MotorBike.gr

Kawasaki Ζ Η2 SE, ZX10R 2021: Κολασμένα!

10/02/2021

H καταιγίδα του Akashi

Μπορεί αυτές οι μοτοσυκλέτες να αποτελούν ανεκπλήρωτα όνειρα για τους περισσότερους από εμάς, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι απαγορεύεται και η αναφορά σε αυτές. Από πότε, δηλαδή, απαγορεύονται τα όνειρα που ακούν στα ονόματα Kawasaki Z H2 SE και Kawasaki ZX-10R;

Kawasaki Z H2 SE

Το 2020 η Kawasaki έφερε τα πάνω κάτω στην κατηγορία των streetfighter, παρουσιάζοντας την Ζ Η2, μια γυμνή μοτοσυκλέτα με τετρακύλινδρο κινητήρα ενός λίτρου και κομπρέσορα. Ένα χρόνο μετά, προσθέτει και μια δεύτερη έκδοση, το Z H2 SE, που αποτελεί μια αναβαθμισμένη σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό επιλογή.

Το σημαντικότερο νέο στοιχείο είναι οι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες ημιενεργητικές αναρτήσεις Showa Skyhook EERA, που αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι SFFCA 43 mm και μονό αμορτισέρ BFRC.

Οι αναρτήσεις αυτές προσαρμόζουν τις αποσβέσεις τους σε πραγματικό χρόνο, λαμβάνοντας δεδομένα από την IMU και την ECU της μοτοσυκλέτας, έτσι ώστε η ρύθμισή τους να είναι η βέλτιστη δυνατή σε κάθε οδηγικό σενάριο.

Μια άλλη σημαντική προσθήκη στην μοτοσυκλέτα, είναι η τοποθέτηση δαγκανών μπροστά, από την σειρά Stylema της Βrembo, που αναβαθμίζουν τον τομέα στην πέδησης. Ελαφρύτερες και πιο αποδοτικές, προσφέρουν μεγαλύτερη ακρίβεια και αίσθηση στο φρενάρισμα και πετυχαίνουν αποτελεσματικότερη απαγωγή θερμοκρασίας.

Ο κινητήρας παραμένει ως έχει, με τα 998 cc να παράγουν μια ισχύ της τάξεως των 200 ίππων στις 11.000 rpm και μια εντυπωσιακή τιμή ροπής που κορυφώνεται στις 8.500 rpm, με 14 kgm!

Kawasaki ZX-10R

Ή με άλλα λόγια, η μοτοσυκλέτα που θα δρέψει και θα εξαργυρώσει την παντοκρατορία της Kawasaki στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, το οποίο έχει “καταληστέψει” τα τελευταία παίρνοντας σερί τον έναν τίτλο πίσω από τον άλλο.

Αλλά για να συμβεί αυτό,  έπρεπε πρώτα να συμμορφωθούν με τις  προδιαγραφές Euro 5 και… επί της ευκαιρίας να γίνει και μια γενναία αναβάθμιση. Γιατί πέραν του να φαίνεσαι, πρέπει και να είσαι, ειδικά σε αυτή την πολύ ανταγωνιστική κατηγορία.

Για το 2021 λοιπόν το μενού ανανέωσης της Kawasaki ZX-10R περιλαμβάνει τα εξής:

  • Εuro 5 τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας με χωρητικότητα 998 cc και απόδοση 203 ίππων / 13.200 rpm και 11,7 kgm / 11.400 rpm
  • Βελτιωμένο σύστημα ψύξης λαδιού

  • Επανασχεδιασμένη εξάτμιση
  • Αναθεώρηση στις σχέσεις του κιβωτίου, με «κόντυμα» στις τρεις πρώτες ταχύτητες και μεγαλύτερο πίσω γρανάζι με 41 δόντια (από 39)
  • Μεγαλύτερο κατά 8 mm ψαλίδι και έδραση της άρθρωσής του κατά 1 mm χαμηλότερα στο πλαίσιο.
  • Αύξηση του offset στις τιμονόπλακες κατά 2 mm
  • Αύξηση του μεταξόνιου στα 1.450 mm, από 1.440 mm

  • Clipon τοποθετημένα κατά 10 mm πιο μπροστά και σε πιο ανοικτή θέση
  • Πιο ψηλή κατά 40 mm «bubble» ζελατίνα
  • Νέα σχεδίαση, με εσωτερικά αεροδυναμικά winglets που βελτιώνουν την σταθερότητα
  • Νέοι LED προβολείς

  • Νέα έγχρωμη TFT οθόνη 4,3 ιντσών
  • Cruise Control στον standard εξοπλισμό
  • Bελτιώσεις στη λειτουργία του Τraction Control

Διαθέσιμη αλλά σε περιορισμένο αριθμό μόλις 500 μονάδων, θα είναι και η έκδοση ZX-10RR που απευθύνεται σε αγωνιζόμενους και απαιτείται για να ομολογκάρεται η μοτοσυκλέτα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.

Φέρει πιστόνια και μπιέλες από τιτάνιο της Plank, εκκεντροφόρους με διαφορετικό προφίλ, ενισχυμένα ελατήρια βαλβίδων και δυνατότητα ρύθμισης της γεωμετρίας του πλαισίου.

Το μοντέλο είναι πιο εύστροφο, με την κόκκινη περιοχή στο στροφόμετρο να ξεκινά στις 14.700 rpm, ενώ και η απόδοσή του είναι διαφοροποιημένη αποδίδοντας 204 ίππους στις 14.000 rpm και 11,4 kgm στις 11.700 rpm.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!