MotorBike.gr

Ducati DesertX 2022: “Επανάσταση” για την Ducati

10/12/2021

Ανοίγοντας νέους – χωμάτινους – δρόμους

Ducati DesertX. Όνομα απλό και εύστοχο. Απλή και η ιδέα πίσω από τη δημιουργία του. Πάρε την αίγλη του παρελθόντος, ντύσε την με ρούχα ραλί ερήμου, δώσε μπόλικο αέρα περιπέτειας στα ρούχα, εφοδίασε τη μοτοσυκλέτα με έναν δυνατό, σύγχρονο κινητήρα. Και θα γράψεις ιστορία μεμιάς, με μισή γκαζιά.

Ο ενθουσιασμός του κοινού για μια πιθανή παρουσίαση ενός πιο “χωματερού” μοντέλου από την Ducati ήταν φανερός, μετά την εμφάνιση ενός πρωτότυπου Ducati ραλί Adventure, πριν από δυο χρόνια στο Σαλόνι του Μιλάνου.

Κοιτάζαμε και ξανακοιτάζαμε τις φωτογραφίες μιας – κατά γενική ομολογία – πολύ όμορφης μοτοσυκλέτας που είχε το σχήμα και τις γραμμές μιας θρυλικής ιταλικής μοτοσυκλέτας  του παρελθόντος (νικήτριας του Paris-Dakar), της Cagiva Elephant 750/900, η οποία, λόγω του ότι τότε η Cagiva ήταν και ιδιοκτήτρια της Ducati, χρησιμοποιούσε κινητήρα… Ducati.

 

Ένα θαρραλέο άνοιγμα, λοιπόν, προς μια νέα κατεύθυνση για τη Ducati, με κλασικές γραμμές ψευδοεντούρο ή classic Adventure αν θέλετε, που διευρύνει αποτελεσματικά τα όρια της ασφάλτου.

Επαρχιακοί δρόμοι, μονοπάτια εκτός δρόμου, χωματόδρομοι και ορεινές διαδρομές: με το DesertX οι αναβάτες έχουν περισσότερες δυνατότητες να ταξιδέψουν σε μικτές διαδρομές ασφάλτου και χώματος.

 

Εξοπλισμένο με μπροστινό τροχό 21″ και 18″ πίσω, το νέο DesertX έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίζει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς χωματόδρομους. Η εστίαση στην εξέλιξη του μοντέλου σε εκτός δρόμου συνθήκες, μαζί με την τεχνογνωσία της Ducati στην άσφαλτο έδωσαν ζωή σε μια εύκολη και πολυχρηστική μοτοσυκλέτα.

Το Ducati DesertX δημιουργήθηκε όταν το 2019 η Ducati παρουσίασε το ομώνυμο concept στο κοινό, προκαλώντας έντονες και θετικές αντιδράσεις από μοτοσυκλετιστές και ειδικούς δημοσιογράφους σε όλο τον κόσμο.

Αυτή η ενθουσιώδης αντίδραση του κοινού έδωσε στην κατασκευάστρια από τη Μπολόνια την αποφασιστική ώθηση  για να μετατρέψει την αρχική ιδέα σε αυτήν τη λειτουργική, ικανή και αποτελεσματική (όπως υπόσχεται η Ducati) μοτοσυκλέτα.

Ο σχεδιασμός του DesertX εκπροσωπεί μια σύγχρονη ερμηνεία των γραμμών των μοτοσυκλετών ψευδοεντούρο της δεκαετίας του ’80 και για αυτόν ευθύνεται το σχεδιαστικό τμήμα Ducati Centro Stile.

Η μοτοσυκλέτα αποτελείται οπτικά από τρία στοιχεία: έναν κυρίως όγκο που περιλαμβάνει το ρεζερβουάρ και τα πλαϊνά του φέρινγκ, τη σέλα και τον διπλό προβολέα που ενισχύει περαιτέρω τη μοναδικότητα του συνόλου, αλλά και την λεπτή ουρά.

Επιπλέον στυλιστική έμφαση δίνεται στο μοντέλο με τη χρήση ασπρόμαυρων τμημάτων.

Το πλαίσιο του νέου DesertX είναι νέο, τύπου χωροδικτύωμα, περιμετρικό, κατασκευασμένο από ατσάλινες σωλήνες και συνεργάζεται με αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών με ρυθμίσεις, για να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία τους ακόμα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες εκτός δρόμου.

