MotorBike.gr

HONDA: Έρχονται Honda CB-Χ 1100 και NT-V 1100

09/06/2021

Ένα Crossover και ένα Touring, με τον κινητήρα του Africa, για το μέλλον

“Κάντε το όπως τα NC φαίνεται πως είναι το πρόσταγμα που έχει δοθεί στους υπευθύνους ανάπτυξης για τη γκάμα της Honda, αφού ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των Africa, πρόκειται -όπως όλα δείχνουν- να τοποθετηθεί σε δύο νέα μοντέλα, τα οποία θα συμπληρώσουν ιδανικά το εύρος των διαθέσιμων μοτοσυκλετών άνω των 1000 cc

Ακόμα δεν είναι γνωστό βέβαια κατά πόσο θα ακολουθηθεί η modular φιλοσοφία της σειράς NC (βλ. Forza 750, X-ADV, NC, κ.λπ), μιας και το πλαίσιο των Africa είναι μάλλον δύσκολο να αποτελέσει δομική μονάδα για αυτά τα δύο νέα μοντέλα.

Ωστόσο ο κινητήρας, ο εκπληκτικός δικύλινδρος σε σειρά που μας έχει εντυπωσιάσει με την απόδοσή του, ταιριάζει κουτί, με την έννοια ότι τα χαρακτηριστικά της απόδοσής του είναι ό,τι πρέπει για της κατηγορίες στις οποίες θα επιχειρήσει η Honda να εισέλθει.

Το Honda CB1100X είναι ένα crossover μοντέλο, το οποίο θα βρεθεί αντιμέτωπο τόσο με ιαπωνικό όσο και με ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Θέση οδήγησης και άνεση από τα OnOff / Adventure, αλλά τροχοί με διάμετρο 17 ιντσών, ασφάλτινα ελαστικά και γενικά στήσιμο με γνώμονα την απόδοση εντός δρόμου, με το χώμα να είναι απλά μια μακρινή ανάμνηση.

Με αυτό τον τρόπο θα διαφοροποιηθεί έντονα από το αδελφάκι του Africa Twin, και θα καλύψει μια κατηγορία μεγάλου εμπορικού ενδιαφέροντος.

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με αυτό, το θέμα είναι ότι τα crossover είναι αν μη τι άλλο «τίμια» όσον αφορά την τοποθέτησή τους και αρέσουν, αν κρίνουμε από τη δημοτικότητα που έχουν προτάσεις άλλων κατασκευαστών.

Η Honda είχε παρουσία στην κατηγορία με το VFR800X Crossrunner,  αλλά μετά τη διακοπή της παραγωγής του έχει δημιουργηθεί ένα κενό στη γκάμα της και το NC750X δεν αρκεί για να το καλύψει, όχι τουλάχιστον όταν ο ανταγωνισμός «παίζει» στα 900cc +.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, η παρουσίαση του συγκεκριμένου μοντέλου θεωρείται πολύ πιθανή και μάλιστα ισχυροποιείται ακόμη περισσότερο από κάποια σχέδια που είχε κατοχυρώσει η Honda πριν μερικούς μήνες, τα οποία απεικόνιζαν τον κινητήρα του Africa σε ένα πλαίσιο που θύμιζε πολύ μια crossover υλοποίηση μοντέλου. Πέραν του Honda CBX, έχει ξεκινήσει όμως και μια παράλληλη φημολογία, στο ίδιο μοτίβο, που θέλει χρήση του κινητήρα από το Africa, αλλά αυτή αφορά την επιστροφή ενός ονόματος που πολλοί ίσως να έχουν ξεχάσει. Το Honda NTV Deauville, που το γνωρίσαμε σε εκδόσεις 650 και 700, φέροντας τους αντίστοιχους V2 κινητήρες από τα Transalp, φαίνεται λοιπόν πως επιστρέφει.

Η Honda έχει κατοχυρώσει την ονομασία NTV εκ νέου στην Ευρώπη και δεδομένου ότι τα NC και Forza 750 καλύπτουν αρκετά καλά τους μεσαίους κυβισμούς, άρα NTV 750 δύσκολο (αλλά όχι απίθανο) να υπάρξει, μάλλον θα το δούμε και αυτό με το μοτέρ του Africa σε μια touring/sport touring έκδοση.

Όπως με το CBX, έτσι και σε αυτή την περίπτωση η Honda δεν έχει πλέον κάποιο μοντέλο στη γκάμα της που να καλύπτει αυτή την χρήση, αν και η αλήθεια είναι ότι η κατηγορία δεν είναι τόσο δημοφιλής όσο στο παρελθόν. Ίσως λοιπόν μια ανάμιξη των χαρακτηριστικών του Deauville με αυτά των CBF να αποτελεί μια καλύτερη τοποθέτηση.

Σε κάθε περίπτωση, τα νέα αυτά μοντέλα δεν θα τα δούμε νωρίτερα από το 2022, οπότε, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει προγραμματιστεί η παρουσίαση τους.

Το σίγουρο είναι, όπως ήδη αναφέρθηκε, ότι το μοτέρ του Africa ταιριάζει πολύ και στις δύο περιπτώσεις, ενώ όπως και στo Adventure μοντέλο, αναμένονται εκδόσεις με συμβατικό αλλά και DCT κιβώτιο.

Oι φωτογραφίες των μοντέλων στο άρθρο, αποτελούν ψηφιακές δημιουργίες από το γιαπωνέζικο διαδικτυακό περιοδικό Young Machine (CB1100X) και το γαλλικό Motostation (ΝΤ1100V)

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!