MotorBike.gr

MOTO MORINI: Και στην Ιταλία και στην Κίνα η παραγωγή

21/07/2021

Επανέρχεται με… δίπορτο σχήμα στην παραγωγή μοτοσυκλετών

Την επαναφορά της στην αγορά ετοιμάζει πυρετωδώς η ιστορική ιταλική εταιρία Moto Morini, κινεζικής ιδιοκτησίας με μοντέλα που θα φτιάχνονται και στην Ιταλία και στην Κίνα, αναλόγως του κυβισμού τους. Πρώτο στην αγορά θα παρουσιαστεί το πολύ ενδιαφέρον δικύλινδρο crossover Χ-Cape 650.

Η ιστορία της Moto Morini τα τελευταία χρόνια δεν ήταν ακριβώς ομαλή, όμως η εταιρία κατάφερε να επιβιώσει και η εξαγορά της από την κινεζική Zhongneng αποτελεί έναν παράγοντα σταθερότητας, τουλάχιστον όσον  αφορά το οικονομικό σκέλος.

Πλέον όλα δείχνουν έτοιμα για το ξεδίπλωμα του στρατηγικού πλάνου, που περιλαμβάνει πολλά και ενδιαφέροντα, με μεγάλη σημασία να δίνεται στο πού θα παράγονται τα μοντέλα της γκάμας.

 

 

H Moto Morini ιδρύθηκε το 1937 στην Bolοgna της Ιταλίας και η ιστορία της μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1970 γράφτηκε 100% ιταλικά, με sport V-2 πολιτικά μοντέλα και αγωνιστικές επιτυχίες.

Το 1980, όπως οι περισσότερες ευρωπαϊκές εταιρίες, έρχεται αντιμέτωπη με την πτώχευση και από τότε ξεκινάνε οι περιπέτειές της, με διαδοχικές αλλαγές ιδιοκτησιακών καθεστώτων κι ένα αμφίβολο μέλλον.

Ήταν το 2004 όταν η Moto Morini έκανε ένα δυναμικό come back με μια σειρά νέων μοντέλων βασισμένων σε έναν εξαιρετικό μεγάλου κυβισμού V-2 κινητήρα, που είχε σχεδιαστεί μάλιστα από τον ίδιο Ingeniere (μηχανολόγο-μηχανικό) που είχε σχεδιάσει τους ίδιας διάταξης, πετυχημένους κινητήρες του ’70, τον Franco Lambertini.

Η προσπάθεια ήταν σοβαρή και σε βάσεις και σε αποτέλεσμα, όμως το 2010 εμφανίζονται για άλλη μια φορά οικονομικά προβλήματα, βάζοντας την θρυλική ιταλική εταιρία σε νέες περιπέτειες.

Από το 2013 η Moto Morini ξεκίνησε και πάλι να κατασκευάζει μοτοσυκλέτες, επιχειρώντας ένα μικρής κλίμακας άνοιγμα στην αγορά.

 


Παραδόξως πως, παρά τη μικρή παραγωγή και τα αντίστοιχα μικρά έσοδα, η
διαχείριση ήταν σωστή και προσεκτική, κι έτσι εξασφαλίστηκε η βιωσιμότητά της. Το πιο σημαντικό και ελπιδοφόρο νέο για τη Moto Morini, ήρθε το 2018, με την εξαγορά της από την κινεζική Zhongneng. Προσοχή, όχι την γνωστή μας Zongshen (άλλο ΖόνγκΣεν, κι άλλο ΖόνγκΝενγκ…), αυτή είναι άλλη…

Έναν χρόνο μετά, στην EICMA, παρουσιάζονται δυο μοντέλα βασισμένα σε έναν νέο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα, χωρητικότητας 650cc. Το Αdventure Moto Morini XCape και το naked (με στοιχεία scrambler) 6 ½ Seiemmezzo, φαίνεται να αποτελούν ακριβώς αυτό που πρέπει για την επιστροφή της Moto Morini, τραβώντας την προσοχή του κόσμου.

Πέραν της προσοχής βέβαια προέκυψαν και κάποιες απορίες σχετικά με τη νέα γκάμα της εταιρίας, τα μοντέλα που θα την συνθέτουν, καθώς και τη χώρα παραγωγής τους. Πόσο μάλλον όταν τα υπάρχοντα, μεγάλα V-2, με κινητήρες 1200cc δεν έχουν ανανεωθεί σε εκδόσεις Euro 5.

Moto Morini Corzaro ZT 1200

Απαντήσεις σε όλα αυτά  έδωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Alberto Monni, γενικός διευθυντής της Moto Morini, η οποία συνεχίζει να έχει φυσική έδρα και μια μικρή γραμμή παραγωγής στο Trivolzio, λίγο έξω (νότια) από το Μιλάνο, στην Ιταλία.

Σύμφωνα με αυτά που δήλωσε ο Monni, λοιπόν, το ενδιαφέρον αυτή την στιγμή στρέφεται στο XCape 650 και το λανσάρισμά του στην αγορά, κάτι που πρόκειται να γίνει σύντομα.

Η κατασκευή και συναρμολόγηση του μεγαλύτερου μέρους της μοτοσυκλέτας θα γίνεται στην Κίνα, αλλά το μοντέλο θα ολοκληρώνεται στην Ιταλία, με την προσθήκη περιφερειακών που θα προέρχονται από Ευρωπαίους προμηθευτές.

Στα σχέδια της Moto Morini είναι η επέκταση και σε άλλους κυβισμούς, με μια γκάμα μοντέλων που μέσα στα επόμενα έξι χρόνια θα εκτείνεται από τα 400 μέχρι τα 1200cc.

Ο Monni τόνισε πάντως ότι τα μοντέλα με V2 κινητήρες 1200cc θα συνεχίσουν να αποτελούν την κορωνίδα της Morini και δεν υπάρχει καμία πρόθεση εγκατάλειψής τους.

Η εξέλιξή τους έχει δρομολογηθεί για αργότερα, με την προσαρμογή τους στις προδιαγραφές Euro 5 και την ενσωμάτωση πληθώρας ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

Επισημάνθηκε μάλιστα, ότι τα μοντέλα των 1.200cc, όταν παρουσιαστούν, θα κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου στην Ιταλία, με τις γραμμές παραγωγής της Κίνας να μην ενέχονται καθόλου στη διαδικασία.

Οπότε πάμε για μια κατάσταση με δύο γραμμές παραγωγής, μια στην Κίνα, για τα μοντέλα 650 και μια στην Ιταλία, για τα μοντέλα 1200, ενώ αντιστοίχως θα προσαρμοστούν και οι μελλοντικοί κυβισμοί που θα προκύψουν.

Σε πρώτη φάση πάντως, αυτό που περιμένουμε είναι το πολύ ενδιαφέρον σχεδιαστικά Χ-Cape, το 6 ½ Seiemmezzo και ό,τι άλλο μας επιφυλάσσει η Moto Morini με βάση τη νέα πλατφόρμα των 650cc.

Κινέζοι δημοσιογράφοι, όπως θα δείτε στα βίντεο παρακάτω, έχουν κάνει ήδη την πρώτη τους βόλτα με τα X-Cape… και τώρα μένει η σειρά των Ευρωπαίων.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!