MotorBike.gr

HARLEY-DAVIDSON PAN AMERICA 1250: Παρουσιάζεται σε δυο μήνες

17/12/2020

Η αισθητική του “κύβου”, δια χειρός Harley

Το πρώτο Adventure παραγωγής της HarleyDavidson βρίσκεται προ των πυλών, με την εταιρία να ανακοινώνει την ημερομηνία –  στις 22 Φεβρουαρίου του 2021 – κατά την οποία θα γίνει η επίσημη, αλλά εξ αποστάσεως λόγω πανδημίας, εικονική παρουσίασή του. Διαβάστε τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για αυτό.

Πρώτα απ΄όλα, η HarleyDavidson δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο Pan America, καθώς είναι επί της ουσίας το πρώτο της μοντέλο που κατασκευάζεται με γνώμονα την ευρωπαϊκή κατά κύριο λόγο αγορά, όπου τα Adventure είναι πολύ πιο δημοφιλή από τις ΗΠΑ.


Στις 19 Ιανουαρίου θα παρουσιαστούν όλα τα νέα μοντέλα της
HD, ωστόσο η εταιρία επέλεξε μια διαφορετική ημερομηνία για ένα τόσο ξεχωριστό της μοντέλο, την 22α Φεβρουαρίου, οπότε και το Pan America θα παρουσιαστεί κατ΄αποκλειστικότητα, λαμβάνοντας όλη την προσοχή που του αξίζει.

Πριν συνεχίσουμε με τα όσα τεχνικά γνωρίζουμε μέχρι στιγμής, ας ασχοληθούμε με αυτό που οι αγγλοσάξονες ονομάζουν “ελέφαντα στο δωμάτιο”, δηλαδή ένα προφανές ζήτημα ή θέμα, το οποίο αγνοείται ή παρακάμπτεται τεχνηέντως και αμήχανα, λόγω ευγένειας ή άλλων σκοπιμοτήτων. Εμείς δεν θα το παρακάμψουμε… θα μιλήσουμε για τον ελέφαντα.


Εντάξει, λοιπόν, η εμφάνιση του
Pan America είναι ασυνήθιστη, αιρετική, δύσπεπτη ή όποιο άλλο επίθετο θέλετε να της προσδώσετε.

Δεν διαφωνούμε σε ό,τι αφορά την διαφορετικότητά της, από την άλλη βέβαια βρίσκουμε πολύ τολμηρή και σημειολογικά ορθή την απόφαση για αυτή τη σχεδιαστική διαφορετικότητα.


H ΗarleyDavidson θα μπορούσε απλά να αντιγράψει και να μιμηθεί τα BMW GS, τα οποία, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, όλοι έχουν κοπιάρει, σε μικρό ή σε εξόφθαλμο και ξεδιάντροπο βαθμό.

Δεν το έκανε και της αξίζει – μπράβο για αυτό. Τώρα σε ό,τι αφορά το θέμα της σχεδίασης αυτής καθεαυτής, ήταν καταδικασμένη να είναι «αιρετική», αφού αιρετική ήταν και η απόφαση της εταιρίας να εισέλθει στην ανταγωνιστική αυτή κατηγορία.


Φυσικά και έχει δικαίωμα ο καθένας να εκφράσει τις οποίες αισθητικές διαφωνίες του για τις γραμμές και τις γωνίες και τους όγκους και τις παραφωνίες του σχεδιασμού του Harley Davidson Pan America 1250, αλλά να θυμίσουμε ότι αντίστοιχο κράξιμο είχε πέσει για πολλά μοντέλα στο παρελθόν, τα οποία στις μέρες μας είναι απολύτως αποδεκτά κι έχουν δημιουργήσει την δική τους σχολή.

Και για τα DR Big της Suzuki λέγανε πολλοί διάφορα και για το πρώτο R1100GS (ω ναι…) της BMW, που έφαγε τρελό bullying για το μπροστινό φτερό και την μάσκα του. Για δείτε σήμερα πώς μνημονεύονται…


Αφού το λύσαμε αυτό, με την έννοια του ότι… “ο καιρός θα δείξει”, ας ασχοληθούμε και με τα πιο ουσιώδη.
H μοτοσυκλέτα, αν δεν την προλάβει κάποια έκπληξη στις 19 Ιανουαρίου, θα είναι η πρώτη της HarleyDavidson που θα φέρει τη μεγάλη έκδοση της νέας σειράς κινητήρων Revolution Max, που έχει σχεδιάσει και εξελίξει η εταιρία.

Πρόκειται για έναν V-2 κινητήρα με περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων στις 60 μοίρες. Πλήρως υγρόψυκτος, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και χωρητικότητα 1250 κ.εκ., αποδίδει 147 ίππους και 12,4 kgm ροπής, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τη HarleyDavdidson, που αποζητά το άνοιγμά της σε νέες αγορές.


Το πλαίσιο του Harley Davidson Pan America 1250 είναι ατσάλινο, με τον κινητήρα να αποτελεί δομικό μέρος αυτού, ενώ το υποπλαίσιο είναι επίσης κατασκευασμένο από ατσάλι, σε διάταξη χωροδικτυώματος. Στον τομέα των αναρτήσεων ξέρουμε ότι αυτές θα αποτελούν ημιενεργητικές, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες μονάδες, με ανεστραμμένο πιρούνι μπροστά και μονό αμορτισέρ πίσω.

Η τελευταία προσπάθεια της Harley-Davidson στις μοτοσυκλέτες on-off Adventure είχε έρθει το 2008 στη μορφή του Buell Ulysses XΒ12Χ και πάλι με ιδιαίτερη αισθητική

Τα φρένα είναι φυσικά εντυπωσιακά, δεν γινόταν αλλιώς δεδομένης της κατηγορίας στην οποία θα επιχειρήσει να εισέλθει το Pan America, δύο δίσκοι διαμέτρου 320 χλστ με τετραπίστονες και ακτινικής έδρασης δαγκάνες.

Αναμενόμενα συναντούμε έναν τροχό 19 ιντσών μπροστά, με τον πίσω στις 17 ίντσες, ακτινωτοί και οι δύο, αλλά με δυνατότητα τοποθέτησης tubeless ελαστικών, Michelin Anakee Wild στην προκειμένη περίπτωση, αν κρίνουμε από τις φωτογραφίες.

Ομολογουμένως μια τολμηρή επιλογή στα ελαστικά, τα οποία έχουν κατανομή 50-50 στο ποσοστό χρήσης μεταξύ ασφάλτου και χώματος.

Είναι τόσο σίγουρη η Harley-Davidson για τις δυνατότητες του μοντέλου της; Ευελπιστεί ότι αυτή θα είναι η χρήση που του επιφυλάσσουν οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες; Μήπως υπάρξουν τελικά δύο εκδόσεις;

Υπομονή, σε δύο περίπου μήνες θα τα μάθουμε όλα, συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού, που αναμένεται να βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, όπως και των αξεσουάρ, που λογικά θα συμπληρώνουν ένα μικρό… τόμο.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!