MotorBike.gr

DAYTONA MAVERICK 500: Το μεγάλο – δικύλινδρο – βήμα της Daytona

15/12/2020

Ένας “ατίθασος” στα Adventure

Σταθερά και με συνέπεια, η Daytona συνεχίζει την ανάπτυξή της στην ελληνική αγορά και την είσοδό της σε νέες κατηγορίες, διατηρώντας σε κάθε περίπτωση τη φιλοσοφία που ορίζεται από τον πλούσιο εξοπλισμό, σε χαμηλή τιμή. Μετά τη σειρά των μονοκύλινδρων μοντέλων 310, η ελληνική εταιρία Daytona κάνει το επόμενο βήμα της στους δύο κυλίνδρους και στα 500cc, με πρώτο δείγμα το Maverick 500. Maverick στα αγγλικά σημαίνει ατίθασος, ανυπότακτος.

Στρατηγικά επιλεγμένη η κίνηση φυσικά, αφού τα μικρομεσαία AdventureOnOff αν προτιμάτε) αποτελούν τα αγαπημένα μοντέλα της ελληνικής αγοράς, με τους εκπροσώπους της συγκεκριμένης κατηγορίας να σημειώνουν σταθερά πολύ καλές πωλήσεις ή ακόμα και να αναδεικνύονται best seller!


To Daytona Μaverick 500 εμπίπτει σαφώς στην κατηγορία αυτή και έχει τα φόντα και τα εφόδια για να αποσπάσει ένα μεγάλο κομμάτι από την πίτα των πωλήσεων.

Κατασκευάζεται στην Κίνα και η σχεδίασή του έχει τα τυπικά γνωρίσματα των σύγχρονων μοτοσυκλετών αυτού του τύπου, με κομψές και αποδεκτής αισθητικής γωνιώδεις γραμμές και πολυεπίπεδα ανάγλυφα τμήματα, που αποπνέουν δυναμικότητα χωρίς υπερβολές.

Η τιμή του έχει ανακοινωθεί στις 5.890 ευρώ και από τον Ιανουάριο του 2021 θα ξεκινήσουν και τα πρώτα test ride από την αντιπροσωπεία για τους ενδιαφερόμενους.

Το Maverick δεν ξενίζει σε καμία περίπτωση και σου δίνει την εντύπωση “κάτι γνώριμου”, χωρίς βέβαια να αντιγράφει πολύ συγκεκριμένες φόρμες και χαρακτηριστικά.

O υγρόψυκτος, δικύλινδρος σε σειρά και οκταβάλβιδος κινητήρας του, προέρχεται από την Loncin και από τα 471cc της χωρητικότητάς του, αποδίδει 46 ίππους στις 8.500 rpm και 4,1 kgm ροπής στις 6.500 rpm. Η Bosch αναλαμβάνει την τροφοδοσία, ενώ την ισχύ διαχειρίζεται ένα κιβώτιο 6 σχέσεων πριν φτάσει στον πίσω τροχό.

Οι επίσημες πληροφορίες κάνουν λόγο για τυποποιημένη κατανάλωση της τάξεως των 4,3 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 20 λίτρων, μπορεί να προσδώσει (θεωρητική) αυτονομία που υπερβαίνει τα 400 χιλιόμετρα.

Οι αναρτήσεις του Daytona Μaverick 500 φέρουν επίσης επώνυμη υπογραφή, με την Kayaba να είναι η κατασκευάστρια τους.

Πρόκειται για ένα ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41 mm και 195 mm διαδρομής και ένα μονό αμορτισέρ, με διαδρομή 85 mm η οποία προφανώς πολλαπλασιάζεται με τον συντελεστή άρθρωσης του μοχλικού συστήματος.

Οι πληροφορίες μιλούν για ρυθμίσεις ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου, αλλά και την απόσβεση επαναφοράς.



Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό και το ψαλίδι από αλουμίνιο, οι τροχοί είναι στις 19 ίντσες μπροστά και 17 ίντσες μπροστά και πίσω αντίστοιχα, με τις ακτίνες τους να πιάνουν στα εξωτερικά χείλη των στεφανιών, επιτρέποντας την τοποθέτηση
tubeless ελαστικών – των εξαιρετικών Metzeler Τourance στην προκειμένη περίπτωση – σε διαστάσεις 110/80-19 και 150/70-17.

H σέλα διαχωρίζει τα τμήματα οδηγού και συνεπιβάτη, με την απόστασή της από το έδαφος να ορίζεται στα 820 χλστ. (για τον οδηγό), ενώ το βάρος της μοτοσυκλέτας, ανέρχεται στα 178 –κενά- κιλά.

Στα φρένα του Daytona Μaverick 500, δύο κυματιστοί δίσκοι διαμέτρου 300 mm συνεργάζονται με διπίστονες δαγκάνες μπροστά, ενώ μονός, επίσης κυματιστός δίσκος διαμέτρου 240 mm με διπίστονη δαγκάνα, τοποθετείται πίσω.

Τα φρένα, τα οποία προέρχονται από την Nissin, ελέγχονται από δικάναλο σύστημα ABS, το οποίο ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα επεμβατικότητας και αυτό είναι ένα εξοπλιστικό στοιχείο που δεν το συναντάς εύκολα σε αυτή την κατηγορία κυβισμού… και τιμής, όπως θα δούμε πιο κάτω.

Πέραν του ρυθμιζόμενου ABS, ο εξοπλισμός του Maverick 500 είναι πολύ πλούσιος, περιλαμβάνοντας τα εξής:

  • Full LED φώτα
  • Προβολέας με DRL λειτουργία
  • Πλαϊνά προστατευτικά κάγκελά
  • Προστατευτική ποδιά κινητήρα από αλουμίνιο
  • Προστατευτικές χούφτες στο τιμόνι
  • Ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις ζελατίνα
  • Σχάρα
  • Δύο παροχές φόρτισης (socket & USB)

Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια σύνθετη μονάδα με αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις. Ένα αναλογικό στροφόμετρο καταλαμβάνει τον χώρο στα αριστερά, με μια μεγάλη LCD οθόνη και πληθώρα ενδεικτικών λυχνιών να «γεμίζουν» τον χώρο στα δεξιά. Οι διαθέσιμες πληροφορίες και ενδείξεις που προβάλλονται στην οθόνη αυτή είναι πάρα πολλές, όπως:

  • Ολικός/Μερικός Χιλιομετρητής
  • Ένδειξη Σχέσης Ταχύτητας
  • Ρολόι
  • Ειδοποίηση Εισερχόμενης Κλήσης (με σύνδεση Bluetooth)
  • Ειδοποίηση Συντήρησης
  • Θερμοκρασία Ψυκτικού Υγρού Κινητήρα
  • Ένδειξη Λειτουργίας ABS
  • Ένδειξη Λειτουργίας Safe/Sport (αφορά τα mode του ABS)
  • Στάθμη βενζίνης
  • Κατανάλωση
  • Ένδειξη υπολειπόμενης αυτονομίας
  • Αλτίμετρο

Ναι, έχει ακόμα και αλτίμετρο το Daytona Μaverick 500, κάτι που δεν θυμόμαστε να το έχουμε συναντήσει πρόσφατα σε μοτοσυκλέτα παραγωγής, πόσο μάλιστα μιας τέτοιας τιμής. Μιας λοιπόν που φτάσαμε ξανά στο θέμα της τιμής, αυτή θα θυμίσουμε ότι ορίστηκε στα 5.895 ευρώ, μια τιμή που κρίνεται σαν χαμηλή για τα στάνταρ της κατηγορίας.

Άλλος ένας δυνατός παίκτης λοιπόν στην κατηγορία των 500 Adventure, η οποία αρχίζει να γίνεται πολύ ανταγωνιστική!

Περισσότερες πληροφορίες: Γκοργκόλης, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 940 3880, www.daytonamotors.gr 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!