MotorBike.gr

KAWASAKI Z650RS, 2022: Έρχεται η μεσαία, κλασική “Κάβα”

28/09/2021

Εκεί στο Ακάσι ξεσκονίζουν συχνά τα βιβλία της ιστορίας…

Ξέρει να αποτίει φόρο τιμής στο παρελθόν της, κι επίσης ξέρει να φτιάχνει προσεγμένες ρετρο-μοντέρνες μοτοσυκλέτες η Kawasaki, κι αυτό είναι κάτι που το αποδεικνύει με κάθε ευκαιρία. Αυτή τη φορά,  η εταιρία φέρνει την “ρετρο- επανάσταση” (ή ακόμα πιο εύηχα “Retrovolution”), παρουσιάζοντας πρόωρα τη νέα Kawasaki Z650RS, σαν μοντέλο 2022 παρακαλώ…

Το είχαμε γράψει πριν από ένα μήνα η Kawasaki ετοίμαζε κίνηση στα μεσαία κυβικά, με έμφαση στο κλασικό (διαβάστε εδώ) και στο παρελθόν της.

Μια νέα δικύλινδρη μοτοσυκλέτα με τη νοσταλγία άλλων εποχών να φωνάζει πάνω της, η Z650RS  αντιγράφει τις γραμμές της μεγαλύτερης αδελφής της Kawasaki Z900RS, που παρουσιάστηκε το 2018 και κάμποσοι ήθελαν να αποκτήσουν αλλά δυσκολεύονταν να συμπληρώσουν το αντίτιμο.

 

Σαφώς υπάρχει μια κομψότητα σε κλασικές γραμμές πάνω στη νέα μοτοσυκλέτα του οίκου από το Ακάσι της Ιαπωνίας που θέλει να κερδίσει λίγη αίγλη από τις τιμημένες “Z” των προηγούμενων δεκαετιών.

Θεωρητικά η νέα Kawasaki Z650RS θέλει να μοιάσει στην προγονό της (τετρακύλινδρη όμως) Kawasaki Z650 του 1976, χρησιμοποιώντας μάλιστα το δύσκολο στο μάτι χρώμα που φορούσε η παλιά “Z”, ένα ιδιαίτερο πράσινο μεταλλικό.

 

Οι σχεδιαστές της Kawasaki έβαλαν τα συστατικά που έπρεπε “για να δέσει το ρετρό” (όπως λέμε “να δέσει το γλυκό”…), δηλαδή:

  • Ρεζερβουάρ σχήματος “δάκρυ”
  • Στρογγυλός προβολέας
  • Στρογγυλά αναλογικά όργανα
  • Στενά πλαϊνά καπάκια
  • Χαμηλού αφρώδους σέλα με εξωτερικές ραφές
  • Ουρά “racing” του ’80
  • Ζάντες με πολλά μπράτσα για να θυμίζουν ακτίνες

Ο κινητήρας της Kawasaki Ζ650RS είναι ο γνωστός, αξιόπιστος και αξιόλογος δικύλινδρος σε σειρά των 649cc, που χρησιμοποιείται σε διάφορα μοντέλα, όπως Versys, Z, Vulcan, Ninja και αποδίδει 67 ίππους στις 8.000 rpm. 

 

O 8βάλβιδος κινητήρας είναι ρυθμισμένος έτσι ώστε να δουλεύει καλά στις χαμηλές-μεσαίες στροφές, με ροπή 6,5 kgm στις 6.700 rpm.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6 σχέσεων και υπάρχει συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης.

Το πλαίσιο είναι αυτό της γνωστής τα τελευταία χρόνια διάταξης της Kawasaki, σωληνωτό και τόσο μινιμαλιστικό που ελάχιστα ξεπροβάλλει, με τον κινητήρα -που είναι ενεργό μέρος του- να κυριαρχεί οπτικά.

Οι αναρτήσεις είναι ένα συμβατικό πιρούνι με καλάμια διάμετρου 41 mm μπροστά και ένα αμορτισέρ τοποθετημένο σε μεγάλη κλίση (σχεδόν παράλληλα με το έδαφος) πίσω με συνδέσμους, το οποίο ρυθμίζεται ως προς την προφόρτισή του.

Δυο δίσκοι 300mm με τετραπίστονες δαγκάνες συναντώνται στον μπροστινό τροχό και ένας δίσκος στον πίσω, διαμέτρου 200mm με δαγκάνα ενός εμβόλου, με δικάναλο σύστημα ABS της Bosch.

Οι τροχοί της Kawasaki Z650RS είναι 17 ιντσών και τα λάστιχα είναι διαστάσεων 120/70 μπροστά και 160/60 πίσω. Το βάρος της μοτοσυκλέτας (πλήρης) είναι 187 κιλά.

Το καλλίγραμμο ρεζερβουάρ σχήματος “δάκρυ” έχει χωρητικότητα 12 λίτρων καυσίμου και το ύψος της σέλας είναι στα 820 mm.

Η νέα Kawasaki Z650RS θα κυκλοφορήσει σε τρία χρώματα: Μαύρο μεταλλικό, Πράσινο μεταλλικό και ένα δίχρωμο Γκρι με μαύρο φιλέτο στο ντεπόζιτο.

Η νέα μοτοσυκλέτα της Kawasaki θα διατεθεί μετά τον Φεβρουάριο του 2022 στην ευρωπαϊκή αγορά, με τιμή κοντά στις 8.000 ευρώ (λίγο ακριβότερη θα είναι η δίχρωμη έκδοση).

Ο ανταγωνισμός για τη νέα μοτοσυκλέτα της Kawasaki θα προέλθει όχι μόνο από τα ρετρομοντέρνα μοντέλα, αλλά και τα γυμνά της μεσαίας κατηγορίας 500-750 cc, με την Z650RS να έχει στο οπλοστάσιό της τρία-τέσσερα σημαντικά ατού: την παράδοση της εταιρίας, το όνομα, την όψη, αλλά κυρίως τον χαρακτήρα.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!