MotorBike.gr

CCM SPITFIRE MAVERICK: Scrambler, το Βρετανικό

25/06/2021

H παράδοση των μονοκύλινδρων

Μπορεί να μην βασιλεύει ακριβώς η CCM αλλά σίγουρα «ζει» και εμφανίζεται ιδιαίτερα δραστήρια, έχοντας εστιάσει αποκλειστικά στην κατασκευή διάφορων εκδόσεων πάνω σε μια μονοκύλινδρη βάση. Τελευταία προσθήκη στη μεγάλη οικογένεια των Spitfire μοντέλων, το Maverick, μια εκπληκτική και «λαχταριστή» Scrambler δημιουργία.

H Clews Competition Motorcycles (CCM) είναι μια βρετανική κατασκευάστρια που ιδρύθηκε το 1971. Έχοντας αποκτήσει ένα μεγάλο στοκ από μονοκύλινδρους κινητήρες της BSA, τους τοποθετούσε σε δικής της κατασκευής πλαίσια, δημιουργώντας ΜΧ μοτοσυκλέτες και κάπως έτσι άρχισε να χτίζει τη φήμη της.

Στο πέρασμα του χρόνου, η CCM διατήρησε το προφίλ της εξειδικευμένης κατασκευάστριας και η φιλοσοφία της παρέμεινε ακριβώς η ίδια, «δανειζόμενη» κινητήρες άλλων κατασκευαστών και κατασκευάζοντας γύρω από αυτούς εξαιρετικές μοτοσυκλέτες, με πολύ υψηλή ποιότητα περιφερειακών.

 

Πέραν της BSA, η CCM έχει χρησιμοποιήσει στο παρελθόν μοτέρ Rotax, Kymco, Suzuki και BMW και υπήρξε, μάλιστα, μια περίοδος που αντιπροσωπευόταν και στην Ελλάδα, με μια γκάμα μονοκύλινδρων (πάντα!) μοντέλων τα οποία έφεραν κυρίως κινητήρες 400-650 cc της Suzuki, αλλά και Rotax 500+ cc.


Κορυφαία και
πιο δημοφιλής στιγμή της ήταν το 2014 με την παρουσίαση του εκπληκτικού GP450, μιας Rally ουσιαστικά μοτοσυκλέτας που μπορούσε να κυκλοφορήσει νόμιμα στον δρόμο, με κινητήρα ΒΜW-Kymco και εξαιρετικές εκτός δρόμου ικανότητες.

 

Οι προδιαγραφές Euro 4, όμως, έβαλαν γρήγορα τέλος στην παραγωγή του GP450 και έτσι η CCM έπρεπε για άλλη μια φορά να επαναπροσδιορίσει την γκάμα της, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τους κινητήρες.

Η διαδικασία αυτή πήρε λίγο καιρό, αλλά τελικά βρέθηκε νέο μοτέρ, που δεν ήταν άλλο από αυτό των Husqvarna TE630. Μιλάμε δηλαδή για το στοκ των κινητήρων που έμεινε αδιάθετο κατά τη μετάβαση της Husqvarna από την BMW στην KTM.

Με βάση αυτό τον κινητήρα, η CCM ξεκίνησε τη δημιουργία μιας νέας γκάμας υπό το γενικό όνομα Spitifire, η οποία συμπεριλαμβάνει εννέα εκδόσεις μοτοσυκλετών, που μάλλον ως custom νεορετρό μπορούν να χαρακτηριστούν, παρά ως ευρείας παραγωγής.

Σε αυτές τις εννιά εκδόσεις λοιπόν, έρχεται να προστεθεί άλλη μια, με το όνομα Maverick. Πρόκειται για ένα μοντέλο κατηγορίας Scrambler, που χαρακτηρίζεται από αρκετά ρετρό σχεδιαστικά στοιχεία και από την τοποθέτηση ψηλού φτερού στον μπροστινό τροχό. To πλαίσιο, όπως και σε όλα τα Spitfire είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα, με τις κολλήσεις να έχουν γίνει στο χέρι.
Ο κινητήρας των 600
cc αποδίδει 55 ίππους και 5,0 kgm ροπής, με το (ξηρό) βάρος να ανακοινώνεται στα 145 κιλά.

Στην ιστοσελίδα της CCM δεν αναφέρεται ο κατασκευαστής των περιφερειακών, παρά μόνο τα χαρακτηριστικά τους, με τις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις να έχουν διαδρομή 120 mm μπροστά και πίσω και τα μονά δισκόφρενα να είναι διαμέτρου 320 και 240 mm αντιστοίχως.

Βέβαια όλα αυτά αφορούν τη βασική έκδοση, αφού το Maverick, όπως και κάθε μοτοσυκλέτα της CCM, μπορεί να διαμορφωθεί με βάση μια μεγάλη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού που αφορά το αισθητικό κομμάτι αλλά και την απόδοση.

Υπάρχουν έτοιμα «πακέτα», αλλά και η δυνατότητα να επιλέξει ο μελλοντικός κάτοχος αυτά που επιθυμεί να τοποθετηθούν στη μοτοσυκλέτα που έχει παραγγείλει.

Τι θα λέγατε, λοιπόν, για κάποια carbon καλύμματα και προστατευτικά; Για Ohlins αναρτήσεις και Βrembo φρένα;

Μήπως προτιμάτε billet μανέτες και τάπα ρεζερβουάρ;

Ο κατάλογος είναι πολύ μεγάλος και φυσικά οι επιλογές δεν είναι ακριβώς φθηνές, αλλά με αυτό τον τρόπο αποκτά κανείς μια «προσωπική» μοτοσυκλέτα η οποία έχει δουλευτεί σε πολλά σημεία στο χέρι, από προσωπικό με μεράκι και αγάπη για το αντικείμενο.

Η CCM διαθέτει προς το παρόν τη γκάμα της μόνο στη βρετανική αγορά, ωστόσο βρίσκονται στη διαδικασία εναρμόνισης και συμμόρφωσης με τις Euro 5 προδιαγραφές και όπως αναφέρουν άνθρωποι της εταιρίας, πολύ σύντομα θα ξεκινήσει να στήνεται ένα δίκτυο αντιπροσώπων σε χώρες της ΕΕ.

(στο βίντεο που ακολουθεί, αναβάτης της μοτοσυκλέτας είναι ο πολυπρωταθλητής trial, θρυλικός Dougie Lampkin)

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!