MotorBike.gr

KAWASAKI KLX300/300SM 2021: Επιστρέφει μεγαλύτερο, ισχυρότερο!

23/11/2020

Η επιστροφή του πολυτάλαντου KLX, με κινητήρα 300cc

Στο άνοιγμα της αυλαίας της παγκόσμιας παρουσίασης Video Launch της Kawasaki και πίσω από τις πρώτες ντίβες, τα “μεγάλα” Kawasaki ΖΧ-10R και RR και Ζ Η2 SE, εμφανίστηκε σεμνά ένα ολοκαίνουργιο “μικρό” KLX300 που χαρακτηρίστηκε σαν το “perfect trail bike” και που θα αντικαταστήσει το γνωστό μας, πετυχημένο KLX250, το οποίο είχε εξαφανιστεί από τη γκάμα της εταιρίας. Ευχόμαστε το νέο 300 να βρει το δρόμο του και προς την Ευρώπη…

Πολύ καλά ήταν τα νέα για τους μοτοσυκλετιστές που αγαπούν τις μικρές ψευδοεντούρο 250-400 κυβικών, οι οποίες είναι ιδανικές για την Ελλάδα.

Πρόκειται για κυριολεκτικά “παντός εδάφους και χρήσης” μοτοσυκλέτες που καλύπτουν όλο το φάσμα των χρήσεων, από κίνηση στην πόλη, τον αυτοκινητόδρομο, το ταξίδι, το χώμα, αλλά ακόμα και την απαιτητική οδήγηση στο χώμα.

Είναι η κατηγορία που μεγαλούργησε τις προηγούμενες δεκαετίες στην Ελλάδα, εισάγοντας πολλούς ανθρώπους στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, για να τους βοηθήσει να περάσουν μετά σε μεγαλύτερους κυβισμούς και κατηγορίες. Ένα πραγματικό σχολείο, πραγματικών μοτοσυκλετιστών.

Το θέμα εδώ είναι ότι οι αρχικές ανακοινώσεις της Kawasaki δεν αναφέρουν την ευρωπαϊκή αγορά για το νέο 300άρι, αλλά μόνο αυτή των ΗΠΑ. Κι αυτό, αν γίνει τελικά, θα είναι μεγάλο κρίμα.

Το 300 διαθέτει έναν πιο ισχυρό κινητήρα που, σύμφωνα με την Kawasaki, προσφέρει περισσότερη δύναμη και ροπή “διατηρώντας παράλληλα την ελαφριά αίσθηση και την ευκινησία του 250”. Προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί το πόσους ίππους αποδίδει το 300, αλλά υπολογίστε περίπου 4-6 παραπάνω από τους 22 που απέδιδε το 250.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του Kawasaki KLX300 είναι τα παρακάτω:

  • Έχει βασιστεί σε μεγάλο βαθμό στο γνωστό μας KLX250
  • Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας με ψεκασμό, κυβισμού 292cc
  • Εκκίνηση με μίζα
  • Πλήρως ψηφιακά όργανα
  • Αναβαθμισμένα ψυγεία για βελτιωμένη ψύξη
  • Αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών
  • Ευελιξία μοτοσυκλέτας ψευδοεντούρο στο δρόμο

Το νέο Kawasaki KLX300 κινείται από έναν υδρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα δύο εκκεντροφόρων, τεσσάρων βαλβίδων και 292cc.

Ο κινητήρας διαθέτει προφίλ εκκεντροφόρων που προέρχονται από το εκτός δρόμου μοντέλο (playbike που κυκλοφορεί κυρίως στις ΗΠΑ) KLX300R, με κύλινδρο που διαθέτει χιτώνιο με επίστρωση Nicasil.

Το αποτέλεσμα είναι”, λέει η Kawasaki, “η καλή απόκριση γκαζιού που συμπληρώνει μια φιλική προς τον αναβάτη μοτοσυκλέτα με ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και προσφέρει βελτιωμένη αξιοπιστία κινητήρα”. Ένα ελαφρύ πιστόνι, πείρος εμβόλου και μπιέλα συμβάλλουν επίσης στο ανέβασμα των στροφών. Όπως είπαμε παραπάνω δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα η ιπποδύναμη και η ροπή του 300 από την Kawasaki.

Ο κινητήρας έχει ελαφρά κινούμενα μέρη, χάρη στο γεγονός ότι χρησιμοποιείται ένα έκκεντρο για κάθε βαλβίδα (με καπελώτο) κάτι που συμβάλλει επίσης στην καλύτερη απόδοση σε υψηλές στροφές. Η άνεση του αναβάτη σε μεγαλύτερες διαδρομές αυξάνεται επίσης εν μέρει και από τη στήριξη του κινητήρα, πράγμα που χαμηλώνει το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Ένας θάλαμος καύσης pentroof και ένα φλατ πιστόνι προσφέρουν αναλογία συμπίεσης 11.1: 1.

