MotorBike.gr

MTT 420RR: Η ακριβότερη στις 220.000 ευρώ, με τελική 440 km/h

25/02/2019

 Γκαζιά και 50άρικο…

Αν τα Kawasaki H2 και τα Panigale σας φέρνουν ανατριχίλα όσον αφορά στις επιδόσεις τους, που να ακούσετε τι κάνει αυτή η αμερικάνικη, μοναδικής σύλληψης, μοτοσυκλέτα που ονομάζεται MTT 420RR και είναι η ακριβότερη στον κόσμο με τιμή 220.000 ευρώ. Που να ακούσετε και τις επιδόσεις της…

Η ιστορία της μοτοσυκλέτας ΜΤΤ Υ2Κ με κινητήρα ελικοπτέρου δεν είναι είναι καινούργια, αφού το όνομά της Υ2Κ προδίδει και την ηλικία της… Το 2000 η εταιρία Marine Turbine Technologies είχε την ιδέα να τοποθετήσει έναν αεροπορικού τύπου κινητήρα jet ή αεριωθούμενο (turboshaft) πάνω σε μια κατασκευή που θεωρείται η ταχύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής και σαν τέτοια έχει μπει στο βιβλίο Guinness. Τα πρώτα μοντέλα χρησιμοποιούσαν κινητήρα Rolls Royce Allison 250 χαμηλότερης απόδοσης, μόλις… 320 ίππων στις 52.000 rpm!. Για να μένει το κόστος χαμηλά οι κινητήρες που χρησιμοποιήθηκαν ήταν μεταχειρισμένοι που είχαν κλείσει τον πρώτο κύκλο ζωής τους πάνω σε ελικόπτερα και πήγαιναν για γενικό σέρβις.


Η Marine Turbine Technologies παρέδιδε και παραδίδει κάθε Y2K με δυνατότητα εξατομίκευσης, έτσι ώστε να φέρει όσο το δυνατόν πιο κοντά τη μοτοσυκλέτα στα μέτρα και τις απαιτήσεις του ενδιαφερόμενου, από την εργονομία μέχρι τα χρώματά της.

Και μπορεί η έλλειψη ισχύος να μην ήταν ποτέ πρόβλημα για την MTT, αλλά πρόσφατα κάτι πιο “ψαγμένο” παρουσιάστηκε: η ακόμα πιο δυνατή MTT Street Fighter που είχε κερδίσει 100 ακόμα ίππους φτάνοντας τους 420.
Η νέα MTT 420RR συνεχίζει να κινείται από έναν αεριωθούμενο κινητήρα Rolls Royce Allison, που τώρα όμως παράγει 420 ίπους στις 52.000 rpm και ροπή 67,8 kgm σε πολύ λογικές στροφές… τις μόλις 2.000 rpm! Δύο χιλιάδες η μέγιστη ροπή, πενήντα δύο χιλιάδες η μέγιστη ιπποδύναμη. Λογικά πράγματα…

Η μοτοσυκλέτα παραδίδεται όπως πάντα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 2 σχέσεων και ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι ζυγίζει μόλις 227 κιλά! Ο κινητήρας κινείται μέσω ενός μείγματος ντίζελ και κηροζίνης. Παρότι η πραγματική τελική ταχύτητα της δεν είναι άγνωστη προς το παρόν, έγκυρες πηγές αποκαλύπτουν ότι ξεπερνάει τα 440 km/h.
Πως είναι να την οδηγείς; ο πολύ καλός και φίλος, αμερικανός δημοσιογράφος μοτοσυκλέτας
John Burns του Motorcyclist που την οδήγησε είπε χαρακτηριστικά ότι: “Με τέρμα γκάζι η μοτοσυκλέτα πηγαίνει σαν σφαίρα και το πιο περίεργο είναι ότι δεν έχει καθόλου κραδασμούς. Ακούς την τουρμπίνα, αλλά δεν την νιώθεις να δουλεύει, τη στιγμή βέβαια που προσπαθεί να κάνει την σπονδυλική σου… λουκουμά”.

Ο Τζών όμως έχει πει και κάτι πιο ποιητικό, ότι δηλαδή όταν καβαλάς την 2ΥΚ “είναι σαν να σε σπρώχνει το χέρι του Θεού…”

Η MTT 420 RR που κοστίζει 220.000 ευρώ φοράει τμήματα από ανθρακονήματα και το ρεζερβουάρ της χωράει 34 λίτρα. Μη ρωτήσετε για το “πόσο καίει”, πολύ καίει, δεν έχει καμία σημασία. Κάθε μικρή βόλτα στοιχίζει και ένα πενηντάρικο ευρώ, εντάξει; Οι αναρτήσεις της είναι της Ohlins και το μεταξόνιο μεγάλο, αλλά τι λέμε τώρα; Η 420 είναι η μοτοσυκλέτα που περνάει μια Kawasaki H2R των σχεδόν 330 km/h με 100 χιλιόμετρα την ώρα παραπάνω!

Κι εδώ πρέπει να ομολογήσουμε ότι είπαμε κι ένα ψέμα λίγο νωρίτερα. Η 420 δεν κοστίζει 220.000 ευρώ, το στρογγυλέψαμε, κοστίζει 300 ευρώ παραπάνω. Ναι 220.300 ευρώ είναι η πραγματική της τιμή δυστυχώς. Το ξέρουμε ότι κάποιοι θα στεναχωρηθούν, κι αυτό το 300άρι μπορεί να τους αποτρέψει από το να την αποκτήσουν…

https://www.youtube.com/watch?v=vck_5ouRaPw

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!