MotorBike.gr

MOTO GUZZI V100: Ένα crossover με –επιτέλους- υγρόψυκτο κινητήρα!

08/09/2021

Ο οίκος του Mandelo κάνει το μεγάλο βήμα

H Moto Guzzi φαίνεται πως θα κλείσει το επετειακό 2021 με μια παρουσίαση που θα αλλάζει δραστικά το προφίλ της. Στις καθυστερήσεις του έτους  κατά το οποίο συμπληρώνει 100 χρόνια ένδοξης παρουσίας, θα αποκαλύψει ένα νέο crossover μοντέλο, με τον πρώτο υγρόψυκτο και «εγκάρσια» τοποθετημένο V2 κινητήρα στην ιστορία της!

«Ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιον» λένε στα περίχωρα της λίμνης Κόμο στο Mandello del Lario όπου βρίσκεται η έδρα της. Εκεί ήταν που έβγαλε η Moto Guzzi τη νέα της μοτοσυκλέτα για τις απαραίτητες φωτογραφίες που θα συνοδεύουν το προωθητικό υλικό της.

Ένα άλλο ρητό, λέει πως «η καλύτερη φωτογραφική μηχανή είναι αυτή που έχεις πάντα μαζί σου» και στην εποχή των smartphones, όλοι είμαστε εν δυνάμει paparazzi.

Ένας παρατηρητικός Ιταλός αναβάτης λοιπόν, κατάλαβε ότι «κάτι τρέχει» με τη συγκεκριμένη φωτογράφιση που ήταν αρκούντως επαγγελματική και τράβηξε μερικά καρέ με το κινητό του από απόσταση, πριν τον σταματήσουν οι άνθρωποι της Moto Guzzi. Πέραν αυτών των φωτογραφιών, διέρρευσε και άλλη μια, πιθανότατα τραβηγμένη σε κλειστό χώρο, με το moto.it που την δημοσίευσε να μην αποκαλύπτει το πώς βρέθηκε στα χέρια του.

 

Aν και χαμηλής ποιότητας στο σύνολό τους, οι φωτογραφίες είναι αποκαλυπτικές!

Δεν πρόκειται απλά για ένα νέο, Crossover μοντέλο από την Moto Guzzi, αλλά –το σημαντικότερο- για ένα μοντέλο που φέρει έναν υγρόψυκτο κινητήρα! Είναι κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην εκατονταετή ιστορία της εταιρίας, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις πολιτικές μοτοσυκλέτες παραγωγής, και αλλάζει δραστικά την δυναμική της Moto Guzzi στην αγορά!

Αερόψυξη και αυστηρές προδιαγραφές ρύπων δεν συνδυάζονται καλά και αυτό αποτελούσε τα τελευταία χρόνια την τροχοπέδη στην ανάπτυξη της γκάμας της εταιρίας, που περιοριζόταν σε νεορετρό μοντέλα και cruiser.

Το Moto Guzzi V85TT, που σημειωτέον τα πάει εξαιρετικά σε πωλήσεις, αποτέλεσε την εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα και μια ανέλπιστη έκπληξη, που μάλλον σηματοδοτούσε και το εξελικτικό ταβάνι για τους αερόψυκτους V2 της εταιρίας.

Αυτό το πολύ σημαντικό βήμα της εταιρίας στην υγρόψυξη, λοιπόν, ανοίγει νέους δρόμους, και τώρα είναι απλά στο χέρι του ομίλου της Piaggio για το πώς θα διαχειριστεί το όνομα της Moto Guzzi, που αποτελεί ένα από τα βαρύτερα «χαρτιά» της αγοράς, με απίστευτη ιστορία που θα την ζήλευαν πολλοί καταξιωμένοι κατασκευαστές. Ο αετός ξεδιπλώνει τα φτερά του μετά από πολύ καιρό και το πόσο ψηλή θα είναι η πτήση του, μένει να το δούμε στην συνέχεια.

Παρασυρθήκαμε όμως (συγγνώμη, αλλά ένα τέτοιο γεγονός είναι ιστορικό ορόσημο) και δεν ασχοληθήκαμε με την μοτοσυκλέτα αυτή κάθε αυτή. Όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες λοιπόν, πρόκειται για ένα Crossover μοντέλο, με τροχούς διαμέτρου 17 ιντσών, ασφάλτινα ελαστικά και θέση οδήγησης που χαρακτηρίζεται από ψηλό και φαρδύ τιμόνι καθώς και από μαρσπιέ τοποθετημένα σε άνετες θέσεις.

Φυσικά το πρώτο που τραβά την προσοχή είναι ο κινητήρας, στους κυλίνδρους του οποίου δεν υπάρχουν καθόλου ψύκτρες, «μαρτυρώντας» την υγρόψυκτη φύση του.

