MotorBike.gr

HONDA NC750X 2021: Βελτιωμένο παντού το φιλικό “all rounder”

18/05/2021

Ομορφότερο, ελαφρύτερο, ικανότερο

Τo πιο δημοφιλές μοντέλο της σειράς, το Honda NC750Χ ανανεώθηκε, με βελτιώσεις και προσθήκη ηλεκτρονικού εξοπλισμού που ολοκληρώνουν την εικόνα του crossover μεσαίου κυβισμού. H διαφορετική προσέγγιση της Honda αποκτά ακόμη μεγαλύτερη παραμετροποίηση, αποτελώντας μια σύγχρονη, ξεχωριστή και ενδιαφέρουσα πολυχρηστική πρόταση. Το Honda NC750X διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά και η τιμή του ξεκινάει από 8.850 €, ενώ η τιμή του Honda NC750X DCT διαμορφώνεται στα 9.850 €.

Με την παρουσίαση του NC700X το 2012, η Honda μας σύστησε με μια νέα φιλοσοφία περί της allround μετακίνησης. Η μοτοσυκλέτα επένδυε στη ουσία, με έναν ροπάτο κινητήρα, που λειτουργούσε σε χαμηλό φάσμα στροφών, να ανταποκρίνεται εξαιρετικά στις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης αλλά και σε βόλτες έξω από την πόλη για αναψυχή.

Οι τροχοί διαμέτρου 17 ιντσών, το χαμηλό κέντρο βάρους, αλλά κι ένας «απόηχος» από την OnOff κατηγορία να γίνεται αισθητός, κυρίως σε ό,τι αφορά την θέση οδήγησης, δημιουργούσαν ένα ευκολοδήγητο, ευέλικτο και προσαρμοστικό δίτροχο.

Ένα μεγάλο ατού στον τομέα της πρακτικότητας ήταν – και συνεχίζει να είναι – ο αποθηκευτικός χώρος στη θέση που σε άλλες μοτοσυκλέτες υπάρχει το ρεζερβουάρ, ενώ η έκδοση με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT, προσέθετε κι άλλους πόντους στην ευχρηστία και την ευκολία στην οδήγηση.

Η Honda φροντίζει να εξελίσσει συνεχώς την επιτυχημένη (και μοναδική) συνταγή της NC750X, αναβαθμίζοντάς την στο πέρασμα των χρόνων.

Το 2014 απέκτησε +75 cc και από τα 670 έφτασε τα 745 cc. Το 2016, πέρα από την πιο περιπετειώδη αισθητική, προστέθηκαν νέα όργανα, αναβαθμίσεις του DCT και φώτα LED. Το 2018, καινούργια στοιχεία ήταν το Honda Selectable Torque Control δυο επιπέδων και μία έκδοση 47,6 Ps (35kW).

Τα Honda ΝC700X και Honda NC750X έτυχαν θερμής υποδοχής, σημειώνοντας πολύ καλές πωλήσεις, κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά και αποτελούν την πιο επιτυχημένη έκδοση της σειράς των NC μοντέλων της Honda.

Για το 2021 και εν όψει της συμμόρφωσης με τις Euro 5 προδιαγραφές, η Honda προχώρησε σε μια ανανέωση του μοντέλου, διατηρώντας αναλλοίωτη τη βασική του φιλοσοφία, αλλά βελτιώνοντας σε μεγάλο βαθμό επιμέρους τμήματα και στοιχεία.

Η πιο εμφανής αλλαγή, τουλάχιστον οπτικά, αφορά στη σχεδίαση, καθώς το Honda NC750X 2021 δέχεται ένα εκτεταμένο φρεσκάρισμα.

Με την επανασχεδίαση όλων των πλαστικών επιφανειών, με τον νέο προβολέα (LED πάντα) και τη νέα ζελατίνα, η μοτοσυκλέτα αποκτά μια σύγχρονη και δυναμική εμφάνιση, ενώ η κάλυψη από τον αέρα  είναι πιο αποτελεσματική.

