MotorBike.gr

Brough Superior Nefud: Πάνε στο χώμα οι αριστοκράτες;

27/12/2021

Ποιος βάζει 70 χιλιάρικα να κάνουν βόλτες στο χώμα;

Τρίζουν τα κόκαλα… και του Μπραφ και του Σουπίριορ… με αυτά που συμβαίνουν σήμερα, και μ’ αυτά που κάνουν οι τύποι που έχουν αγοράσει τα δικαιώματα της ιστορικής φίρμας. Οι τελευταίοι λοιπόν παρουσίασαν ένα νέο μοντέλο που “μπορεί να πάει”, όπως λένε και στο χώμα, αφού είναι Scrambler. Κυρίες και κύριοι, ιδού το “καθόλου λαϊκό” Brough Superior Nefud 1000.

Αφού πρώτα έγινε η αναβίωση του ονόματος της θρυλικής αγγλικής φίρμας Brough Superior, μετά ήρθε η μοτοσυκλέτα, που ήταν πανάσχημη και ελάχιστα θύμιζε την παλιά. Εντάξει το τελευταίο το αφήνουμε στην άκρη, αφού θεωρούμε ότι καλό είναι να υπάρχει πολυφωνία στη μοτοσυκλέτα.

Τώρα έρχεται η ώρα της “χωμάτινης” αδελφής, που μάλλον είναι λίγο πιο νόστιμη, αφού και μονόσελο έχει και καλλίγραμμες τρεις εξατμίσεις διαθέτει, που περνάνε ψηλά για να καταλήξουν στην ουρά (οι δυο δεξιά και μια ακόμα από αριστερά), οι οποίες σίγουρα θα καίνε και οι τρεις τις γάμπες των αναβατών που θα δοκιμάσουν να την οδηγήσουν.

 

Η νέα Brough Superior -τύπου Scrambler έχει το όνομα Nefud, που είναι μια έρημος στα βόρεια της Αραβικής Χερσονήσου και τόπος όπου έγινε η ιστορική μάχη της Άκαμπα (σημερινή Ιορδανία), στις αρχές του προηγούμενου αιώνα.

Η μάχη αυτή θεωρείται από τους μισούς ιστορικούς μια καλή έκβαση στην αραβική επανάσταση και  από τους άλλους μισούς (εξαρτάται πώς το βλέπει ο καθένας) ως “η αρχή χιλίων-μυρίων προβλημάτων” της περιοχής της Μέσης Ανατολής που υφίστανται ακμαιότατα μέχρι σήμερα.

Όπως και να έχει στη μάχη έλαβε μέρος σαν συμβουλάτορας των Αράβων, εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και ο “Λόρενς της Αραβίας”, ένας εκκεντρικός Άγγλος αξιωματικός, μεγάλος λάτρης των μοτοσυκλετών και ιδιαίτερα της Brough Superior, μοτοσυκλέτας πάνω στην οποία σκοτώθηκε αργότερα μάλιστα.

 

Για ιστορικούς λόγους να αναφέρουμε πως η Brough Superior SS100 ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής που ξεπερνούσε την τελική των 100 μιλίων την ώρα, δηλαδή τα 160 km/h, κι όλα αυτά το 1925, με τον κατασκευαστή να περηφανεύεται πως η εταιρία του ήταν η “Ρολς Ρόις των μοτοσυκλετών”!

Πάμε τώρα στο σήμερα, με την Nefud που είναι βαμμένη σε ένα έντονα μεταλλικό χρυσό-μπρονζέ χρώμα θέλοντας να θυμίζει Αραβία και άμμο, κι εκτός από τις εξατμίσεις που καταλήγουν ψηλά δεξιά, φοράει και τρακτερωτά λάστιχα.

Ο προβολέας είναι στρογγυλός και διαθέτει προστατευτικό δίχτυ, όπως προστατευτική ποδιά φοράει η μοτοσυκλέτα κάτω από τον κινητήρα.

 

Ο υγρόψυκτος V-2 κινητήρας των 997cc που χρησιμοποιεί η Nefud –  είχε χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν σε μοτοσυκλέτες της γαλλικής Voxan, εταιρίας που έχει χρεοκοπήσει – αποδίδει 130 ίππους και ροπή 120Nm.

Αυτό που είναι πιο εντυπωσιακό είναι το βάρος, που έχει κρατηθεί κοντά στα 190 κιλά, χάρη στη χρήση αλουμινίου, ανθρακονημάτων και τιτανίου.

Φτάνοντας στο θέμα της τιμής – αφού ξέρουμε πως όλοι αυτό ανυπομονείτε να ακούσετε… – η Nefud θα πλησιάζει τις 70 χιλιάδες ευρώ.

Λέμε “θα πλησιάζει” γιατί στην εταιρία δεν ξέρουν ακόμα ακριβώς την τιμή, ίσως τους βγει και λίγο ακριβότερη, κοντά στα 90 χιλιάρικα ας πούμε. Λεπτομέρειες…

Να και μια παλαιότερη – ασχημούτσικη – Brough Superior

Όπως έχουν παραδεχθεί ουκ ολίγοι που έχουν δει αυτό το νέο μοντέλο της Brough Superior, σίγουρα η εμφάνισή του είναι καλύτερη από τις προηγούμενες κακόγουστα “φορτωμένες” εκδόσεις, που απλά δεν βλέπονταν.

Αριστοκράτισσες μεν, πανάσχημες δε οι προηγούμενες αδελφές, άντε λίγο καλύτερη η “Νεφούντ από την Αραβία”.

(το βίντεο που ακολουθεί δείχνει το μοντέλο Lawrence, πάλι με έρημο και γύρω από το θέμα των scrambler)

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!