Το σύστημα ψεκασμού καυσίμου συμβάλλει στην καλύτερη τροφοδοσία του κινητήρα σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών και η ηλεκτρική εκκίνηση τον βάζει μπροστά εύκολα.

Ο βελτιστοποιημένος χρονισμός ανάφλεξης και το αντικραδασμικό σύστημα συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του κινητήρα, αυξάνοντας την άνεση του αναβάτη κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών.

Βελτιώσεις στο σύστημα ψύξης, με λεπτότερα ψυγεία προσφέρουν αυξημένη ψύξη. Τα καλύμματα των ψυγείων έχουν σχεδιαστεί ώστε για να κατευθύνουν τον ζεστό αέρα κάτω και μακριά από τα πόδια του αναβάτη, αυξάνοντας την άνεση όταν κολλήσει σε έντονη κίνηση ή όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε ζεστές συνθήκες οδήγησης.

Οι σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων του νέου Kawasaki KLX300 έχουν τέτοια κλιμάκωση ώστε βοηθούν την οδήγηση εντός αλλά και εκτός δρόμου.

Το νέο 300 διαθέτει χαλύβδινο περιμετρικό πλαίσιο υψηλής αντοχής, με γωνία κάστερ 26,7 μοιρών και κοντό μεταξόνιο, παρέχοντας γρήγορη γεωμετρία, ενώ το ελαφρύ, άκαμπτο αλουμινένιο ψαλίδι διατομής D συμβάλλει επίσης στο χαμηλό αναρτώμενο βάρος. Το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας φτάνει τα 138 κιλά (όπως και πριν στο 250).

Το πιρούνι τύπου κασέτας είναι ανεστραμμένο με καλάμια 43 mm και διαθέτει ρυθμιζόμενη απόσβεση συμπίεσης.

Πίσω υπάρχει ανάρτηση Uni-Trak με ένα αμορτισέρ λαδιού-αερίου και συνδέσμους, με ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς, δίνοντας δυνατότητα επιλογής στους αναβάτες, έτσι ώστε να προσαρμόζουν τις ρυθμίσεις της ανάρτησης και να ταιριάζουν καλύτερα σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης.

]Η διαδρομή ανάρτησης είναι 25ο mm μπροστά και 230 mm πίσω.

Και τα φρένα, πέρα από τις αναρτήσεις, έχουν μείνει ίδια με του KLX250. Μια δαγκάνα δύο εμβόλων συνεργάζεται με έναν δίσκο 250 mm μπροστά, ενώ πίσω υπάρχει δαγκάνα μονού εμβόλου με δίσκο 240 mm.

Το KLX300 διαθέτει τροχούς 21 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω, που προορίζονται για χρήση εκτός δρόμου, με την Kawasaki να υπογραμμίζει την ακαμψία των τροχών της νέας μοτοσυκλέτας που “συμβάλλουν στον εύκολο και γρήγορο χειρισμό του 300, προσφέροντας παράλληλα εξαιρετική αντοχή.”

Το KLX300 είναι εφοδιασμένο με τιμόνι τέτοιας σχεδίασης που τοποθετεί τον αναβάτη σε χαλαρή και όρθια θέση, προσφέροντάς του εύκολο έλεγχο κατά την οδήγηση.

Η σέλα απέχει 89 εκατοστά από το έδαφος και το στενό ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα καυσίμου 7,7 λίτρων.

Το όργανο είναι πλήρως ψηφιακό και διαθέτει ψηφιακό ταχύμετρο, στροφόμετρο με μπάρες, ρολόι, χιλιομετρητές και μια σειρά προειδοποιητικών/ενδεικτικών λυχνιών.


Στην παγκόσμια παρουσίαση του Kawasaki KLX300, εκτός από το κλασικό Lime Green -Πράσινο υπήρχε κι ένα Fragment Camo Gray, τύπου καμουφλάζ (μαύρο πλαίσιο, πιρούνι, ψαλίδι και ζάντες).

Παράλληλα, στο press kit της Kawasaki αναφέρεται και το KLX300SM, που πρόκειται για το ίδιο ακριβώς μοντέλο με το απλό KLX – με τροχούς 17 ιντσών και 300άρι δισκόφρενο μπροστά – σε στυλ Supermotard, με διαφορετικά χρώματα.

Αναμένουμε νέα για το αν και κατά πόσον θα εισαχθούν το KLX300 και το KLX300SM στην Ελλάδα (κάτι που ευχόμαστε βεβαίως, αφού οι πληροφορίες λένε ότι πρόκειται για μοντέλα “Βορείου Αμερικής”) και ποια θα είναι η τιμή τους.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!