MotorBike.gr

DAYTONA 310 T2 2021: Νέα έκδοση με προσανατολισμό off-road

20/01/2021

Περισσότερο Adventure στο χώμα

Θυμόμαστε ακόμα τον «ντόρο» που είχαν προκαλέσει τα μοντέλα της Daytona by Zontes, στην πρώτη τους εμφάνιση, στην έκθεση μοτοσυκλέτας 2018, στο αεροδρόμιο του Ελληνικού. Εμφάνιση που δεν περνούσε για κανένα λόγο απαρατήρητη, απίστευτο επίπεδο εξοπλισμού και πολύ προσιτή τιμή.

Αναμενόμενη ήταν και η δημοφιλία τους που ήρθε αργότερα στην ελληνική αγορά, καθώς και αναμενόμενο το ότι η έκδοση T310 (και 310 Τ1 αργότερα) ήταν αυτή που αγαπήθηκε περισσότερο, λόγω των Adventure χαρακτηριστικών της.

Τώρα η τρίτη έκδοση της ίδιας μοτοσυκλέτας, το νέο Daytona 310 Τ2, έχει όλα τα φόντα για να προσελκύσει ακόμη περισσότερους αναβάτες! Πώς θα το καταφέρει αυτό;

Το Daytona T310, που αποτέλεσε την πρώτη έκδοση της σειράς των μοντέλων “Τ”, λανσαρίστηκε στην ελληνική αγορά σε δεύτερο χρόνο, λίγους μήνες μετά τα X και R. Ήταν μια crossover υλοποίηση, πάνω στην κοινή πλατφόρμα των Daytona by Zontes 310 και πολύ σύντομα αναρριχήθηκε στον πίνακα των πωλήσεων, αναδεικνυόμενη ως best seller.

Παρά τους τροχούς με διάμετρο 17 ιντσών και τα ασφάλτινα ελαστικά, το μοντέλο πλησίαζε περισσότερο από τις υπόλοιπες εκδόσεις της εταιρείας το OnOff πρότυπο, που αποτελεί σταθερά την αγαπημένη κατηγορία μοτοσυκλέτας στη χώρα μας.

Ακολούθησε η έκδοση 310 Τ1, που προσέθετε στο ήδη πολύ υψηλό επίπεδο εξοπλισμού του T310 και άλλα στοιχεία, όπως μονόμπρατσο ψαλίδι, μεγαλύτερης διαμέτρου δισκόφρενα, έγχρωμη TFT οθόνη, συμπλέκτη ολίσθησης και μεγαλύτερης χωρητικότητας ρεζερβουάρ.

Το νέο 310 Τ2, προσθέτει κι αυτό με τη σειρά του στο επίπεδο εξοπλισμού αλλά –το σημαντικότερο- εμφανίζεται με διαφορετικά περιφερειακά που ευνοούν την OffRoad χρήση, όντας προσαρμοσμένο απόλυτα στην δίτροχη ελληνική πραγματικότητα.

Ποιες είναι οι διαφορές λοιπόν μεταξύ του Τ1 και του Τ2 και τι νέο προσθέτει η καινούργια έκδοση; Η σημαντικότερη διαφορά έχει να κάνει με τους τροχούς και τα ελαστικά. Το 310 Τ2 φέρει ακτινωτούς τροχούς με διάμετρο 19 ινστών μπροστά και 17 ιντσών πίσω, όταν το T1 έχει χυτές ζάντες αλουμινίου στις 17 ίντσες μπροστά και πίσω.

Αλλαγές έχουμε και στα ελαστικά, τα οποία να σημειώσουμε ότι παρά τους ακτινωτούς τροχούς στο T2, είναι tubeless, αφού οι ακτίνες πιάνουν σε εξωτερικό χείλος στα στεφάνια των ζαντών. Έτσι λοιπόν η νέα έκδοση φέρει ελαστικά διττού χαρακτήρα με έντονη χάραξη για χρήση τόσο σε άσφαλτο όσο και στο χώμα, σε διαστάσεις 110/80-19 και 160/60-17, ενώ στο T1 τοποθετούνται ασφάλτινα ελαστικά διαστάσεων 110/70-17 και 160/60-17.

Οι ακτινωτοί τροχοί έχουν χαρακτηριστικά απόσβεσης των κραδασμών και των ανωμαλιών του εδάφους και προσδίδουν στο T2 ένα σαφέστατο προβάδισμα στις εκτός δρόμους διαδρομές, το οποίο ενισχύεται επίσης από τον μεγαλύτερης διαμέτρου μπροστινό τροχό, καθώς και από τα προσαρμοσμένα για αυτό το πεδίο ελαστικά του.

Το T2, ακριβώς επειδή θα κληθεί να διαχειριστεί πιο σκληροτράχηλα τερέν, χρησιμοποιεί ένα ενισχυμένο ψαλίδι δύο μπράτσων, σε σχέση με το μονόμπρατσο του “πιο στρητάδικου” μοντέλου Τ1.

Με την εμφάνιση και σχεδίαση των δύο μοτοσυκλετών να μην παρουσιάζει διαφορές, πέραν των τροχών και του ψαλιδιού, η T2 έκδοση προσθέτει, όπως ήδη αναφέρθηκε, κάποια νέα στοιχεία στο ήδη πολύ υψηλό επίπεδο εξοπλισμού του Τ1.

Αυτά είναι το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, με ενσωματωμένο σύστημα «εκμάθησης» των μεταβολών της πίεσης, ώστε να μην προκύπτουν εσφαλμένες ειδοποιήσεις! Το σύστημα προειδοποιεί για υπερβολική ή χαμηλή πίεση ελαστικών, για απότομη απώλεια πίεσης, ενώ καταγράφει και την θερμοκρασία των ελαστικών (!) ειδοποιώντας τον αναβάτη αν υπάρξει υπέρβαση.

