MotorBike.gr

Honda CB750 Hornet 2023: Ισχυρότερο, ελαφρύτερο, φθηνότερο!

05/10/2022

Mια αναπάντεχη επιστροφή του Hornet

Ισχυρότερο, ελαφρύτερο, οικονομικότερο. Το τρίπτυχο της νέας μοτοσυκλέτας της Honda. Mετά από αναμονή μηνών, το νέο Honda CB750 Hornet έκανε το επίσημο ντεμπούτο του στην έκθεση της Intermot, με μοντέρνα εμφάνιση, “μαζεμένο” βάρος στα 190 kg, κι έναν ολοκαίνουργιο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα, με ιπποδύναμη 90.5 hp και ροπή 7.7 kgm. “Μαζεμένη” ανακοινώθηκε και η τιμή αγοράς του!

Δυόμιση δεκαετίες μετά από την πρώτη εμφάνιση του CB600F Hornet, της γυμνής μοτοσυκλέτας που βασιζόταν στο τετρακύλινδρο CBR600 της εποχής και έγραψε πετυχημένη εμπορική πορεία, το όνομα Hornet επιστρέφει, πάνω σε μια τελείως διαφορετική απ’ όλες τις απόψεις μοτοσυκλέτα.

Η επίσημη παρουσίαση του Honda CB750, μοντέλου 2023, έγινε από τη γιαπωνέζικη εταιρία χθες, την πρώτη μέρα της έκθεσης Intermot 2022 που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στην Κολωνία της Γερμανίας.

Το Honda CB750 Hornet, με ιπποδύναμη κάτι παραπάνω από εννιά δεκάδες ίππων και την τιμή στη Γερμανία να ανακοινώνεται κάτω από τις 8.000 ευρώ, κάνει την έκπληξη, ενώ παράλληλα η Honda φέρνει πίσω στο προσκήνιο ένα μεγάλο όνομα στη μεσαία κατηγορία.

Με όπλο του έναν νέο κινητήρα 755 cc και 90,5 hp, το CB 750 Hornet φιλοδοξεί να γίνει η κορωνίδα των οικονομικών γυμνών μοτοσυκλετών.

Θέλοντας το Hornet να κοντράρει με  ισχυρότερο οπλοστάσιο αλλά και ανταγωνιστική τιμή το πετυχημένο εμπορικά στην Ευρώπη Yamaha MT07 (των 73,4 ίππων και των 184 κιλών) προσφέρει σχεδόν 91 ίππους και βάρος 190 κιλών, με αμφότερες τις μοτοσυκλέτες γεμάτες. Το ρεζερβουάρ του 750 χωράει 15.2 λίτρα καυσίμου.

Είχε γίνει γνωστό πριν εμφανιστεί το Hornet ότι ο κινητήρας ήταν νέας σχεδίασης. Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας δεν έχει καμία σχέση με τον παλιό των NC750, ούτε σαν σχεδίαση, ούτε σαν αρχιτεκτονική, ούτε όσον αφορά την ιπποδύναμη. O κινητήρας των NC αποδίδει 58 ίππους και έχει τους δυο κυλίνδρους του σε ιδιαίτερα επικλινή θέση.

Ο νέος τετραβάλβιδος κινητήρας έχει πολλά κοινά με τον γνωστό κινητήρα της σειράς 1100 του Africa Twin: Ένας μόνο εκκεντροφόρος περιστρέφεται στην κυλινδροκεφαλή και κινεί τις 4 ανά κύλινδρο βαλβίδες και ο στροφαλοφόρος είναι 270 μοιρών.

23YM HONDA CB750 HORNET

Ο κυβισμός των 755 κυβικών εκατοστών προέρχεται από δυο κυλίνδρους με διάμετρο επί διαδρομή 87 x 63,5 mm, ροπή 75 Nm στις 7.250 rpm και μέγιστη ισχύ 90,5 hp στις 9.500 rpm.

Αυτή η απόδοση θα κάνει το Hornet να φτάνει τα 205 km/h.

Η Honda ανακοινώνει την κατανάλωση στα 4,35 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ένας υγρός πολύδισκος συμπλέκτης μερικής ολίσθησης παρέχει τη δύναμη στις 6 σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων.

Η έκπληξη έρχεται και από το πλαίσιο που είναι ολοκαίνουργιο, νέας σχεδίασης με εμφανείς λεπτές σωλήνες στα πλάγιά του, πάνω στο οποίο βιδώνεται ο νέος κινητήρας του Honda CB 750 Hornet.

