MotorBike.gr

HONDA AFRICA TWIN 1100, 2020: Ριζικές αλλαγές, ερχομός και τιμές

24/09/2019

Οι βασίλισσες της Αφρικής στη νέα εποχή

Αυξήθηκε ο κυβισμός και η ιπποδύναμη. Μειώθηκε το συνολικό βάρος. Άλλαξε το πλαίσιο και το ψαλίδι. Μπήκαν νέες πινελιές στην εμφάνιση, αλλά και οθόνη TFT, τονίστηκε η χρήση στο χώμα. Εφοδιάστηκε με νέα ηλεκτρονικά συστήματα και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις. Η Honda Africa Twin ανανεώθηκε σε όλους τους τομείς και κοιτάζει με θάρρος τη νέα, τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα.

Απλή Africa Twin αριστερά και Africa Twin Adventure Sports δεξιά

Τρία χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση, την επαναφορά δηλαδή, του θρυλικού ονόματος Africa Twin, στο προσκήνιο – ενώ είχε γίνει στο ενδιάμεσο ένα “ρετουσάρισμα” με την προσθήκη ηλεκτρονικού γκαζιού (ride by wire) 3 επιλογές riding modes και traction control – οι σχεδιαστές της Honda ξεκίνησαν από το λευκό χαρτί. Και οι δυο εκδόσεις, η Africa Twin και η Africa Twin Adventure Sports του 2020 έχουν διαφοροποιηθεί σε πλήθος σημείων σε σύγκριση με τις εκδόσεις που αντικαθιστούν.

Οι αλλαγές είναι πολλές και καλό είναι να τις δούμε επιγραμματικά:

  • Βελτιωμένος δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας με 1.100 κυβικά (από τα 1.000 που ήταν πριν) και αυξημένη ιπποδύναμη στους 100,5 ίππους (αύξηση 7%) και 10,7kgm ροπής (αύξηση και 6%).
  • Τέσσερα riding modes και δύο ακόμα που επιλέγει ο αναβάτης και επεμβαίνουν στην απόδοση της δύναμης, το φρενάρισμα του κινητήρα στο κλείσιμο του γκαζιού, το Traction Control, τον έλεγχο σούζας και το Cornering ABS.

Africa Twin Adventure Sports

Africa Twin Adventure Sports

  • Νέα κεντρική μονάδα διαχείρισης IMU (Inertial Measurement Unit, Μονάδα Αδρανειακών Μετρήσεων) 6 αξόνων στον στάνταρ εξοπλισμό. Η IMU επεμβαίνει στο Cornering ABS και στον έλεγχο της ανύψωσης του μπροστινού (στο άνοιγμα του γκαζιού) τροχού αλλά και του πίσω τροχού κατά το έντονο φρενάρισμα.
  • Μειωμένο βάρος κατά πέντε κιλά (226 kg γεμάτη) και καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο. “Δίαιτα” έχει γίνει παντού, σε: κινητήρα, πλαίσιο και ψαλίδι.
  • Έγχρωμη TFT ψηφιακή οθόνη 6,5 ιντσών, με Apple CarPlay, Bluetooth και λειτουργία αφής.

Africa Twin Adventure Sports

  • Η Honda CRF1100L Africa Twin του 2020 έχει γίνει πιο λιγνή και “χωματερή”, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην οδήγηση εκτός δρόμου. Η “περιπετειώδης” αδελφή της, η Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, που προορίζεται για πιο τουριστική χρήση, έχει πλατύνει μπροστά στο φέρινγκ, ενώ μπορεί να αποκτηθεί και με τις νέες ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις EERA. Και οι δυο εκδόσεις διατίθενται – με υψηλότερη τιμή αγοράς – με αυτόματα/ημιαυτόματα κιβώτια DCT.

Africa Twin Adventure Sports Tricolor

Africa Twin

Εμφάνιση

Έχουν γίνει προσεκτικές αλλαγές στην εμφάνιση για να μην αλλάξει η συνολική εικόνα. Η ζελατίνα του φέρινγκ είναι πιο κοντή, προσφέροντας καλύτερο οπτικό πεδίο και το τιμόνι είναι πιο ψηλά τοποθετημένο, ενώ δεν έχει αλλάξει το ύψος της σέλας στα 850-870mm. Στενότερη είναι η ούρα και το οπίσθιο τμήμα της σέλας. Τα δυο LED προβολάκια είναι τοποθετημένα ψηλότερα, υπάρχουν φώτα ημέρας DRL και έχει αλλάξει – πολύ ορθά – το όργανο που είναι πλέον μια έγχρωμη TFT οθόνη 6,5 ιντσών, με τα χαρακτηριστικά που είπαμε παραπάνω.

Κινητήρας και περιφερειακά

Ο φρεσκαρισμένος και βελτιωμένος κινητήρας είναι καταρχάς προδιαγραφών Euro5. Δικύλινδρος σε σειρά, με 1.084 cc που αφήνει πίσω του τον 998 cc Euro4 και έχει μεταβληθεί σε διάφορα σημεία, όπως κεφαλή, ψεκασμός, χρονισμός βαλβίδων, χιτώνια από αλουμίνιο, εξάτμιση κ.α. Η απόδοση έχει ανέβει στους 100,5 ίππους στις 7.500rpm και η ροπή στα 10,7kgm στις 6.250rpm.