Αλλαγές, τις οποίες θα αναλύσουμε στην συνέχεια, επέτρεψαν επίσης την αύξηση της χωρητικότητας του αποθηκευτικού χώρου στην περιοχή του ρεζερβουάρ κατά ένα λίτρο, φθάνοντας τα 23 λίτρα χωρητικότητας, χώρος ικανός για να φιλοξενήσει ένα adventure τύπο κράνους.

Το εξωτερικό κάλυμμα του αποθηκευτικού χώρου φέρει ανθεκτικές ράγες, στις οποίες μπορούν να εφαρμοστούν αξεσουάρ, όπως tank bag για παράδειγμα, ενώ νέο στοιχείο για το 2021 επίσης, είναι η δυνατότητα εγκατάστασης μιας θύρας USBC πάνω αριστερά.


Μια
νέας σχεδίασης LCD οθόνη προβάλλει τις αρκετές πληροφορίες για τη λειτουργική κατάσταση της μοτοσυκλέτας, ενώ στο τιμόνι υπάρχει χειριστήριο για την επιλογή των riding modes.

Νέο είναι και το σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης των alarm σε περίπτωση φρένων πανικού καθώς και τα φλας αυτόματης ακύρωσης.

Τα φλας απενεργοποιούνται επίσης αυτόματα. Αντί να χρησιμοποιεί έναν απλό μηχανισμό μέτρησης χρόνου, το σύστημα συγκρίνει ηλεκτρονικά τη διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός και πίσω τροχού και υπολογίζει πότε να απενεργοποιήσει τις σχετικές προειδοποιήσεις.

Προχωρώντας στις αθέατες αλλά και ουσιώδεις αλλαγές του NC750X 2021 και ξεκινώντας από τον κινητήρα, η Honda κατάφερε να τον συμμορφώσει με τις Euro 5 νόρμες της EE και χωρίς να προσθέσει κυβικά, τον έκανε και ισχυρότερο.

Μεγαλύτερη ιπποδύναμη λοιπόν, στους 57,7 ίππους που αποδίδονται στις 6.750 rpm, με κέρδος +2,8 ίππους, συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση (54,8/6.250 rpm). Σημαντικό στοιχείο επίσης αποτελεί και το ότι το μοτέρ είναι πλέον ελαφρύτερο, κατά 1,2 κιλά.

Όπως αναφέρει η Honda, υπήρξε παράλληλα και μια διεύρυνση της αποδιδόμενης ροπής από τις 5.000 rpm και πάνω, ενώ πλέον τo κόκκινο αρχίζει από τις 7.000 rpm (από τις 6.400 rpm που ήταν πριν).

Η σχεδίαση του υγρόψυκτου, 8-βάλβιδου, δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα της NC750X διασφαλίζει ισχυρές επιδόσεις στις χαμηλές-μεσαίες στροφές, χάρη στην υποτετράγωνη γεωμετρία του με διάμετρο επί διαδρομή πιστονιών στα 77x80mm αλλά και στον στρόφαλο υψηλής αδρανειακής μάζας.

Οι κύλινδροι διατηρούν τη χαρακτηριστική κλίση προς τα εμπρός, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους και απελευθερώνοντας ωφέλιμο χώρο προς το πάνω.

Για το 2021, έχει επίσης αλλάξει ο χρονισμός των βαλβίδων και έχει προστεθεί «ηλεκτρονικό» γκάζι, Throttle By Wire (TBW).

Σε συνδυασμό με βελτιώσεις στην εξάτμιση, ο κινητήρας παράγει περισσότερη ισχύ και έχει υψηλότερο όριο στροφών, με το κόκκινο να βρίσκεται στις 7.000 στροφές. Παράλληλα με την αύξηση της ισχύος, η καμπύλη ροπής είναι υψηλότερη πάνω από τις 5.000 rpm.

Αυτή η πρόσθετη και καλοδεχούμενη «ζωηράδα» του μοτέρ, ενισχύεται από τις αλλαγές στις σχέσεις του κιβωτίου, καθώς και από το μικρότερο κατά 6 κιλά βάρος.

Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά το κιβώτιο του Honda NC750X του 2021, οι μηχανικοί της εταιρίας κόντυναν τις τρεις πρώτες σχέσεις και μάκρυναν τις υπόλοιπες, από την τετάρτη έως την έκτη, προσπαθώντας να πετύχουν έναν καλό συγκερασμό μεταξύ των επιδόσεων από στάση και της οικονομίας στο ταξίδι.


