οι ζάντες είναι σφυρήλατες αλουμινίου της εταιρίας OZ που χρησιμοποιούν ελαστικά Pirelli Diablo Rosso ΙΙΙ, σε διαστάσεις 120/70-17 και 190/50-17.

Θα κλείσουμε με μια φράση του Marconi που περικλείει και έναν από τους στόχους της εταιρίας με την παρουσίαση των ΚΒ4. “Θέλουμε οι άνθρωποι στο δρόμο από 8 μέχρι 80 να γυρίζουν το κεφάλι τους όταν περνάνε οι Kb4 και Kb4RC το δρόμο, όπως έκαναν με τα Kb1 του ’78, τα Kb2 του ’81 και Kb3 του 83”.

Σχεδόν 40 χρόνια αργότερα η ιστορία της Bimota επαναλαμβάνεται με τα νέα Kb4…

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!