Παρατηρείται επίσης ότι οι εξαγωγές δεν «βγαίνουν» από την μπροστινή πλευρά των κυλίνδρων αλλά από την εξωτερική τους, με τους αυλούς της εισαγωγής να είναι λογικά τοποθετημένοι στην εσωτερική πλευρά τους. Αυτό είναι κάτι ασυνήθιστο και ίσως έχει να κάνει με τον τρόπο που εδράζεται το μοτέρ στο πλαίσιο.

Καταλύτης και συλλέκτης, φαίνονται να βρίσκονται κάτω από το μοτέρ, με το τελικό της εξάτμισης να είναι τριγωνικού σχήματος και να βγαίνει στη δεξιά κάτω πλευρά της μοτοσυκλέτας, αντισταθμίζοντας οπτικά και εν μέρει και σε κατανομή βάρους, τον μονόμπρατσο άξονα.

Εννοείται ότι το μοτέρ διατηρεί την σήμα κατατεθέν για την Guzzi διάταξη, με τον στρόφαλό του στον διαμήκη άξονα (ή την περιεχόμενη γωνία των κυλίνδρων, εγκάρσια στον διαμήκη άξονα, αν προτιμάτε), ενώ η τελική μετάδοση γίνεται φυσικά με άξονα, το κάλυμμα του οποίου δεν θυμίζει καμία από τις υπάρχουσες υλοποιήσεις της εταιρίας.

Λογικό βέβαια, αφού πρόκειται για μονόπρατση διάταξη. Μπροστά βλέπουμε ανεστραμμένο πιρούνι και ακτινικής έδρασης δαγκάνες, ενώ πίσω μονό αμορτισέρ, έκκεντρα τοποθετημένο, χωρίς σύστημα μοχλισμού.

Στα πλαϊνά καπάκια της φωτογραφίας σε περιβάλλον studio, φαίνεται πως αναγράφεται V100 και δεδομένου του ότι η Moto Guzzi χρησιμοποιεί αριθμούς που μαρτυρούν κατά προσέγγιση την χωρητικότητα των κινητήρων αν πολλαπλασιαστούν με το 10 (π.χ. V85TT = 853cc), τότε η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα θα έχει κυβισμό στο λίτρο.

Οι ιταλικές ιστοσελίδες έχουν βουίξει και γράφουν ότι η απόδοση του κινητήρα θα είναι 120 ίπποι. Αυτό που μας ψυλλιάζει είναι η βεβαιότητά τους, πράγμα που μας κάνει να σκεφτόμαστε, ότι πέραν της φωτογραφίας στο στούντιο, το «πουλάκι» της Moto Guzzi… «κελάηδησε» και αυτό το χαρακτηριστικό.

Σε κάθε περίπτωση, 120 ίπποι από υγρόψυκτο V2 σύγχρονο μοτέρ 1000cc δεν είναι δύσκολη υπόθεση και η μοτοσυκλέτα βρίσκεται αυτομάτως εντός των ορίων του δικύλινδρου και τρικύλινδρου ανταγωνισμού μιας ευρύτερης κατηγορίας, στην οποία συμπεριλαμβάνονται και μοντέλα με 19” μπροστινό τροχό.

Συνεχίζοντας στα όσα μπορούμε να παρατηρήσουμε από την φωτογραφία, εντυπωσιάζει η «μονοκόμματη» φύση του φέρινγκ που ξεκινά από μπροστά και καταλήγει λίγο πριν την ουρά, ως ενιαίο σώμα.

Η ζελατίνα φαίνεται κοντή και μένει να δούμε αν αυτό θα είναι το ύψος της στην standard έκδοση. Η θέση οδήγησης φαίνεται άνετη για δύο και η λεπτομέρεια που κάνει την διαφορά, είναι ότι τόσο η οπτική συνέχεια της σέλας με μαύρο κάλυμμα πάνω στο ρεζεβουάρ, όσο και οι αεραγωγοί-γρίλιες στα πλαϊνά καπάκια, κάτω από τη σέλα του οδηγού, είναι στυλιστικά στοιχεία που χαρακτήριζαν τα θρυλικά Le Mans. Ειδικά σε αυτόν τον κόκκινο/μαύρο χρωματικό συνδυασμό.

Δεδομένου ότι η Moto Guzzi ετοιμάζει το προωθητικό υλικό τώρα, το V100 αναμένεται να παρουσιαστεί στην EICMA τον Νοέμβριο. Ωραία πράγματα και μακάρι αυτό να σηματοδοτήσει την αρχή μιας νέας εποχής για την εταιρία!

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!