Africa Twin

Africa Twin Adventure Sports

Έχουν αλλάξει σχεδίαση οι κεφαλές των κυλίνδρων και οι θάλαμοι καύσης. Αλλαγμένα είναι και τα σώματα του ψεκασμού των 46mm, όπως και ο προγραμματισμός της ECU, και η γωνία τοποθέτησης των μπεκ. Παραμένει ένας ο επικεφαλής εκκεντροφόρος, αλλά έχει αλλάξει ο χρονισμός των βαλβίδων όπως και το βύθισμά τους.

Βελτιωμένος είναι και ο συμπλέκτης με νέους ξανασχεδιασμένους δίσκους, με ελαφρύτερα ελατήρια και μαλακότερη στο πάτημα μανέτα συμπλέκτη στο τιμόνι. Quickshifter υπάρχει στον εξτρά εξοπλισμό.

Πλαίσιο, ηλεκτρονικά

Το πλαίσιο είναι ανασχεδιασμένο κι ενισχυμένο σε καίρια σημεία, αλλά ελαφρύτερο παράλληλα, με αφαιρούμενο υποπλαίσιο. Ελαφρύτερο και ισχυρότερο είναι το ψαλίδι που βασίζεται σαν σχεδίαση σε αυτό του μοτοκρός μοντέλου CRF450R.

Africa Twin Adventure Sports

Africa Twin Adventure Sports

Με πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων είναι εφοδιασμένες πλέον οι Africa Twin, σε αντίθεση με το παρελθόν, που μάλλον σαν λιτές χαρακτηρίζονταν. Η νέα μονάδα αδρανειακών μετρήσεων IMU 6 αξόνων (Bosch MM7.10) έρχεται μαζί με Ride by Wire, Honda Selectable Torque Control (HSTC – Το Traction Control της Honda), αλλά και για πρώτη φορά, Cruise Control, Cornering ABS, Wheelie Control, Rear Lift Control και Emergency Stop Signals – που αναβοσβήνουν αυτόματα τα φλας σε απότομο φρενάρισμα ανάγκης.

Africa Twin

Έξι riding modes έχει στη διάθεσή του ο αναβάτης: 4 στάνταρ (Tour, Urban, Gravel και Off-road) με διαφορές σε απόδοση, φρένο κινητήρα και ABS, καθώς και 2 εξειδικευμένα (User mode), με επιλογές του αναβάτη.

Διαφορές μεταξύ τους

Η Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, με όνομα σιδηρόδρομο έχει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ στα 24,8 λίτρα και αυτονομία άνω των 500 χιλιομέτρων σύμφωνα με την εταιρία, πλατύτερο φέρινγκ, ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε 5 θέσεις και θερμαινόμενα, αλλά και tubeless ελαστικά σε αντίθεση με την απλή Africa που φοράει σαμπρέλες.

H Honda Africa Twin Adventure Sports που είναι η πιο ταξιδιάρικη-adventure έκδοση της Africa Twin, πέρα από την έκδοση με τις “κοινές” αναρτήσεις της Showa, θα διατίθεται και σε έκδοση με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις (EERA) και πάλι της Showa.

Οι EERA θα έχουν τέσσερα modes (Soft, Mid, Hard και Off-Road) και παράλληλα η προφόρτιση των αναρτήσεων θα μπορεί να ρυθμιστεί ηλεκτρονικά και πάλι σε τέσσερις θέσεις, ενώ θα υπάρχει και μια ρύθμιση των προτιμήσεων του αναβάτη.

Και με κιβώτιο DCT

Η Honda θα διαθέσει και τα δυο μοντέλα σε έκδοση με Dual Clutch Transmission, αφού έχει πουλήσει μέχρι σήμερα πάνω από 100.000 μοτοσυκλέτες με αυτό το κιβώτιο στην Ευρώπη, από το 2009 που εμφανίστηκε πάνω στο VFR1200F.

Africa Twin Adventure Sports

Παράλληλα, από τις 87.000 Africa Twin που έχουν πουληθεί παγκοσμίως από το 2016 μέχρι σήμερα, οι μισές ήταν με DCT. Εξελιγμένο για ακόμα μια φορά το σύστημα συνεργάζεται πλέον με τη νέα μονάδα IMU και σύμφωνα με την εταιρία έχει εξομαλύνει ακόμα περισσότερο τις αλλαγές ταχυτήτων. Οι μοτοσυκλέτες με το DCT επιβαρύνονται κατά 10 κιλά στο συνολικό βάρος.

Χρώματα, τιμές και διάθεση

Η Honda CRF1100L Africa Twin θα διατίθεται σε κόκκινο και μαύρο χρώμα, ενώ η Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports θα έρχεται σε τριχρωμία και σε μαύρο.
Η διάθεση των μοτοσυκλετών στην Ευρώπη θα ανακοινωθεί μετά το ντεμπούτο τους στο σαλόνι του Μιλάνου (EICMA) τον Νοέμβριο (υπολογίστε τις μέσα στους πρώτους μήνες του ’20) και η τιμή τους στην Ελλάδα θα είναι ενδεικτικά στην Ιταλία 14.990 ευρώ για την απλή έκδοση με το συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων, 15.300 για τον σπορ χρωματικό συνδυασμό, 16.490 για την έκδοση  με το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DCT με τα απλά χρώματα, 16.800 για το DCT με τον σπορ χρωματικό συνδυασμό.

Τώρα η Africa Twin Adventure Sports ξεκινά από 18.000 ευρώ για την έκδοση με το συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων και θα φτάνει 19.990 ευρώ για την πλουσιότερη έκδοση με ηλεκτρονικές αναρτήσεις και κιβώτιο ταχυτήτων DCT (δείτε εδώ τις τιμές της Honda).

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!