Ένα ακόμα νέο εξοπλιστικό στοιχείο, είναι το έξυπνο ντουλαπάκι κάτω από τον πίνακα οργάνων που ανοίγει εύκολα με πίεση στο καπάκι του, για την αποθήκευση κερμάτων, χρημάτων, καρτών και άλλων μικροπραγμάτων, στα οποία μπορεί να χρειαστεί άμεσα πρόσβαση κανείς, στις καθημερινές μετακινήσεις ή στο ταξίδι.

Η λίστα του εξοπλισμού του 310 Τ2 θα έκανε μοτοσυκλέτες πολλαπλάσιου κυβισμού και αξίας δεκάδων χιλιάδων ευρώ να κοκκινίζουν από ντροπή και αξίζει φυσικά να παρατεθεί. Εκτός αυτών που αναφέρθηκαν πιο πάνω, έχουμε και λέμε λοιπόν:

-Full LED φώτα
-Προβολέας με
DRL λειτουργία
Keyless σύστημα εκκίνησης και κλειδώματος
-Έγχρωμη
TFT οθόνη με προσαρμογή της φωτεινότητας αναλόγως των περιβαλλοντικών συνθηκών και με δυνατότητα τεσσάρων διαφορετικών γραφικών αναπαραστάσεων
-Ηλεκτρομηχανισμός για το άνοιγμα της τάπας του ρεζερβουάρ
-Ηλεκτρομηχανισμός για το άνοιγμα της σέλας
-Ηλεκτρομηχανισμός για τον πείρο κλειδώματος του τιμονιού
-Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα
-Φωτιζόμενοι διακόπτες τιμονιού
-Ρυθμιζόμενες μανέτες φρένου / συμπλέκτη
-Προστατευτικά κάγκελα
-Προστατευτικές χούφτες
-Σχάρα αλουμινίου στην ουρά
-Αναδιπλούμενοι καθρέπτες
-Δύο θύρες ταχείας φόρτισης
USB QC 3.0 18W

Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, αυτός είναι το γνώριμο μηχανικό σύνολο που κινεί και τις υπόλοιπες εκδόσεις της «310» γκάμας των μοντέλων της Daytona.

Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με δύο επί κεφαλής εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες, αποδίδει 35,4 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 3,0 kgm ροπής στις 7.500 σ.α.λ., από τα 312 κ.εκ. του. Φυσικά τροφοδοτείται μέσω ψεκασμού, με σώμα της Bosch.

Υπάρχουν δύο χαρτογραφήσεις, η Eco και η Sport, με προφανείς από την ονομασία, μεταβολές στα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι σημειώνεται «override» στην Eco χαρτογράφηση, όταν οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα ξεπεράσουν τις 7.000 σ.α.λ.

Ο κινητήρας είναι υγρόψυκτος, αλλά πραγματοποιείται κυκλοφορία λαδιού και στη διαγώνια δοκό του πλαισίου, μπροστά από το μοτέρ, για πρόσθετη ψύξη του λιπαντικού.

Σημαντικό στοιχείο αποτελεί και ο συμπλέκτης ολίσθησης, που αποτρέπει τα μπλοκαρίσματα του πίσω τροχού στα απότομα κατεβάσματα στο εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα περιφερειακά, δεν σημειώνονται αλλαγές σε σχέση με την έκδοση T1 . Τα φρένα αποτελούνται από δίσκο διαμέτρου 300 χιλιοστών μπροστά και 230 χλστ. πίσω,  οι οποίοι ελέγχονται από δικάναλο ABS.

 Το πιρούνι είναι USD, με διάμετρο 37 χλστ. και διαδρομή 120 χλστ., ενώ την ανάρτηση πίσω αναλαμβάνει μονό και ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου αμορτισέρ, με διαδρομή 46 χλστ.

Τα χαρακτηριστικά των αναρτήσεων είναι ίδια με αυτά του T1, οπότε δεν σημειώνεται αύξηση της διαδρομής τους, που θα υπαγορευόταν από τον Onff χαρακτήρα αυτής της νέας έκδοσης.

Ως εκ τούτου και το ύψος σέλας παραμένει στα ίδια επίπεδα, στα 820 χλστ., με την Daytona να ανακοινώνει επίσης μια απόσταση της μοτοσυκλέτας από το έδαφος, της τάξεως των 168 χλστ.

Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι στα 19 λίτρα και η επίσημη ανακοινώσιμη κατανάλωση, βάσει του WMTC3 προτύπου μέτρησης, στα 3,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που προσδίδει στην μοτοσυκλέτα μια θεωρητική αυτονομία 480+ χιλιομέτρων.

Μεταβολή και μάλιστα μεγάλη έχουμε στο βάρος, με το T2 να ζυγίζει πλήρες υγρών 193 κιλά, όταν το T1 ανακοινώνεται στα 153 κιλά, κι αδυνατούμε να πιστέψουμε ότι αυτά τα +40 κιλά προέρχονται από τις ακτινωτές ζάντες, το συμβατικό ψαλίδι και τις όποιες νέες προσθήκες στον εξοπλισμό, οπότε θα επανέλθουμε στο θέμα, μόλις έχουμε τις απαντήσεις.

Η τιμή του Daytona 310 T2 ανακοινώθηκε στα 4.495 ευρώ, στα ίδια δηλαδή επίπεδα με αυτήν του 310 Τ1, το οποίο θα συνεχίσει να διατίθεται στην ελληνική αγορά.

Περισσότερες πληροφορίες: Γκοργκόλης, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880, www.daytonamotors.gr

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!