Ειδικά στο ταξίδι, στόχος ήταν η λειτουργία του κινητήρα να μη δημιουργεί προβλήματα κόπωσης στους αναβάτες, αφού
δύο αντικραδασμικοί άξονες προσπαθούν να εξαλείψουν τους κραδασμούς, ακόμα και στις υψηλές στροφές χωρίς όμως να στερούν την απολαυστική αίσθηση που προσφέρει ο στρόφαλος με τα κομβία του στις 270 μοίρες.

Η προσθήκη του συμπλέκτη ολίσθησης/υποβοήθησης για το 2021 καθιστά πιο ελαφριά τη μανέτα κατά 20% και αποτρέπει το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού στα διαδοχικά κατεβάσματα του μηχανικού 6-τάχυτου κιβωτίου κατά την επιβράδυνση.

Ο κινητήρας της Honda NC750X είναι ιδιαίτερα οικονομικός σύμφωνα με τη Honda, που ανακοινώνει επισήμως κατανάλωση 28,3km/l (WMTC mode), μια τιμή η οποία με βάση το χωρητικότητας 14,1 λίτρων ρεζερβουάρ, προσφέρει αυτονομία περίπου 400km.

Η προσθήκη του ηλεκτρονικού γκαζιού, επέτρεψε στην Honda να εξοπλίσει το NC750X με Riding Modes, τρία στον αριθμό, τα οποία ονομάζονται StandardSportRain.

Το όνομά τους περιγράφει προφανώς και το πώς επιδρούν στην απόδοση του κινητήρα και σε ποιες συνθήκες είναι κατάλληλο να χρησιμοποιούνται.

Πέραν της απόδοσης του κινητήρα και του φρένου στο κλείσιμο του γκαζιού, τα Riding Modes επιδρούν επίσης και στην απόδοση του Traction Control (ΗSTC), το οποίο έχει ραφιναριστεί, αποκτώντας πλέον τρία επίπεδα ρύθμισης, έναντι των δύο της προηγούμενης έκδοσης, με την επιλογή της απενεργοποίησης του να παραμένει φυσικά.
Αλλά και τ
ο DCT ρυθμίζεται αναλόγως του επιλεγμένου Riding Mode, σε τέσσερα επίπεδα απόδοσης.

Αναλυτικά, οι ρυθμίσεις των Riding Mode επιδρούν ως εξής:

  • Το SPORT προσφέρει πιο σπορ καμπύλη ισχύος και φρένου κινητήρα, με χαμηλή παρέμβαση του HSTC και DCT mode 4.
  • Το RAIN προσφέρει μειωμένη ισχύ και φρένο κινητήρα, με μέγιστη παρέμβαση του HSTC και Επίπεδο 1 για τη χαρτογράφηση αλλαγών του DCT.
  • Το STANDARD προσφέρει έναν ισορροπημένο συνδυασμό μεταξύ ισχύος και φρένου κινητήρα και παρέμβασης HSTC, και mode 2 για το DCT.
  • Το USER παραμετροποιείται πλήρως από τον αναβάτη, προσφέροντας δυνατότητα συνδυασμών ισχύος και φρένου κινητήρα (χαμηλή/μεσαία/υψηλή) και παρέμβασης του HSTC (χαμηλή/μεσαία/υψηλή/απενεργοποίηση) και τέσσερεις χαρτογραφήσεις αλλαγών για το DCT.

To πλαίσιο του ΝC750X παραμένει ατσάλινο σωληνωτό αλλά επανασχεδιασμένο, μέσω μιας σχολαστικής διαδικασίας και της χρήσης σωλήνων μεταβλητού πάχους και διατομής.

Τα αποτέλεσμα είναι μείωση του βάρους κατά 1,8kg σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αλλά και απελευθέρωση χώρου, αλλάζοντας τη θέση της μπαταρίας και επανασχεδιάζοντας το φιλτροκούτι, εξ ου και η αύξηση του αποθηκευτικού χώρου στο ρεζεβουάρ , στην οποία αναφερθήκαμε πιο πάνω.

