MotorBike.gr

GPX DEMON GR200R: Μικρό και σπορτίβικο από την Ταϊλάνδη

05/10/2021

 Μια άγνωστη από την Ταϊλάνδη

Μια άγνωστη εταιρία στην Ελλάδα και την Ευρώπη παρουσιάζουμε σήμερα, την Ταϊλανδέζικη GPX που ξεκίνησε πριν από 14 χρόνια ως κατάστημα πώλησης δίτροχων και ATV και σήμερα φιγουράρει ως γνωστή κατασκευάστρια εταιρία σε όλη την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας.

Η ταϊλανδέζικη εταιρία GPX Racing ιδρύθηκε σαν μάρκα το 2007, ξεκινώντας την παραγωγή των μοτοσυκλετών το 2009.

Με εργοστάσιο 35.000 τετραγωνικών μέτρων στο Prachauthit της Ταϊλάνδης, εκτός από την κατασκευή συγκεκριμένων εξαρτημάτων γίνεται και η συναρμολόγηση διαφόρων δίτροχων που έρχονται από εξωτερικούς κατασκευαστές από την Κίνα, την Ταϊβάν, κ.λπ. και “βαφτίζονται” GPX Racing.

Η εταιρία εξάγει δίτροχα και ATV στη Μαλαισία, την Καμπότζη, τις Φιλιππίνες και την Σιγκαπούρη.

Ο ιδρυτής της GPX Racing, o οποίος έχει όνομα σιδηρόδρομο, ξεκίνησε την εμπορική του δραστηριότητα, σε ηλικία 21 ετών (!) με την εισαγωγή ATV.

 

Το 2009 παρουσίασε ένα μικρό μοτοκρός playbike και έφτιαξε ένα πολύ πετυχημένο σύστημα-πρόγραμμα προπόνησης πιτσιρικάδων σε 10 χωμάτινες πίστες της Ταϊλάνδης.

Το 2010 ήρθε η επέκταση της φίρμας και το 2012 κατασκευάστηκε το τρίτο εργοστάσιο, ενώ την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε το πρώτο 125άρι.

Η άνοδος στα 200 κυβικά ήρθε το 2015, ενώ μέχρι το 2017 η GPX Racing είχε φτιάξει μια γκάμα με λίγα μοτοσυκλετάκια 125-150cc. Σύντομα άλλαξε το όνομα της εταιρίας σε σκέτο GPX, αφαιρώντας το “Racing”, που εδώ που τα λέμε… δεν τραβούσε για μοτοσυκλέτα παραγωγής.

Με τη παρουσίαση του GPX Demon 125 η ταϊλανδέζικη εταιρία παρουσίασε μεγάλη επιτυχία και κάποια στιγμή για να προλάβει την παραγωγή υποχρεώθηκε να παράγει και 1.000 μονάδες την ημέρα (!).

Mεγάλη ζήτηση δείχνει να έχει και το νέο GPX Demon GR200R που παρουσιάζουμε, ενώ σήμερα η γκάμα της εταιρίας φτάνει σήμερα τα 16 μοντέλα.

Μερικά από τα μοντέλα είναι καθαρότατα rebadge δηλαδή μοτοσυκλέτες στις οποίες αλλάζουν μόνο τα λογότυπα. Για παράδειγμα το γνωστό μας Voge 300 AC της Loncin, πηγαίνει στην Ταϊλάνδη σαν GPX Mad 300!

Το GPX Demon GR200R είναι ένα πολύ προσεκτικά σχεδιασμένο και πολύ όμορφο μοτοσυκλετάκι που άνετα θα “έπαιζε” και στην ελληνκική αγορά αφού και προσιτής ιπποδύναμης είναι και προσιτής τιμής… άρα ότι πρέπει.

“Σκυφτό” μπροστά με κρυμμένα τα LED προβολάκια του για να μην παρεμβαίνουν στην αισθητική της αεροδυναμικής, με όμορφα πλαϊνά φέρινγκ και το ίδιο καλή ουρά.

Το πλαίσιο είναι χωροδικτύωμα βαμμένο κόκκινο, ο διβάλβιδος υγρόψυκτος κινητήρας είναι 198 κυβικών τετράχρονος, με ψεκασμό Delphi και εξάρι κιβώτιο που αποδίδει 17,2 ίππους στις 6.500 στροφές.

To πιρούνι στην μπροστινή ανάρτηση είναι ανάποδο και το αμορτισέρ πίσω ένα, με συνδέσμους για να επιτυγχάνεται προοδευτικότητα στην ανάρτηση. Ποιοτικά εξαρτήματα συνοδεύουν την κατασκευή, λάστιχα Pirelli Angel, αλυσίδα DID, αναρτήσεις YSS, κ.λπ.

Δισκόφρενα με διέμβολες δαγκάνες συναντάμε μπροστά και πίσω και το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας δεν ξεπερνάει τα 160 κιλά.

Βλέπετε λοιπόν τι όμορφες μοτοσυκλέτες – έστω και μικρές – μπορούν να φτιάξουν ακόμα και μικρές εταιρίες σαν την GPX;

Ναι, όπως καταλαβαίνετε δεν θα ήταν καθόλου κακή ιδέα να βλέπαμε τα GPX και στην Ελλάδα (άσε που το μοντέλο λέγεται GR…), ειδικά αν διατηρούσαν τη χαμηλή τους τιμή, αφού η ανάγκη για μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτες ολοένα και μεγαλώνει.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!