Η βελτιστοποίηση όλων των εξαρτημάτων οδήγησε σε μια μοτοσυκλέτα που ζυγίζει 202 kg χωρίς υγρά.

Η μπροστινή ανάρτηση του DesertX είναι ένα ανάποδο πιρούνι Kayaba με καλάμια διαμέτρου 46 mm, με διαδρομή 230 mm, και η πίσω ένα αμορτισέρ της Kayaba.

Αμφότερα είναι πλήρως ρυθμιζόμενα, ως προς την απόσβεση συμπίεσης, επαναφοράς και της προφόρτισης των ελατηρίων τους.

Το μονό αμορτισέρ της Kayaba είναι ιδανικά παντρεμένο με ένα ψαλίδι αλουμινίου και προσφέρει στον πίσω τροχό διαδρομή 220 mm.

Επιπλέον, το νέο DesertX έχει μια γενναιόδωρη απόσταση από το έδαφος στα 250 mm, κάτι που το κάνει  ιδιαίτερα κατάλληλο για πιο δύσκολες περιπέτειες εκτός δρόμου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο DesertX διαθέτει πρωτόγνωρο μέγεθος τροχών για μοτοσυκλέτα της Ducati: 21 ίντσες μπροστά και 18 πίσω. Τα ελαστικά είναι Pirelli Scorpion Rally STR, 90/90-21 και 150/70 R18: μια τέλεια επιλογή για τη χρήση που προορίζεται η μοτοσυκλέτα.

Όπως όλες οι μοτοσυκλέτες Ducati, το σύστημα πέδησης αυτής της νέας μοτοσυκλέτας επωφελείται από τη λειτουργία ενός ABS Cornering.

Οι μπροστινοί δίσκοι διαθέτουν ακτινικές δαγκάνες μονομπλόκ Brembo M50 με τέσσερα έμβολα διαμέτρου 30 mm και ρυθμιζόμενη μανέτα. Η διάμετρος των δίσκων είναι 320 mm.

Στον πίσω τροχό υπάρχει ένας δίσκος διάμετρου 265 mm, με μια διέμβολη πλευστή δαγκάνα, πάντα της Brembo.

Η εργονομία του νέου Ducati DesertX είναι προϊόν μεγάλων και απαιτητικών δοκιμών στην άσφαλτο και χώμα.

Το τρίγωνο της σέλας, των μαρσπιέ και του τιμονιού προσφέρει καλή στήριξη και μοχλούς όταν ο αναβάτης είναι όρθιος και καλό επίπεδο άνεσης στην οδήγηση δρόμου.

Η σέλα έχει ύψος 875 mm και μπορεί να μειωθεί περαιτέρω, μέσω μιας χαμηλότερης σέλας (διατίθεται ως αξεσουάρ).

Η αεροδυναμική προστασία εξασφαλίζεται από το μεγάλο φέρινγκ και την αντίστοιχη ζελατίνα. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα άνω των 21 λίτρων και έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη μεγάλη αυτονομία και τα μεγάλα ταξίδια.

Ένα επιπλέον ρεζερβουάρ (διατίθεται ως αξεσουάρ) μπορεί να τοποθετηθεί στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, προσθέτοντας 8 επιπλέον λίτρα καυσίμου. Η παροχή του ρεζερβουάρ γίνεται από κουμπί που βρίσκεται στο τιμόνι όποτε θελήσει ο αναβάτης.

Το Ducati DesertX έχει μεγάλες δυνατότητες φόρτωσης, με 120 λίτρα διαθέσιμου όγκου, μέσω των πλαϊνών βαλιτσών και του top box.

Kινητήρια δύναμη της νέας Ducati είναι ο γνωστός V2, που συναντάμε σε Monster και Multistrada V2 και είναι υγρόψυκτος, 4βάλβιδος, κυβισμού 937 cc, με δεσμοδρομικές βαλβίδες.

Με αποδεδειγμένη αξιοπιστία, ο κινητήρας αποδίδει 110 ίππους στις 9.250 rpm και μέγιστη ροπή 92 Nm στις 6.500 rpm.

Για να προσφέρει ο κινητήρας καλή απόδοση και στην οδήγηση εκτός δρόμου και σε διάφορες χρήσεις, ο Testastretta 11° έχει βελτιστοποιηθεί για τη συγκεκριμένη χρήση.

Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει διαφορετική κλιμάκωση σε σχέση με αυτό του Multistrada V2. Στην πραγματικότητα, οι σχέσεις έχουν κοντύνει όλες μέχρι την πέμπτη, για να διασφαλιστεί η καλύτερη εκτός δρόμου συμπεριφορά.

Ειδικά η πρώτη και η δεύτερη ταχύτητα είναι πολύ πιο κοντές, ώστε να διευκολύνουν την οδήγηση σε χαμηλές ταχύτητες, κάτι που θα χρειαστεί σε δύσκολα περάσματα χρήσης εκτός δρόμου.

Η έκτη ταχύτητα είναι μακριά, για να κάνει πιο άνετο το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο διατηρώντας χαμηλές στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Αυτό σημαίνει περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και αυξημένη άνεση.

Η μοτοσυκλέτα διαθέτει υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία προσφέρουν κορυφαίες επιδόσεις και ασφάλεια. Το νέο Ducati DesertX έρχεται με 6 riding mode τα οποία λειτουργούν σε συνδυασμό με 4 προγράμματα – Full, High, Medium, Low – που τροποποιούν την ισχύ και την απόκριση του Testastretta.

Νέα είναι τα Enduro Riding Mode και Rally Riding, με το πρώτο χάρη στη μειωμένη ισχύ και τις ειδικά σχεδιασμένες ρυθμίσεις να επιτρέπει στον αναβάτη να αντιμετωπίσει τους πιο δύσβατους χωματόδρομους, ενώ παράλληλα κάνει τη ζωή πιο εύκολη σε λιγότερο έμπειρους αναβάτες στην οδήγηση εκτός δρόμου.

Το Rally Riding Mode, από την άλλη, με πλήρη ισχύ κινητήρα και μειωμένη παρέμβαση από τα ηλεκτρονικά συστήματα, έχει σχεδιαστεί για πιο έμπειρους αναβάτες που θέλουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες της DesertX στο χώμα.

Κάθε riding mode επίσης, χάρη στην παρουσία της αδρανειακής μονάδας (Inertial Measurement Unit) της Bosch, μπορεί να αλλάξει τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας σύμφωνα με τις επιθυμίες του αναβάτη, αλλάζοντας τα επίπεδα παρέμβασης των διαφόρων ηλεκτρονικών: φρένο κινητήρα (EBC), Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down και ABS Cornering.

Το ABS Cornering, συγκεκριμένα, μπορεί να ρυθμιστεί σε 3 θέσεις για να έχει τη δυνατότητα να προσαρμοστεί σε οποιαδήποτε κατάσταση και ικανότητα/απαιτήσεις του εκάστοτε αναβάτη.

Στο χώμα το ABS Cornering μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί πλήρως μέσω διακόπτη.

Ο πίνακας οργάνων του DesertX είναι κατακόρυφα τοποθετημένος για να προσφέρει ευκρινείς ενδείξεις και πληροφορίες ακόμα και στην όρθια οδήγηση, διαθέτει έγχρωμη οθόνη TFT 5″ υψηλής ανάλυσης και έχει δυνατότητα διασυνδεσιμότητας με το σύστημα πολυμέσων της Ducati που επιτρέπει στον αναβάτη να συνδέσει το τηλέφωνό του και να ακούει μουσική, εισερχόμενες/εξερχόμενες κλήσεις (αλλά και πλοήγηση turn by turn-προαιρετικός εξοπλισμός).

Τα φωτιστικά σώματα είναι full LED, ενώ οι δυο προβολείς έχουν χαρακτηριστικά περιμετρικά δαχτυλίδια DRL, τη στιγμή που το πίσω στοπ είναι εξοπλισμένο με το Ducati Brake Light, ένα σύστημα το οποίο, σε περίπτωση ξαφνικού φρεναρίσματος, ενεργοποιεί αυτόματα το φως που αναβοσβήνει για να ειδοποιήσει τα οχήματα που ακολουθούν.

Γενναία, λοιπόν, η βουτιά της Ducati, μέσω του DesertX, σε μια νέα κατηγορία για την εταιρία και το μόνο που μένει να δούμε είναι πώς θα το υποδεχτεί το κοινό … αν και υποψιαζόμαστε ότι η ανταπόκριση θα είναι πολύ θετική.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!