Η γεωμετρία της μοτοσυκλέτας δεν παρουσιάζει αλλαγές. Η γωνία κάστερ παραμένει στις 27 μοίρες και το ίχνος του τροχού είναι στα 110mm, με μεταξόνιο 1.525mm (1.535mm DCT). Το βάρος είναι στα 214kg για την απλή έκδοση και στα 224kg για την έκδοση DCT, 6kg ελαφρύτερο και στις δύο περιπτώσεις, συγκριτικά με τις προκάτοχες εκδόσεις αντιστοίχως.

Μια σημαντική αλλαγή είναι αυτή στις διαδρομές των αναρτήσεων, που μειώθηκαν σημαντικά! Από τα 153,5 mm η διαδρομή στο πιρούνι μειώθηκε στα 120 mm και από τα 150 mm η διαδρομή στο αμορτισέρ μειώθηκε στα 130 mm.

Το τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41mm χρησιμοποιεί βαλβίδες τεχνολογίας Showa Dual Bending Valves για βελτιστοποιημένες αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς.

Αυτό επιτρέπει στη δύναμη απόσβεσης να μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα του εμβόλου του πιρουνιού (ακόμα και στις χαμηλές ταχύτητες), βελτιώνοντας την οδηγική ποιότητα και άνεση. Ουσιαστικά προσομοιώνει τη λειτουργία ενός cartridge πιρουνιού, χωρίς το βάρος και την πολυπλοκότητα αυτού.

Το πίσω μονό αμορτισέρ ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και εδράζεται σε προοδευτικό μοχλικό σύστημα τύπου ProLink.

Μπορεί η μείωση, τουλάχιστον όταν δεν αφορά το βάρος, να έχει αρνητική χροιά στον κόσμο των τεχνικών χαρακτηριστικών μιας μοτοσυκλέτας, ωστόσο σε ό,τι αφορά τις διαδρομές των αναρτήσεων και δεδομένου του ότι το Honda NC750X είναι επί της ουσίας street μοντέλο, η κίνηση αυτή της Honda είναι καλοδεχούμενη.

Πόσο μάλλον, όταν αναφέρεται ότι οι αναρτήσεις έχουν νέες εργοστασιακές ρυθμίσεις, με αναθεώρηση των αποσβέσεων συμπίεσης και επαναφοράς.

Οι μικρότερες διαδρομές αναρτήσεων επέφεραν και μείωση στο ύψος της σέλας που πλέον απέχει 800 πολύ φιλικά χιλιοστά από το έδαφος, όταν στην προηγούμενη έκδοση βρισκόταν στα 830 mm


Ο μπροστινός δίσκος – τ
ύπου μαργαρίτα των 320 mm με τη διπίστονη δαγκάνα εξασφαλίζει ευκολία ελέγχου στο φρενάρισμα και συνεργάζεται με πίσω δίσκο – τύπου μαργαρίτα 240 mm και μονοπίστονη δαγκάνα.

Ένα δικάναλο ABS αποτρέπει το ενδεχόμενο μπλοκαρίσματος του τροχού κατά το φρενάρισμα σε βρεγμένο και εν γένει ολισθηρό οδόστρωμα.

Οι τροχοί κατασκευάζονται από χυτό αλουμίνιο και έχουν διάμετρο 17 ιντσών, φέροντας ελαστικά διαστάσεων 120/70 και 160/60, μπροστά και πίσω αντίστοιχα.

Μία πλήρης γκάμα γνήσιων αξεσουάρ Honda διατίθενται για την NC750X και περιλαμβάνει:

-Θύρα φόρτισης USBC στον αποθηκευτικό χώρο
-Πίσω σχάρα
-38
L / 50L top box με αλουμινένιο/ασορτί ένθετα
-Πλαϊνές βαλίτσες
-Πλαϊνές βαλίτσες – δεξιά 26L, αριστερά 33L με αλουμινένιο/ασορτί ένθετο
-Ψηλή ζελατίνα
-Εκτροπείς αέρα για τα πόδια
-Πλευρικές μπάρες προστασίας με φινίρισμα
Metallic Silver
-Φώτα ομίχλης
-Θερμαινόμενα γκριπ

Περισσότερες πληροφορίες: www.honda-motorcycles.gr

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!