 

Το σωληνωτό πλαίσιο μειώνει το βάρος τους με διάφορους τρόπους, ενώ επιτυγχάνει τη ζητούμενη ακαμψία και τις ελεγχόμενες ελαστικότητες.

Ένα ανάποδο πιρούνι Showa BP (με κόκκινα στελέχη σε δυο χρωματικούς συνδυασμούς!) καλάμια διαμέτρου 41 χιλιοστών και 130 χιλιοστά διαδρομής, με ίχνος 99 χιλιοστών.

Ένας τροχός 17 ιντσών με ελαστικό 120/70 περιστρέφεται μπροστά, ενώ η επιλογή του πίσω ελαστικού είναι ασυνήθιστη: παρά τις υψηλές επιδόσεις, το Hornet βασίζεται σε ένα σχετικά στενό ελαστικό 160/60 στις 17 ίντσες (περίπου 43 εκατοστά).

Η διάσταση αυτή είναι ευπρόσδεκτη λόγω της ευελιξίας που θα προσφέρει στη μοτοσυκλέτα, ενώ σημειώστε πως υπάρχουν μικρότερης ιπποδύναμης μοτοσυκλέτες που φορούν πίσω λάστιχο 180/55.

Το μονό αμορτισέρ με μοχλικό σύστημα, που διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης, δίνει 150 χιλιοστά διαδρομής τροχού, ενώ η Honda ανακοινώνει μεταξόνιο 1.420 χιλιοστών, και το ύψος της σέλας είναι 795 χιλιοστά.

Στα φρένα συναντάμε δύο ακτινικές δαγκάνες μπροστά της Nissin, με δίσκους διαμέτρου 296 mm δίσκους, ενώ πίσω ένας δίσκος 240 mm αναλαμβάνει το φρενάρισμα.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται, εκτός από την έγχρωμη ψηφιακή οθόνη οργάνων TFT 5 ιντσών με συνδεσιμότητα και Honda Smartphone Voice Control (όχι ακόμα διαθέσιμο στην Ελλάδα), φώτα full LED και φλας με σύστημα έκτακτης ανάγκης Emergency Stop System (ESS), με το οποίο αναβοσβήνουν αυτόματα στο έντονο φρενάρισμα για να ειδοποιούνται αυτοί που το ακολουθούν στο δρόμο.

Πέρα από το δικάναλο ABS, το νέο Hornet είναι εφοδιασμένο με traction control, τρία προγράμματα οδήγησης (βροχή, στάνταρ και σπορ), φρένο κινητήρα που ρυθμίζεται.

Η εμφάνιση είναι ολοκαίνουργια και “ισχνή”, λιτή, με τη μάσκα του προβολέα ιδιαίτερα λεπτή, τη στιγμή που η εταιρική ταυτότητα παραμένει έντονη. Ενδιαφέρον έχουν τα “φτεράκια” που βρίσκονται μπροστά και κάτω από το ντεπόζιτο και τα οποία θυμίζουν αμυδρά τα winglets, τα αεροδυναμικά μικρά φτερά των μοτοσυκλετών MotoGP του Παγκοσμίου, ενώ η λειτουργία τους είναι διαφορετική.

Η Honda έχει φτιάξει ένα πατενταρισμένο σύστημα εισαγωγής αέρα που το λέει Vortex Flow Duct που ωθεί τον αέρα στο φιλτροκούτι για βέλτιστη καύση.

Το νέο Honda CB750 Hornet θα είναι διαθέσιμο σε τέσσερα χρώματα: Λευκό με κόκκινο πλαίσιο, Μαύρο με κόκκινο πλαίσιο και κίτρινο και γκρι/ασημί και τα δυο με μαύρο πλαίσιο.

Η κίνηση από τη Honda έγινε, ο κύβος ερίφθη και έχει ενδιαφέρον να δούμε το αν και κατά πόσο θα διατηρήσει τους δικύλινδρους 750 της σειράς NC, πράγμα πολύ πολύ πιθανό αφού σε αυτούς μπορεί να εφαρμοστεί το σύστημα DCT με το αυτόματο κιβώτιο… κάτι που δεν νομίζουμε να ισχύει στην περίπτωση του νέου κινητήρα του Ηοrnet.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!